AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 Jeg har veldig lyst på Kindle og den leseopplevelsen et skikkelig lesebrett gir, men er litt bekymret for bokutvalget. Jeg leser lite skjønnlitteratur, men mye sakprosa og til dels halvobskure greier. På Amazon mangler mange av bøkene på leselisten min. Noe finnes naturligvis, men jeg kom også over et par til den latterlige prisen av hundreognoe dollar. Går det an å bruke Kindle til å lese bøker anskaffet gjennom andre kanaler? Det ser ut til at det skal være mulig å lese PDF-er, men er det noen som har erfaring med det her som kan si litt om leseopplevelsen det gir? Anonymkode: a768a...2af
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 Det får an å konvertere andre formater til Kindle. PDF går fint, men det kommer jo litt an på innholdet. Jeg personlig liker ikke å lese faglitteratur på Kindle, mens min bror leser artikler med grafer og tabeller og noter (musikklitteratur) og synes det får helt fint. Anonymkode: 5909b...3cc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #3 Skrevet 1. mars 2017 Først: Jeg vil ikke anbefale deg å laste ned e-bøker fra sider som pirate bay siden dette er ulovlig. Jeg vil heller ikke anbefale deg å kjøpe bøker fra amazon for så å returnere de etter de er lest. Begge disse tingene er uetisk. Om du kjøper bøker i epub format kan man bruke et program som heter Calibre til å konvertere de til et format som kindle støtter. For at dette skal la seg gjøre tror jeg boken må være uten DRM. Vil ikke anbefale deg å fjerne DRM da dette er ulovlig. Anonymkode: 251d1...bde
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #4 Skrevet 2. mars 2017 Hjertelig takk for svar. Jeg tror ikke jeg kommer til å ha noe imot fag på Kindle, men man vet jo aldri. Jeg bruker for øvrig biblioteket mye, så det er en bekymring at boklivet mitt kommer til å dyrere også, for jeg er ganske fattig. Men det er en annen sak. Anonymkode: a768a...2af
Cata Skrevet 2. mars 2017 #5 Skrevet 2. mars 2017 Det går helt fint å konvertere til Kindleformat så lenge ikke bøkene har DRM beskyttelse. Jeg har hatt Kindle (paperwhite) i 2-3 år nå og er veldig fornøyd. Det er nesten sånn at det blir nedtur om jeg må lese vanlige papirbøker nå. Jeg leser mye som jeg kjøper på Amazon og da er det selvsagt ikke noe problem med formatet, men jeg har også kjøpt norske bøker på f.eks. "Bokkilden" og konvertert i Calibre. Formatene epub og pdf går helt fint. Minuset med Kindle er at den ikke er egnet for bibliotekbøker. Det går an å låne en del elektroniske bøker fra biblioteket, men så vidt jeg vet kan disse enda ikke leses på Kindle.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Takk for svar, alle sammen. Nå har jeg bestilt en Paperwhite og venter i spenning. Svarene fra dere hjalp, jeg har også lest en del rundt omkring andre steder på nettet, og dessuten har jeg også tenkt den briljante tanken at jeg naturligvis ikke trenger å lese alt på Kindle, det vil nok være helt greit med fysiske bøker fortsatt også. Anonymkode: a768a...2af
Cata Skrevet 5. mars 2017 #7 Skrevet 5. mars 2017 Leste meg litt opp på temaet etter å ha svart i denne tråden og det ser ut som flere nettbokhandler selger E-bøker som går rett inn i Kindle nå. På ebok.no fant jeg denne forklaringen.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2017 #8 Skrevet 8. mars 2017 Jeg stikker bare innom igjen for å si at Kindle er noe av det beste som har hendt meg! Jeg er helfrelst! Takk for gode råd og tips! Anonymkode: a768a...2af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå