Gå til innhold

Redd for svindel, hvor mye veier en bunad??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe en løkenbunad med sko og sølv i postopkrav fra Finn.no. 

Fikk info fra sporingen nå at det bare veier 2.2kg og pakken har en mål på 35x30x14. 

Kan dette stemme? Vil ikke betale på posten for å finne ut at jeg har blitt lurt 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok litt lite ja. 

Anonymkode: 64b04...29f

• Liker 2
Skrevet

Nordmørsbunad med festet sølv veier vel alene nesten 5kg (ikke at jeg har veid, føles ut som 10 minst @skruf har du noe ide her?) 

Men med alt av bunad, sko, sølv så er nok 2,2 litt lite ja. 

Skrevet

Kan man se hva som er i pakken på posten før man betaler postopkravet? Slik at jeg vet hva jeg får? 

Skrevet
Akkurat nå, Megibergen skrev:

Kan man se hva som er i pakken på posten før man betaler postopkravet? Slik at jeg vet hva jeg får? 

Nei, dessverre. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, dillyduzit skrev:

Nordmørsbunad med festet sølv veier vel alene nesten 5kg (ikke at jeg har veid, føles ut som 10 minst @skruf har du noe ide her?) 

Men med alt av bunad, sko, sølv så er nok 2,2 litt lite ja. 

Er ikke helt sikker jeg faktisk.. men det er jo ull i stakken og det veier jo litt. 

2,2 er definitivt for lite. 

Edit;

Jeg har sunnmørsbunad, den har ikke så mye sølv, og den veier mere enn 2,2kg. Så høres usannsynlig ut at en komplett bunad skal veie så lite. 

Endret av skruf
Skrevet

Så da kan jeg konkludere med at jeg blir lurt? 

Kan jeg bare la være å hente pakken på posten? Postopkravet er på 20.000kr pluss frakt, så vil ikke betale det da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen aning. Men det er jo litt kleint dersom pakken faktisk inneholder bunaden og selger får utgiften til postoppkravet når pakken blir sendt tilbake... Kanskje noen her kan veie bunaden sin ? Selv har jeg ingen vekt å veie den på...

Anonymkode: 50846...d8e

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo be om å få se pakken, i tilfelle kilo er feil oppgitt. 

• Liker 7
Skrevet

Ja, hadde vært fint om noen har en bunad tilgjengelig og kan veie den :) 

Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Du kan jo be om å få se pakken, i tilfelle kilo er feil oppgitt. 

Det var lurt. Se pakken og løft på den. Godt mulig det er feilmerket på vekt

• Liker 1
Gjest canacas
Skrevet

Jeg har ikke vekt og kan måle. Men min bunad veier minst fem kg. Inklusive sølv litt mer. Det viktigste her er målene. Min bunad, sammenpresset? Blir større enn den pakken vel? Det må den bli, er et mareritt å frakte da jeg helst ikke bretter osv. 

Har du kjøpt av privatperson? 

Skrevet
5 minutter siden, canacas skrev:

Jeg har ikke vekt og kan måle. Men min bunad veier minst fem kg. Inklusive sølv litt mer. Det viktigste her er målene. Min bunad, sammenpresset? Blir større enn den pakken vel? Det må den bli, er et mareritt å frakte da jeg helst ikke bretter osv. 

Har du kjøpt av privatperson? 

Ja, er av privatperson. Syns at esken var litt liten jeg også. Er jo tross alt en bunad, skjorte, veske, hatt, sko og søljer 

Gjest canacas
Skrevet
1 minutt siden, Megibergen skrev:

Ja, er av privatperson. Syns at esken var litt liten jeg også. Er jo tross alt en bunad, skjorte, veske, hatt, sko og søljer 

Jeg kan ikke (vil ikke) pakke sammen mitt for å måle. Men det var min første tanke; pakken er for liten. Syns du skal kontakte avsender og spørre om akkurat det. 

Skrevet

Send melding til selger: "Sikker på at du har fått med alt? Ser at pakken bare veier 2,2 kilo, og det er jo unormalt lite for en komplett bunad med sko?"

Så ser du hva selger svarer 😉

• Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, canacas skrev:

Jeg kan ikke (vil ikke) pakke sammen mitt for å måle. Men det var min første tanke; pakken er for liten. Syns du skal kontakte avsender og spørre om akkurat det. 

Sendte henne en melding om hva pakken inneholdt, i og med den kun var på 2.2kg. Om det var noe jeg ikke hadde fått med meg. 

Fikk svar at hun lovet på tro og ære at pakken inneholdt det jeg hadde kjøpt. Det var alt hun skrev. 

Gjest Sugemerke
Skrevet

For lett og for liten, spesielt med sko. De har jo vekt der du henter ut pakken, de kan veie den før du betaler.

Skrevet (endret)

Min må veie minst fem kg. Men jeg har ullstakk, vet noen har stakk av bomull og det veier jo mindre. Men 2.2 kg for sko og bunad og sølv og alt er for lite.

Edit: min bunad hadde ALDRI fått plass i en eske med de målene du har oppgitt. Ikke en gang uten sko.

Endret av Alice123
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Megibergen skrev:

Ja, hadde vært fint om noen har en bunad tilgjengelig og kan veie den :) 

Du kan sikkert finne vekt på bunad, sko og søljer m.m. ved å kontakte Husfliden + en gullsmed.

Anonymkode: bf478...689

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye betalte du, TS?

Anonymkode: 56750...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...