Gå til innhold

Hunden min er syk, og vi finner ikke ut hva som er galt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den ja. Han hater å gå til frisøren og en gang jeg leverte han tisset han rett og slett på seg. Han løp rundt seg selv og det bare rant. Etter det syntes han det var greit å tisse inne. Men det er kun i perioder. Det er alltid på samme plassen. Nå har han ikke tisset inne på flere måneder, så vi trodde vi var ferdige med det. Men det er vi visst ikke, for her om dagen fant jeg tiss igjen...

Nå har han forøvrig spist frokosten sin og gått og lagt seg. Han sto over denne gangen også....

Anonymkode: 16aa7...310

Ok. Vil nok tro han ikke gjør det fordi han syntes det var greit, trenger heller ikke ha noen sammenheng. Av og til skjer flere ting samtidig uten å ha en sammenheng. Jeg synes det høres nevrologisk ut på en eller annen måte. Epeleptisk aktivitet kanskje. Eller noe lignende.Trenger ikke bli anfall av epilepsi. Men det kan føre til adferdsendring, redsler, fjernhet, generell uro etc. Ikke enkelt, utrolig for en innsats dere gjør.

Anonymkode: da042...ce1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men har dere fått tatt røntgen av hunden? Eller ultralyd? Dere burde ta alle typer røntgenbilder.

Hva sier oppdretter om saken? Har han kullsøsken som oppfører seg likedan? 

Anonymkode: 1e90e...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også løpetid siden det kommer periodevis. 

Anonymkode: fffcc...095

Gjest chisandra
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte også løpetid siden det kommer periodevis. 

Anonymkode: fffcc...095

Det er en kastrert hannhund.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men har dere fått tatt røntgen av hunden? Eller ultralyd? Dere burde ta alle typer røntgenbilder.

Hva sier oppdretter om saken? Har han kullsøsken som oppfører seg likedan? 

Anonymkode: 1e90e...3f9

Vi har ikke tatt røntgen, men han har vært hos fysioterapeut. Hun mente at han hadde låsninger i nakke og kjeve, men han ble ikke annerledes etter behandling. Jeg spurte dyrlegen om røntgen, men han sa at vi i såfall må sjekke hele hunden, for han viser ikke at han har vondt noe sted. Jeg tror dyrlegen mistenker at det er meg det er noe galt med. En slags Münchausen By Proxy på bikkja :fnise: 

Oppdretter døde dessverre for en del år siden, men før det hadde vi tett kontakt. Hun nevnte ingen slike symptomer hos foreldrene. Men vår hund var ikke slik når han var ung, han heller. Søsknene vet jeg ingenting om.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Vil nok tro han ikke gjør det fordi han syntes det var greit, trenger heller ikke ha noen sammenheng. Av og til skjer flere ting samtidig uten å ha en sammenheng. Jeg synes det høres nevrologisk ut på en eller annen måte. Epeleptisk aktivitet kanskje. Eller noe lignende.Trenger ikke bli anfall av epilepsi. Men det kan føre til adferdsendring, redsler, fjernhet, generell uro etc. Ikke enkelt, utrolig for en innsats dere gjør.

Anonymkode: da042...ce1

Epilepsi har jeg ikke tenkt på. Vi hadde en katt med epilepsi, men det var svært alvorlig og lignet ikke dette i det hele tatt. Men kan det vare i flere timer? Og stort sett bare på natten? Jeg har tatt han med til dyrlegen under ett av "anfallene" hans, og den dyrlegen fant ingenting galt.

@LynetmcQueen Dyretolk er oppe til vurdering, men mannen min har null tro på dette og nekter å bruke penger på det. 

For å være ærlig har vi diskutert avlivning, for det sliter veldig når han er syk flere dager i uka. Men dette er ikke bare en familiehund, jeg jobber frivillig med han flere timer i uka. Jeg føler et ansvar for de som trenger han og synes han er for verdifull til å gi opp. 

Tusen takk til alle dere som vrenger hjernen deres for å gi meg tips. Jeg er helt tom nå, så det er fint å få litt input. Og takk til dere som sier jeg er en god hundeeier. Jeg følte meg ikke slik i natt, for da var jeg klar for å kvele han....

TS

AnonymBruker
Skrevet

Han er ensom. 

Anonymkode: 2dc93...432

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke tatt røntgen, men han har vært hos fysioterapeut. Hun mente at han hadde låsninger i nakke og kjeve, men han ble ikke annerledes etter behandling. 

Skrev feil, det er kiropraktor vi var hos....

Skrevet

Du skriver så fint om hunden din, det er tydelig at du er svært glad i han :) Han minner litt om min storpuddel som gjorde akkurat det samme når han hadde vondt. Min slet med magen og vekte meg på natterstid ved å stå ved senga og trippe. Han hadde i perioder luftsmerter i magen og måtte ut og gå tur for å bli bra.

Nå virker det ikke som om din sliter med magen, men jeg lurer på om dere har testet smertelindring? Dyra våre kan jo dessverre ikke si ifra hva som galt, men det kan jo være verdt 7-14 dagers kur for å se om det hadde effekt. Det kunne jo gitt en pekepinn på hvor veterinæren kan lete om hunden din reagerer positivt på å få smertelindring?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Reveenka skrev:

Du skriver så fint om hunden din, det er tydelig at du er svært glad i han :) Han minner litt om min storpuddel som gjorde akkurat det samme når han hadde vondt. Min slet med magen og vekte meg på natterstid ved å stå ved senga og trippe. Han hadde i perioder luftsmerter i magen og måtte ut og gå tur for å bli bra.

Nå virker det ikke som om din sliter med magen, men jeg lurer på om dere har testet smertelindring? Dyra våre kan jo dessverre ikke si ifra hva som galt, men det kan jo være verdt 7-14 dagers kur for å se om det hadde effekt. Det kunne jo gitt en pekepinn på hvor veterinæren kan lete om hunden din reagerer positivt på å få smertelindring?

Det var et veldig godt tips! Jeg skal ta det opp med dyrlegen i morgen, for nå har han jo en av periodene sine så dette er rette tiden. Han er jo helt bra i månedsvis.

Vi har hele tiden mistenkt magen. Jeg vet ikke hvorfor, men det er mest nærliggende for oss eiere. Når hunden vekker deg om natten er jo det for at han skal ut og drite, ikke sant... Men dyrlegen har lyttet på magen hans under ett av anfallene og hørte ikke unormal tarmaktivitet. Men jeg har ikke slått fra meg tanken.

Klynket ikke hunden din heller?

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var et veldig godt tips! Jeg skal ta det opp med dyrlegen i morgen, for nå har han jo en av periodene sine så dette er rette tiden. Han er jo helt bra i månedsvis.

Vi har hele tiden mistenkt magen. Jeg vet ikke hvorfor, men det er mest nærliggende for oss eiere. Når hunden vekker deg om natten er jo det for at han skal ut og drite, ikke sant... Men dyrlegen har lyttet på magen hans under ett av anfallene og hørte ikke unormal tarmaktivitet. Men jeg har ikke slått fra meg tanken.

Klynket ikke hunden din heller?

TS

Min hund klynket ikke, men var urolig og det var ingenting som hjalp annet enn å gå tur. Han hadde en mage som bråkte så mye at jeg kunne høre den fra andre rom når det sto på som verst. Han ble litt bedre av allergifôr, men aldri helt bra dessverre.

Jeg håper dere finner ut av det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil slå et slag for dyretolk etter dere har prøvd så mye.

Anonymkode: e358d...498

Gjest Carressa
Skrevet

Høres ut som dere har brukt mye penger på ulike veterinærer allerede, men hva med å få en henvisning til spesialistene på veterinærhøyskolen? Det høres fryktelig slitsomt ut sånn som det er nå. :/ 

Skrevet

Hold oss for all del oppdatert. All honnør til deg for det du gjør for hunden din. Krysser fingrene og alt som er for dere. Håper virkelig det løser seg. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil slå et slag for dyretolk etter dere har prøvd så mye.

Anonymkode: e358d...498

Jeg skulle ønske han kunne prate, men dyretolk er vel det nærmeste jeg kommer :)  Jeg prøver å bearbeide mannen min, men det er ikke så lett når jeg ikke har tro på det selv.

9 minutter siden, Carressa skrev:

Høres ut som dere har brukt mye penger på ulike veterinærer allerede, men hva med å få en henvisning til spesialistene på veterinærhøyskolen? Det høres fryktelig slitsomt ut sånn som det er nå. :/ 

Det er ikke helt gratis, nei. Han er jo forsikret, men han er jo også "frisk". Jeg er kjempefornøyd med den dyrlegen vi har nå, det er et stort dyrlegekontor og han har flere kollegaer å drøfte med. Men det er nok litt vanskelig å tro meg, siden han ikke finner noe galt. Jeg skal spørre om henvisning, men jeg innbiller meg at det er vanskelig å finne noe når hunden ikke viser symptomer. Kan de henvise på natten, så jeg kan dra dit når han viser symptomer tror du?

TS

Gjest Carressa
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske han kunne prate, men dyretolk er vel det nærmeste jeg kommer :)  Jeg prøver å bearbeide mannen min, men det er ikke så lett når jeg ikke har tro på det selv.

Det er ikke helt gratis, nei. Han er jo forsikret, men han er jo også "frisk". Jeg er kjempefornøyd med den dyrlegen vi har nå, det er et stort dyrlegekontor og han har flere kollegaer å drøfte med. Men det er nok litt vanskelig å tro meg, siden han ikke finner noe galt. Jeg skal spørre om henvisning, men jeg innbiller meg at det er vanskelig å finne noe når hunden ikke viser symptomer. Kan de henvise på natten, så jeg kan dra dit når han viser symptomer tror du?

TS

Veldig vanskelig når de har det vondt, men ikke kan forklare hvor og hva.. Jeg ville ha gått til en spesialist som et siste forsøk, og ev. en dyretolk. Bare for å ha prøvd alt, liksom! 

Ja, de har vel døgnåpent der så er godt mulig du kan komme når han viser symptomer. Prøv:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der på natt før, det koster litt mer enn dagtid men er absolutt verdt det når det er da din har anfall.

Anonymkode: 1f2b1...0e4

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Carressa skrev:

Veldig vanskelig når de har det vondt, men ikke kan forklare hvor og hva.. Jeg ville ha gått til en spesialist som et siste forsøk, og ev. en dyretolk. Bare for å ha prøvd alt, liksom! 

Ja, de har vel døgnåpent der så er godt mulig du kan komme når han viser symptomer. Prøv:)

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært der på natt før, det koster litt mer enn dagtid men er absolutt verdt det når det er da din har anfall.

Anonymkode: 1f2b1...0e4

Takk for gode råd! Neste gang han begynner kommer jeg til å dra rett til dyrlegen (de har døgnvakt) og be om å bli sendt videre. Det er liksom poengløst at den vanlige dyrlegen skal lytte, klemme, bøye og ta x antall blodprøver IGJEN, for de kommer ikke til å finne noe.

I natt har han sovet som en stein. Han var med på jobb i hele går (jeg jobber mye utendørs) og avsluttet dagen med å slite ut en fuglehund som er halvparten så gammel som han under lek. Hunden er grisesprek til å være 10,5 år. Han er som sagt veldig verdifull i "jobben" sin og har forhåpentligvis mange år igjen før pensjonsalder. Hadde han vært en problemhud på noe vis hadde vi nok gitt opp for lenge siden, men han er helt perfekt. Når folk påpeker hvor avbalansert og lydig jeg har fått han, så har jeg lyst til å si at jeg har jukset. Det er han som er flink, ikke jeg ;)

Dagens skryt av bikkja. Jeg er mye mer positiv når jeg har sovet en natt :laugh: Men som dere skjønner, han er veldig verdifull og jeg kan ikke se for meg hverdagen uten han. Så her suger jeg til meg alle rådene dere kommer med, tusen takk. Hver stein skal snus!

Gjest økonomifrue
Skrevet

Utrolig kjip situasjon å være i. Virker som dere har gjort utrolig mye for å finne ut hva som feiler hunden, og angivelig har dere også brukt en del penger på det uansett forsikring eller ei. Og det virker som dere er veldig glad i hunden deres!

Ser dere har forsøkt ulike veterinærer og alle kommer til samme konklusjon, at hunden er frisk. Det jeg underet meg over at ingen av veterinærene har ville tatt røntgen og/eller ultralyd. Ja, begge undersøkelsene koster litt, men man kan få sjekket organene og skjelettet slik at man ikke ser svulster, ødsler, forkalkninger osv, og i hvert fall våre veterinærer ville nok tatt dette for god ordens skyld. 

Men jeg tenker som fler andre over, kanskje hunden begynner å bli senil alternativt at den er litt ensom. Har dere noen dere kjenner som har en snill hund som deres hund går godt sammen med som dere evn kunne lånt over en periode og sett om hunden deres endrer oppførsel? 

Gjest Carressa
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for gode råd! Neste gang han begynner kommer jeg til å dra rett til dyrlegen (de har døgnvakt) og be om å bli sendt videre. Det er liksom poengløst at den vanlige dyrlegen skal lytte, klemme, bøye og ta x antall blodprøver IGJEN, for de kommer ikke til å finne noe.

I natt har han sovet som en stein. Han var med på jobb i hele går (jeg jobber mye utendørs) og avsluttet dagen med å slite ut en fuglehund som er halvparten så gammel som han under lek. Hunden er grisesprek til å være 10,5 år. Han er som sagt veldig verdifull i "jobben" sin og har forhåpentligvis mange år igjen før pensjonsalder. Hadde han vært en problemhud på noe vis hadde vi nok gitt opp for lenge siden, men han er helt perfekt. Når folk påpeker hvor avbalansert og lydig jeg har fått han, så har jeg lyst til å si at jeg har jukset. Det er han som er flink, ikke jeg ;)

Dagens skryt av bikkja. Jeg er mye mer positiv når jeg har sovet en natt :laugh: Men som dere skjønner, han er veldig verdifull og jeg kan ikke se for meg hverdagen uten han. Så her suger jeg til meg alle rådene dere kommer med, tusen takk. Hver stein skal snus!

Ev. kan du høre med dyrlegen din allerede nå om en henvisning/avtale, så slipper du mellomstoppet midt på natten mens han har symptomer. 

Veldig godt å høre at du gjør alt du kan for å finne ut hva som plager han, han høres ut som en skikkelig fin gutt. Har en liten puddelgutt selv, så jeg er litt svak for de krøllene. :ninuskapus:

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, økonomifrue skrev:

Utrolig kjip situasjon å være i. Virker som dere har gjort utrolig mye for å finne ut hva som feiler hunden, og angivelig har dere også brukt en del penger på det uansett forsikring eller ei. Og det virker som dere er veldig glad i hunden deres!

Ser dere har forsøkt ulike veterinærer og alle kommer til samme konklusjon, at hunden er frisk. Det jeg underet meg over at ingen av veterinærene har ville tatt røntgen og/eller ultralyd. Ja, begge undersøkelsene koster litt, men man kan få sjekket organene og skjelettet slik at man ikke ser svulster, ødsler, forkalkninger osv, og i hvert fall våre veterinærer ville nok tatt dette for god ordens skyld. 

Men jeg tenker som fler andre over, kanskje hunden begynner å bli senil alternativt at den er litt ensom. Har dere noen dere kjenner som har en snill hund som deres hund går godt sammen med som dere evn kunne lånt over en periode og sett om hunden deres endrer oppførsel? 

Han er ikke særlig opptatt av andre hunder, unntatt hvis de løper løs og kan leke. Han er sammen med meg stort sett hele døgnet så jeg tviler på at han er ensom. Dette skjer oftest på natten og da er ikke en annen hund til nytte, for den vil sikkert sove. I likhet med oss. Når jeg står opp med han kan han være veldig klengete, men han kan like gjerne overse meg fullstendig.

Jeg har spurt om røntgen, men av hva, liksom? Vi kan jo ikke ta bilder av hele bikkja. Tre forskjellige dyrleger sier at det er poengløst og da stoler vi på det. Han er hd-røngtet og nylig tok vi røntgen av alle tennene og kjeven. I og med at dette har pågått i lang tid har vi utelukket alvorlige sykdommer. Hvis det var tilfelle ville han sannsynligvis vært død nå. I stedet er han symptomfri i måneder av gangen. 

Hunden er utrolig aktiv og liker å hoppe. Altså, han tar fart og hopper ned fra murer, bratte skråningen og sånt. Jeg spurte dyrlege nummer to om jeg burde forhindre dette, han er jo geriatrisk og jeg er redd for skader. Hun sa at han ville sluttet med dette hvis det ga smerter. Det er jo ikke jeg som ber han om å hoppe, han driver med dette på egenhånd og gleden forsvinner idet det gjør vondt. Vi snakker om en hund med svært lav smerteterskel :)

21 minutter siden, Carressa skrev:

Ev. kan du høre med dyrlegen din allerede nå om en henvisning/avtale, så slipper du mellomstoppet midt på natten mens han har symptomer. 

Veldig godt å høre at du gjør alt du kan for å finne ut hva som plager han, han høres ut som en skikkelig fin gutt. Har en liten puddelgutt selv, så jeg er litt svak for de krøllene. :ninuskapus:

Men tror du ikke det er lurt å dra når symptomene er der? Jeg tenker særlig på om det kan være magesmerter, da er det jo greit å se på det mens det pågår, for når han har vært frisk i lang tid vil jo magen se normal ut. Vet ikke hvorfor jeg henger meg opp i magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...