AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 Jeg har i dag lønnstrekk for gjeld som er gått til namsmannen. Det er ikke noen statlige som trekker meg, og jeg har ikke gjeld hos SI. Hvis jeg får igjen på skatten vil de da kunne ta de pengene og regne det mot den gjelden jeg har eller gjelder det kun hvis man skylder penger til staten? Og før dere går helt amok her i feltet, selvfølgelig skal jeg bruke skattepengene på å betale ned gjeld, men jeg får minimalt med penger utbetalt i juni og trenger derfor noe av pengene til å faktisk ha mat på bordet den måneden. (og før dere går amok 2.0; ja, jeg vet jeg er fucked hvis jeg får utsettelse på tilbakebetalingen - fullstendig klar over det - trenger ikke skrike til meg om det) Anonymkode: e60df...0ee
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 Ingen fare. Det faste lønnstrekket består uansett om du har mer utbet en mnd. Hadde det vært lønnstrekk på restskatt derimot, hadde det tatt det. Anonymkode: 42026...caf
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #3 Skrevet 1. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen fare. Det faste lønnstrekket består uansett om du har mer utbet en mnd. Hadde det vært lønnstrekk på restskatt derimot, hadde det tatt det. Anonymkode: 42026...caf TS her; vet at lønnstrekket ikke blir gjort noe med. Men mister jeg skattepengene mine grunnet gjelden? Som sagt, det er ikke noe som skyldes til staten. Anonymkode: e60df...0ee
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #4 Skrevet 1. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i dag lønnstrekk for gjeld som er gått til namsmannen. Det er ikke noen statlige som trekker meg, og jeg har ikke gjeld hos SI. Hvis jeg får igjen på skatten vil de da kunne ta de pengene og regne det mot den gjelden jeg har eller gjelder det kun hvis man skylder penger til staten? Og før dere går helt amok her i feltet, selvfølgelig skal jeg bruke skattepengene på å betale ned gjeld, men jeg får minimalt med penger utbetalt i juni og trenger derfor noe av pengene til å faktisk ha mat på bordet den måneden. (og før dere går amok 2.0; ja, jeg vet jeg er fucked hvis jeg får utsettelse på tilbakebetalingen - fullstendig klar over det - trenger ikke skrike til meg om det) Anonymkode: e60df...0ee Hvis du får penger igjen på skatten kan namsmannen ta disse. Anonymkode: ad026...47c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #5 Skrevet 1. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her; vet at lønnstrekket ikke blir gjort noe med. Men mister jeg skattepengene mine grunnet gjelden? Som sagt, det er ikke noe som skyldes til staten. Anonymkode: e60df...0ee Nei. Lønnstrekket ditt er fast og omfatter ikke skatt til gode. Såfremt, som sagt, det ikke er skattegjeld. Anonymkode: 42026...caf
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du får penger igjen på skatten kan namsmannen ta disse. Anonymkode: ad026...47c Selv om det ikke er statlig gjeld? I så fall, går det an å søke om å få noe utbetalt på forkant? Som sagt, jeg trenger kun noe for å klare meg den måneden. Resten kan fint gå til gjelden min. Anonymkode: e60df...0ee
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Skrevet 1. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du får penger igjen på skatten kan namsmannen ta disse. Anonymkode: ad026...47c Tull! Dette gjelder hvis det er offentlig gjeld, feks. bøter, restskatt eller lignende. Eller hvis man er under gjeldsordning, da beløpene har vært for lave pga for høy skatt foregående år. Anonymkode: 2c077...dcc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #8 Skrevet 1. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull! Dette gjelder hvis det er offentlig gjeld, feks. bøter, restskatt eller lignende. Eller hvis man er under gjeldsordning, da beløpene har vært for lave pga for høy skatt foregående år. Anonymkode: 2c077...dcc Så da vil jeg få skattepenger tilbake selvom jeg har gjeld hos namsmannen? Anonymkode: e60df...0ee
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #9 Skrevet 1. mars 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da vil jeg få skattepenger tilbake selvom jeg har gjeld hos namsmannen? Anonymkode: e60df...0ee Damn right. Anonymkode: 42026...caf
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #10 Skrevet 1. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Damn right. Anonymkode: 42026...caf Takk for svar Anonymkode: e60df...0ee
Tvilling2 Skrevet 31. mai 2018 #11 Skrevet 31. mai 2018 På 1.3.2017 den 23.45, AnonymBruker skrev: Jeg har i dag lønnstrekk for gjeld som er gått til namsmannen. Det er ikke noen statlige som trekker meg, og jeg har ikke gjeld hos SI. Hvis jeg får igjen på skatten vil de da kunne ta de pengene og regne det mot den gjelden jeg har eller gjelder det kun hvis man skylder penger til staten? Og før dere går helt amok her i feltet, selvfølgelig skal jeg bruke skattepengene på å betale ned gjeld, men jeg får minimalt med penger utbetalt i juni og trenger derfor noe av pengene til å faktisk ha mat på bordet den måneden. (og før dere går amok 2.0; ja, jeg vet jeg er fucked hvis jeg får utsettelse på tilbakebetalingen - fullstendig klar over det - trenger ikke skrike til meg om det) Anonymkode: e60df...0ee Fikk du skattepengene som du hadde til gode?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå