Gå til innhold

Rens av gammelt boblebad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nylig flyttet inn på hybel i en eldre enebolig, og en av grunnene til at jeg sa ja til akkurat denne var at det er badekar på badet. Problemet er at det er et boblebad, og det virker som at det ikke er brukt som badekar (kun dusj) på veldig lenge. Dysene er ekle og møkkete på utsiden, og jeg sliter med å få dem rene. Har vært innom Comfort og kjøpt boblebadrens, og det kommer en del gugge ut fra hullene i bunnen når jeg skrur på motoren, men dysene blir altså ikke noe renere. Jeg har i utgangspunktet ikke tenkt å bruke motoren, kun bruke det som vanlig badekar, men jeg synes det er så ekkelt å skulle sitte i vannet når jeg vet at det er møkk og ekle ting der. 

Det kommer dessuten ubehagelig lukt når man bruker dusjen også, selv om dusjhodet ser ut til å være ganske nytt.

Er det noen som har noen tips? Aller helst skulle jeg løst det uten å snakke med huseieren. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjør en ny runde med rens. Håper du har kjøpt skikkelig pipecleaner (dyprens) og ikke bare vanlig desinfisering. 

Det ligger nok mye gammelt i vannrørene på karet. Da kommer det endel "gugge" ut ja. Skikkelig bakteriebombe.

Anonymkode: 82f13...b86

AnonymBruker
Skrevet

Har sett på "skitne hus" eller noe i den dyre på tvnorge for noen,år siden. Det var hus som ikke hadde sett rengjøring på år og dag, der to damer, Angie tror jeg den ene het, kom og shinet opp husene. De brukte en gang oppvaskemaskintabletter når de gjorde rent et boblebadekar. De la noen tabletter i badekaret skrudde på varmt vann og kjørte motoren. 

Dusjhodet og slangen kan du skru av og legge i klorin blandet i vann. (Pass på at du får klorin inn i slangen. (Bruk hansker og vær forsiktig med kloren slik at du ikke får blekede flekker på klær ol. )

Anonymkode: b9dfe...9f5

AnonymBruker
Skrevet

Dusjhoder skal ikke vaskes med klorin. 

Du kan bruke en blanding av eddik og vann og legge dusjhode i en bøtte. (Eller bare kjøp nytt - koster 300 kr)

Anonymkode: 82f13...b86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...