AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Hei! Jeg har fått positivt vedtak om AAP. Neste meldekort skal sendes inn nå på lørdag, 4 mars. Når kommer da neste utbetalingen? Og er det en gang i mnd det er utbetaling? (Har ikke fått noe beskjed om når utbetalingen kommer, synes egentlig jeg har fått svært lite informasjon om noe som helst..) Tuusen takk til dere som kan svare på mitt spørsmål/gi tips og råd. Første gang jeg får penger av nav så dette er nytt for meg. Anonymkode: e6675...da9 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Utbetalingen kommer mandag eller tirsdag etter innsendt meldekort. Man sender meldekort hver 14. dag, så det er utbetaling to ganger i mnd. Anonymkode: b5563...f37
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg har fått positivt vedtak om AAP. Neste meldekort skal sendes inn nå på lørdag, 4 mars. Når kommer da neste utbetalingen? Og er det en gang i mnd det er utbetaling? (Har ikke fått noe beskjed om når utbetalingen kommer, synes egentlig jeg har fått svært lite informasjon om noe som helst..) Tuusen takk til dere som kan svare på mitt spørsmål/gi tips og råd. Første gang jeg får penger av nav så dette er nytt for meg. Anonymkode: e6675...da9 Ser du er ny i systemet. nav gjemte papirer, og trenerte saken min i mange år. Det gikk bra til slutt, da jeg skaffet advokat. Venter fortsatt på at de følger opp, da de har god tid, men har i det minste et endelig vedtak nå. Vet ikke hva du går gjennom. Men loggfør alle samtaler, ta vare på alle brev. Skal du gi dem regninger, gi dem alltid kopi. Aldri originalen. Den tar du vare på selv, siden de er mestre i å rote vekk papirer, og du kan bli belastet putre/inkassogebyrer. Det skjedde med meg, fordi saksbehandler rota vekk regningen. sier ikke dette for å skremme deg. Vil bare du skal unngå å få samme problemer som jeg har hatt. Anonymkode: 11c35...70c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Hvis jeg sendte meldekort lørdag eller første halvdel av søndag, så kom pengene mandag (sparebank1). Hvis jeg sendte søndag kveld så kom pengene tirsdager. Pengene kom med bankkjøringen som er rundt kl. 15.30, så de er ikke inne fra morgenen av i min bank ihvertfall. Jeg hadde en periode DNB, og da kom aldri pengene før tirsdag, uansett. Men da var de inne fra morgenen. Så dette er litt forskjellig. Det er hver 14.dag ja, ikke så lett å ha budsjett da To måneder i året vil du få tre utbetalinger iløpet av en måned, siden det da er fem mandager. Husk å søke bostøtte også hvis du har krav på det Anonymkode: 4f973...dd1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Leverer meldekort annenhver lørdag, får penger mandag etterpå (har DNB). Anonymkode: 0b8a2...fb4
applestories Skrevet 3. mars 2017 #7 Skrevet 3. mars 2017 Dersom du leverer meldekort stemmer det de andre har svart. Med papirmeldekort tar det et par dager ekstra i postgang. For informasjon er det meningen at man skal bruke NAV.no. Saksbehandlere skal ikke lenger informere om statlige ytelser eller ta imot søknader, sykmeldinger osv. Det aller meste skal gå på nett og telefon fra nå av. Selv synes jeg politikerne går litt vel fort frem, men NAV har vel ikke noe annet valg enn å følge ordre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå