Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle kjøpe en ting via finn i går. Hadde avtalt med selger når jeg skulle komme og kjørte langt og gjennom flere bomringer. Hadde fått parkert og betalt for parkering. Går mot selgers hjemsted og sier i fra at jeg er utenfor. Venter litt siden jeg er litt før tiden. Hadde ventet hele dagen for passet ikke selger at jeg kom før sent. Jeg hadde skaffet barnevakt. Da først sender selger en melding med at varen er solgt, hun beklaget at hun ikke hadde sagt fra.  

Det med bomringer og lang reisevei og barnevakt er selvsagt noe jeg har valgt selv. Men varen er dyr (type 10 000) og da var ikke de pengene så mye. Det er mer tiden man bruker som er frustrerende! 

Blir så sint på mennesker som ikke respekterer andres tid. Tenkte jeg skulle skrive anmeldelse på finn, men ser ikke du ut som man kan det før selger selv har skrevet om oss? Er jo kjedelig om man ikke kan varsle andre om dette.

Anonymkode: 6b5fb...36b

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt klart uprofesjonelt av selger. Men jeg tror egentlig du hadde uflaks.

Anonymkode: 1e1e0...0b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke jeg som er ts, men uflaks? Dette er vel mer regelen enn unntaket og noe jeg opplever i  over halvparten av tilfellene hvor jeg har avtalt å kjøpe noe som skal hentes. Å møte folk for å overlevere har jeg også sluttet med, etter alt for mange "Nei, jeg hadde ikke tenkt å kjøpe den, sønnen min er uansett alt for liten. Men jeg har aldri sett en sånn en før og syntes den så så søt ut og ville se den i virkeligheten, den gjør vel ingenting om du måtte møte opp her?" og lignende varianter...  

Anonymkode: e864c...0dd

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle kjøpe en ting via finn i går. Hadde avtalt med selger når jeg skulle komme og kjørte langt og gjennom flere bomringer. Hadde fått parkert og betalt for parkering. Går mot selgers hjemsted og sier i fra at jeg er utenfor. Venter litt siden jeg er litt før tiden. Hadde ventet hele dagen for passet ikke selger at jeg kom før sent. Jeg hadde skaffet barnevakt. Da først sender selger en melding med at varen er solgt, hun beklaget at hun ikke hadde sagt fra.  

Det med bomringer og lang reisevei og barnevakt er selvsagt noe jeg har valgt selv. Men varen er dyr (type 10 000) og da var ikke de pengene så mye. Det er mer tiden man bruker som er frustrerende! 

Blir så sint på mennesker som ikke respekterer andres tid. Tenkte jeg skulle skrive anmeldelse på finn, men ser ikke du ut som man kan det før selger selv har skrevet om oss? Er jo kjedelig om man ikke kan varsle andre om dette.

Ja jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg har selv solgt mye på Finn.no og opplevd utallige ganger å få meldinger fra interesserte kjøpere som skal ha varen....men dukker ikke opp som avtalt. Og i mellomtiden har man sagt nei til andre som er interesserte. Det har ført til at jeg synes de som faktisk tar opp tlf og tørr å ringe for å prate om varen viser mer interesse og mer seriøse kjøpere. Men jeg er også tydelig på at jeg aldri holder av varen og selger til førstemann som kommer med penger.

Jeg antar at her har en annen potensiell kjøper svingt seg rundt og kommet deg i forkjøpet....og skjønner det er kjipt for deg.

Du får være litt kjappere og litt mer frempå neste gang. Ring og prate med selger og avtale tydelig tidspunkt slik at det ikke blir misforståelser.....så blir nok varen din neste gang😉😉

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har du antageligvis krav på refundering av utlegg for transport, samt at du kan kjøpe varen hos noen andre, og om det blir dyrere må selger dekke overskytende. (Dekningskjøp). Jeg anbefaler at du går i dialog med selger om dette så selger er forberedt på kravet ditt. Kjøpsloven gjelder på finn, og f.eks Facebook. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, dk73 skrev:

Ja jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg har selv solgt mye på Finn.no og opplevd utallige ganger å få meldinger fra interesserte kjøpere som skal ha varen....men dukker ikke opp som avtalt. Og i mellomtiden har man sagt nei til andre som er interesserte. Det har ført til at jeg synes de som faktisk tar opp tlf og tørr å ringe for å prate om varen viser mer interesse og mer seriøse kjøpere. Men jeg er også tydelig på at jeg aldri holder av varen og selger til førstemann som kommer med penger.

Jeg antar at her har en annen potensiell kjøper svingt seg rundt og kommet deg i forkjøpet....og skjønner det er kjipt for deg.

Du får være litt kjappere og litt mer frempå neste gang. Ring og prate med selger og avtale tydelig tidspunkt slik at det ikke blir misforståelser.....så blir nok varen din neste gang😉😉

Ts: Nå var ikke jeg treg i dette tilfelle. Har på varsel på finn på akkurat dette produktet og sendte melding til selger ca 15 min etter annonsen var lagt ut. Da avtalte vi tidspunkt. Jeg ringte henne aldri, trodde meldinger var bra nok måtte å kommunisere på. Hvis hun måtte høre stemmen min så skulle jeg gjerne ringt. Som jeg også har skrevet her så var det selger som ønsket jeg skulle komme så sent. Jeg føler ikke jeg kan trampe over hennes ønsker å bare dukke opp ved ett tideligere tidspunkt. Men ser at det nok er de "frekkeste" som får.. 

• Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Nå var ikke jeg treg i dette tilfelle. Har på varsel på finn på akkurat dette produktet og sendte melding til selger ca 15 min etter annonsen var lagt ut. Da avtalte vi tidspunkt. Jeg ringte henne aldri, trodde meldinger var bra nok måtte å kommunisere på. Hvis hun måtte høre stemmen min så skulle jeg gjerne ringt. Som jeg også har skrevet her så var det selger som ønsket jeg skulle komme så sent. Jeg føler ikke jeg kan trampe over hennes ønsker å bare dukke opp ved ett tideligere tidspunkt. Men ser at det nok er de "frekkeste" som får.. 

Ja var nok en annen potensiell kjøper som snek i køa. Så du får være litt frekkere neste gang du også😉

Og gjerne ring når du er interesert i noe😉

• Liker 1
Skrevet

Det der går jo begge veier. Kjøpere er like ustabile. Sier de skal komme og kommer ikke. 

Samme med utleie. Som regel, når vi skal leie ut leiligheten vår, og avtaler fellesvisninger er det 2-8 personer som ikke møter opp og ikke sier fra. Derfor vi aldri godtar 'privatvisninger.'

Skrevet

Samme med kjøpere dessverre.. Syns Finn burde gjøre slik at man må registere seg med fult navn og profilbilde slik at nivået heves litt. Er utrolig mange frekke og useriøse folk der fordi de ikke trenger å være høflig da de kan gjemmer seg bak et nick.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv solgt mye på finn.no. De fleste kjøpere er ok, men har opplevd mye rart og. Folk som kommer, betaler, og så kommer tilbake og vil levere varen tilbake og ha pengene igjen. En gang kom det to utenlandske menn som brukte anledningen til å tilby meg "tjenester". Og så har jeg også opplevd klassikeren : ikke møte til avtalt tid, og heller ikke gi beskjed. 

Men det er vel slik. Finn.no er "folkelig", og blant folk finner man all slags mennesker.....

Anonymkode: 3c7dd...421

Skrevet

Jeg har til nå kun opplevd seriøse selgere. Var ei som solgte en kjole som ikke var vasket, men jeg fikk den veldig billig og vasker alle klærne fra Finn før bruk uansett :P 

Skrevet

Men skulle gi vekk en kattunge en gang, det var litt håpløst til tider. Hvordan forventer noen at jeg helt seriøst leverer katta til gatekjøkkenet deres? Skrev også at jeg ønsket ham et rolig hjem, likevel fikk jeg henvendelser fra folk som hadde ørten unger som elsket dyr. Tok meg noen uker før jeg fant rett person 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en gjenganger, med kjøpere og selgere. 

Jeg har de siste to månedene hatt avtale om kjøp med to stykker, som så blir tause. Derfor gidder jeg ikke lenger å skrive reservert eller fjerne annonsen før varen er hentet og betalt. 

Anonymkode: 8aec9...18c

Skrevet

Så lenge du har avtalt kjøp er det jo ypperlig. Da kjøper du bare en tilsvarende vare dyrere og sender krav om mellomlegget. Her kan du til og med få forbrukerrådet og forbrukertvistutvalget til å ta selgeren.

Flere burde lage et helvette når slikt skjer.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med kjøpere. Som ikke dukker opp tross avtale. Som prøver å forhandle prisen selv om varen er i perfekt stand. 

Så jeg selger alltid til den første som kan hente - og betaler de ikke full pris kontant får de snu. Jeg er selvfølgelig ærlig om dette til de som ringer og er interesserte, selv om en del blir sure fordi de "tross alt er først ute, og ikke har tid til å komme før neste uke". 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Athene skrev:

Så jeg selger alltid til den første som kan hente - og betaler de ikke full pris kontant får de snu. Jeg er selvfølgelig ærlig om dette til de som ringer og er interesserte, selv om en del blir sure fordi de "tross alt er først ute, og ikke har tid til å komme før neste uke".

Dette synes jeg var interessant. Hvis de er først ute med å ta kontakt, men ikke kan møte opp før neste uke, eller senere, hvorfor ringe og holde av en vare? De fleste som har god erfaring med finn.no, har jo sikkert fått med seg at det er lett å ombestemme seg, eller utsette og utsette helt til selgeren går lei og kontakter nestemann.

Er det lett å glemme hvordan kjøpere kan være når man selv skal kjøpe noe, og utsetter selgere for en tålmodighetsprøve av verste sort?

Anonymkode: 2f04e...a95

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg var interessant. Hvis de er først ute med å ta kontakt, men ikke kan møte opp før neste uke, eller senere, hvorfor ringe og holde av en vare? De fleste som har god erfaring med finn.no, har jo sikkert fått med seg at det er lett å ombestemme seg, eller utsette og utsette helt til selgeren går lei og kontakter nestemann.

Er det lett å glemme hvordan kjøpere kan være når man selv skal kjøpe noe, og utsetter selgere for en tålmodighetsprøve av verste sort?

Anonymkode: 2f04e...a95

Det er veldig mange som ikke kan "før neste uke en gang"... eller "til helgen".

Ofte er det sikkert helt reellt - jobb, barnevakt, forpliktelser.... Men ofte handler det kun om at de vil tenke seg litt om, søke litt til, eller ren latskap der man utsetter i stedet for å bare ta tak i ting med en gang. 

Jeg orker ikke... For meg har Finn blitt no-shit. Det vil si, førstemann som dukker opp med cash, og betaler fullpris. 

Skrevet
1 minutt siden, Athene skrev:

Det er veldig mange som ikke kan "før neste uke en gang"... eller "til helgen".

Ofte er det sikkert helt reellt - jobb, barnevakt, forpliktelser.... Men ofte handler det kun om at de vil tenke seg litt om, søke litt til, eller ren latskap der man utsetter i stedet for å bare ta tak i ting med en gang. 

Jeg orker ikke... For meg har Finn blitt no-shit. Det vil si, førstemann som dukker opp med cash, og betaler fullpris. 

Avtaler du et konkret kjøp med flere, og selger til førstemann, eller drar alle bare på lykke&fromme til deg?

Skrevet
4 minutter siden, Fjompen skrev:

Avtaler du et konkret kjøp med flere, og selger til førstemann, eller drar alle bare på lykke&fromme til deg?

Selvfølgelig er jeg ryddig i forhold til dette, som jeg også skriver over. 

Jeg skriver et beløp på Finn. Dette er å anse som fastpris. Ingen pruting. Er ingen interessert setter jeg ned beløpet.

Når noen er interessert sier jeg at jeg selger til første som kommer, og betaler. Det står også i annonsen. Sier de at de først kan komme på lørdag avtaler vi et tidspunkt. Får jeg deretter mail fra noen som kan komme samme kveld sier jeg at jeg er hjemme, og at det bare er å komme. Jeg sender deretter en melding til de som kunne komme lørdag. 

Dette er et resultat av å ha skyndet meg hjem fra jobb/trening/aktiviteter alt for mange ganger, og ventet på kjøpere som aldri dukker opp. 

Skrevet
12 minutter siden, Athene skrev:

...avtaler vi et tidspunkt...

Problemet er, og jeg har all mulig forståelse for din erfaring, er at "lørdagskjøperen" din kan forholde seg til en inngått avtale, og har kanskje gjort sine disposisjoner basert på dette, i likhet med dine tidligere opplevelser. En kjøpsavtale kan ikke heves "fordi noen kunne komme tidligere", og du kan dermed havne i klisteret.

Det er en god grunn til at jeg for min del kun benytter Finn.no til ting jeg gir vekk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...