AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #1 Skrevet 2. mars 2017 Sitter her og regner på hva jeg har mulighet til å få inn av ytelser/stønader dersom jeg velger å gå fra mannen min. Har barn og eier hus. Noen som kan hjelpe meg? Anonymkode: 9d02d...d86
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Skrevet 2. mars 2017 Barnetrygd og eventuelt barnebidrag hvis du har barna mer enn 50 %. Overgangsstønad en periode hvis du ikke er i jobb. Anonymkode: 133ec...d9e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Blir ikke overgangsstønad behovsprøvd ut i fra hvor høy inntekt man har? Ts Anonymkode: 9d02d...d86
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke overgangsstønad behovsprøvd ut i fra hvor høy inntekt man har? Ts Anonymkode: 9d02d...d86 https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/overgangsstønad Anonymkode: 133ec...d9e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke overgangsstønad behovsprøvd ut i fra hvor høy inntekt man har? Ts Anonymkode: 9d02d...d86 Det sier seg jo selv, det er jo ikke slik at det skal lønne seg. Hvis du har en jobb med en gjennomsnittlig inntekt så får du ikke så mye mer enn dobbel barnetrygd og bidrag. Men hvis dere skal har 50/50 så får du egentlig ingenting ekstra hvis ikke det er en enorm forskjell i inntekt. Anonymkode: 8ec25...465 5
Britt Banditt Skrevet 2. mars 2017 #6 Skrevet 2. mars 2017 Du må nesten fortelle litt mer. Hvor gamle er barna? Har du full stilling og hvor mye tjener du? Du får vel overgangsstønad fram til du tjener 500 000 ca. Men da er det bare snakk om noen få kroner. Tjener du mindre får du mer, men man kan ikke gå ned i stilling for å få mer i overgangsstønad, det er en av tingene som blir spurt om i søknaden. Man får kun overgangsstønad hvis man har fast bosted hos seg og har barna mest (hovedomsorgen). Dersom du har hovedomsorgen kan du også ha rett på stønad til barnetilsyn (64% av utgiftene eksl mat dekket), og en ekstra barnetrygd.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #8 Skrevet 2. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sitter her og regner på hva jeg har mulighet til å få inn av ytelser/stønader dersom jeg velger å gå fra mannen min. Har barn og eier hus. Noen som kan hjelpe meg? Anonymkode: 9d02d...d86 Dersom du blir aleneforsørger (ikke 50/50 fordeling av barna mellom deg og far), så vil ha ha rett på en ekstra barnetrygd. Altså en barnetrygd mer enn det faktiske antall barn du har. For de som har kun ett barn, blir det "dobbel barnetrygd", men det er altså samme regel uansett hvor mange barn man har; kun EN ekstra barnetrygd. Dersom du blir aleneforsørger, vil du også ha krav på barnebidrag fra far. Det finnes en kalkulator som regner ut dette for deg på NAV. Du må bare fylle inn ulik informasjon som barnefordeling og inntekter hos dere begge osv. Jeg har f.eks ett barn (tenåring) og barnefar skulle iflg NAVs bidragskalkulator betale ca 2700 kr i bidrag pr mnd. Anonymkode: e9a34...a68
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #9 Skrevet 2. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har barn og eier hus. Anonymkode: 9d02d...d86 Om du vil få råd til å sitte med huset i behold etter bruddet, avhenger av hvor mye du tjener. Du får ikke bidrag til å beholde huset hvis du tjener normalt. Man skal ha svært dårlig og lav inntekt før det kommer bostøtte inn i bildet. Anonymkode: e9a34...a68
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #10 Skrevet 2. mars 2017 Jobber du? Kommer du til å ha unger fult. Dobbel barnebidrag er alt jeg fikk ca 945 kr. Bidrag sånn når det passet ex for det er far som betaler. Ikke stat. Anonymkode: 6b8f5...3a6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #11 Skrevet 2. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sitter her og regner på hva jeg har mulighet til å få inn av ytelser/stønader dersom jeg velger å gå fra mannen min. Har barn og eier hus. Noen som kan hjelpe meg? Anonymkode: 9d02d...d86 Hvis du tjener mindre enn kr...så får du vel stønader. Tjeber du mer enn kr...så tjener du mer enn grensen og får selvsagt ingen støtte. Anonymkode: 629c0...d94
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #12 Skrevet 2. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: dersom jeg velger å gå fra mannen min. Anonymkode: 9d02d...d86 Mange menn er til null nytte. Ikke noe romantikk og pinglete og kjedelige er mange. Mange har det best alene! 👍🏻👍🏻👏🏻🔆 Anonymkode: 629c0...d94 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #13 Skrevet 2. mars 2017 Grensen for overgangsstødnad går ved 6G Stødnad til barnetilsyn likeså. Det er da 64% av kostnaden (uten kostpengene) 6G er vel omtrent 540K nå. 1G synes jeg å huske er 90k-noe. Spør google, dem vet Anonymkode: 3d188...72a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #14 Skrevet 2. mars 2017 Finnes det noen kalkulator der man kan få en pekepinn på hva man kan få i os? Ts Anonymkode: 9d02d...d86
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #15 Skrevet 2. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noen kalkulator der man kan få en pekepinn på hva man kan få i os? Ts Anonymkode: 9d02d...d86 Er det mulig... Du får regne det ut selv. Hvis det bare er pengene som holder deg igjennom i forholdet så bør du gå uansett hvor mye du får i stønader. Anonymkode: 8ec25...465 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #16 Skrevet 2. mars 2017 https://www.nav.no/rettskildene/Vedlegg/vedlegg-2-til-kap.15-overgangsstønad-fra-1.mai-2016-ny-ordning Anonymkode: 59efc...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå