Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor viktig er egentlig skrubbing av huden og gir det noen helseeffekter?

Anonymkode: 8023d...d76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri skrubbet huden. Jeg vasker meg med enten såpe og vann, eller rensemelk og vann. Skal jeg fjerne sminke, splasher jeg først vann i ansiktet og "bløter opp" ,og så gnir jeg rensemelk over det hele, inkl øynene. Så skyller jeg av med lunkent vann, og tørker meg.

Har aldri "mishandlet" huden i ansiktet med skrubbing. Ikke såkalt "peeling" heller. Det er bare tull.

• Liker 1
Skrevet

Det er viktig for å fjerne døde hudceller og for å stimulere cellefornyelsen i huden. Døde hudceller fremhever tørre partier, og linjer og rynker. Det hjelper også med å redusere talg og kviser, da eksfoliering åpner porene. I tillegg gjør det av hudkremer penetrerer dypere og jobber bedre. Jeg anbefaler å peele 1-2 ganger i uken.

Det er ikke "mishandling" av huden eller tull, det er bevist at dette gir fordeler. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Prorsum skrev:

Det er viktig for å fjerne døde hudceller og for å stimulere cellefornyelsen i huden. Døde hudceller fremhever tørre partier, og linjer og rynker. Det hjelper også med å redusere talg og kviser, da eksfoliering åpner porene. I tillegg gjør det av hudkremer penetrerer dypere og jobber bedre. Jeg anbefaler å peele 1-2 ganger i uken.

Det er ikke "mishandling" av huden eller tull, det er bevist at dette gir fordeler. 

Dette, uten tvil. Alt som bygger seg opp over tid som ikke blir vasket ordentlig vekk. Er det rart folk klager over problemhud når de ikke fjerner dritten?

Anonymkode: 7049f...e72

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser helt tydelig forskjell på min hud etter en periode med regelmessig eksfoliering. Huden er jevnere i tonen, glattere, og med mindre porer. Og som nevnt over, serum og fuktighetskrem virker bedre etterpå. 

Det finnes ulike typer peeling. Jeg bruker leave-on eksfoliering med enten AHA eller BHA syre hver dag, morgen og kveld. Sen har konsistens omtrent som vann og innebærer ingen form for skrubbing. 

Anonymkode: 9f840...6b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Prorsum skrev:

Snakker om å være hjernevasket av skjønnhetsindustrien. :fnise:

Anonymkode: 40d68...74e

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker om å være hjernevasket av skjønnhetsindustrien. :fnise:

Lol 😴 Jeg jobber med dette hver dag. Kan du gi meg trofaste kilder på at det er tullball? I'll sit and wait. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Prorsum skrev:

Lol 😴 Jeg jobber med dette hver dag. Kan du gi meg trofaste kilder på at det er tullball? I'll sit and wait. 

Jøss, er du dermatolog? Imponerende.

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, er du dermatolog? Imponerende.

Takk. Imponerende comeback.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Prorsum over her.

Jeg peeler (med veldig lett skrubb) hver kveld og har gjort det i en måned nå. Huden har aldri vært bedre :-) 

Anonymkode: 23b68...d3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

http://www.kk.no/livsstil/derfor-bør-du-peele-huden-23394

Fant ikke en ren medisinsk/vitenskapelig forskningsartikkel akkurat nå. Da må jeg nok gjøre litt research. Men vel et kjapt Googlesøk fikk jeg opp den over.

Hvis ikke har dermatologisk sykepleier og blogger Silje Austnes alltid noen gode råd:

http://www.siljeaustnes.com/2014/09/25/a-skrubbe-eller-eksfoliere-huden/

Anonymkode: 23b68...d3e

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor viktig er egentlig skrubbing av huden og gir det noen helseeffekter?

Anonymkode: 8023d...d76

Du blir ikke like raskt forkjøla. 

Anonymkode: 98330...b2d

AnonymBruker
Skrevet

Må skrubbe litt ellers ser all sminke bæl ut.

Anonymkode: 21d32...476

Skrevet

Tråden er ryddet for AB hets.

Sulosi, mod.

Skrevet

Helseeffekter skal jeg ikke uttale meg om. Derimot er ansiktsskrubb en av få ting jeg prioriterer på fast basis, og det er fordi at jeg ser og kjenner så stor forskjell mellom jeg bruker det, og når jeg ikke bruker det. 

I kombinasjon med en ok ansiktskrem, gjør ansiktspeeling at jeg ikke får disse utrolig tørre partiene, særlig i kinnene. Det er jo ikke noe godt med slike tørre partier, og ikke ser det særlig bra ut heller. I perioder hvor jeg slurver med peeling og kanskje er slapp med krem i tillegg, er det jo så ille at jeg ikke kan bruke foundation uten at det ser ut som jeg har et hamskifte på gang i kinnene. 

Å bruke det hver kveld hørtes for meg mye ut, jeg gjør det ukentlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Søgni skrev:

Helseeffekter skal jeg ikke uttale meg om. Derimot er ansiktsskrubb en av få ting jeg prioriterer på fast basis, og det er fordi at jeg ser og kjenner så stor forskjell mellom jeg bruker det, og når jeg ikke bruker det. 

I kombinasjon med en ok ansiktskrem, gjør ansiktspeeling at jeg ikke får disse utrolig tørre partiene, særlig i kinnene. Det er jo ikke noe godt med slike tørre partier, og ikke ser det særlig bra ut heller. I perioder hvor jeg slurver med peeling og kanskje er slapp med krem i tillegg, er det jo så ille at jeg ikke kan bruke foundation uten at det ser ut som jeg har et hamskifte på gang i kinnene. 

Å bruke det hver kveld hørtes for meg mye ut, jeg gjør det ukentlig. 

Det kommer jo helt an på hva slags eksfoliering man bruker. Se gjerne linken jeg postet over  der det beskrives forskjeller mellom mekanisk peeling/kornpeeling, syrepeeling, enzympeeling og gommage. Det finnes også alt i ett produkter. Mine BHA og AHA produkter er laget for å brukes morgen og kveld, hver dag. Jeg har også en tradisjonell peeling fra Clarins som er veldig mild og som fint kan brukes hver dag (One step Gentle exfoliating cleanser). Så finnes det en rekke andre produkter som anbefales brukt en til to ganger i uken, men dette kommer jo også an på hvor robust hud man har. 

Anonymkode: 9f840...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...