Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
13 minutter siden, I Grosny skrev:

Støtter du han i hans ting?

Mener han at partnere skal støtte hverandre, 

eller mener han at partnere bør finne støtte andre steder?

Hvis dere ønsker å fortsette videre, så bør dere vurderere samlivskurs. Det kan dere forresten ta uansett. Det kan komme godt med i samspill med eventuelt nye partnere også.

Jeg føler jeg engasjerer meg i hans ting, prøver på det så godt jeg kan. Oppmuntrer han i jobb osv. 

Jeg har blitt henvist til time hos privat psykolog/samlivsterapeut. Håper jeg får time fort.

Anonymkode: 3225c...61b

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, og hvordan tror du barnet har det oppi alt dette?

Anonymkode: 2eb73...38c

Det er ikke store krangler, men det at han går i forsvarsposisjon og blir litt "ekkel". Tror ikke barna får med seg noe av kommentarene han kommer med, de kommer alltid når vi er alene. 

16 åringen er jo på farta og mye på rommet, så tror faktisk ikke at det preger han veldig.

4 timer siden, I Grosny skrev:

Det ringte ei utrobjellle i mine ører også, men jeg mistenker gubben. Det virker som om det er noe som plager han. Han stoler ikke på deg- på seg selv kjenner man andre.

Det at han sier at du ikke kan regne med hans støtte er egentlig skilsmissegrunn. Partnere skal være partnere og være på lag for hverandre.

Jeg tenker akkurat det samme. 

TS det er mange som er utro i arbeidstiden, litt lange lunsjer osv.

AnonymBruker
8 minutter siden, Tba skrev:

Jeg tenker akkurat det samme. 

TS det er mange som er utro i arbeidstiden, litt lange lunsjer osv.

Da har han blitt homofil, da han jobber i skogen med bare menn😜

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har han blitt homofil, da han jobber i skogen med bare menn😜

Oi, han er skaphomse 😱

Men mer sannsynlig så sliter han heller med at han har opplevd utroskap i tidligere forhold.

Endret av Tba
AnonymBruker
2 timer siden, Tba skrev:

Oi, han er skaphomse 😱

Men mer sannsynlig så sliter han heller med at han har opplevd utroskap i tidligere forhold.

Det jeg har i tankene, men det er 13 år siden, og vi har ikke hatt noe slikt tull, så har liksom ikke trodd at dette preget oss.

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg har i tankene, men det er 13 år siden, og vi har ikke hatt noe slikt tull, så har liksom ikke trodd at dette preget oss.

Det med ny jobb kan virke skremmende/stressende på han. Det er ikke helt uvanlig at det oppstår utroskap når enn treffer nye mennsker på en ny arbeidsplass. Når han har opplevd utroskap i tidligere forhold så kan slike ting trigge stress. Selv om han egentlig vet at han kan stole på deg. 

Det kan være en god ide å snakke rolig med han når han får de for deg helt urimelige reaksjonene, istede for å reise fra han. 

AnonymBruker
6 minutter siden, Tba skrev:

Det med ny jobb kan virke skremmende/stressende på han. Det er ikke helt uvanlig at det oppstår utroskap når enn treffer nye mennsker på en ny arbeidsplass. Når han har opplevd utroskap i tidligere forhold så kan slike ting trigge stress. Selv om han egentlig vet at han kan stole på deg. 

Det kan være en god ide å snakke rolig med han når han får de for deg helt urimelige reaksjonene, istede for å reise fra han. 

Ja, har prøvd å prate rolig, men han ser bare sin side, uansett. Derfor jeg må reise, for å skjerme meg selv og la situasjonen roe seg. Men ser jo at dette kan ligge i bunn... Må prøve å prate litt med han om dette.

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er interessert i en annen. Godt mulig han ikke er fysisk utro, men det er noen han går og sjesker på. Hva gjør han på PC/mobil?

Anonymkode: 49b26...750

Han er nok dessverre ikke det ;) mobil/PC tar han aldri med, ber meg sjekke hvem han fikk melding fra. Ber meg også svare om det feks er moren som skriver. Men, selvfølgelig. Kan jo ha en hemmelig telefon ;) 

Syns du skal slutte å analysere han og hva som kan være grunnen til oppførselen hans. Faktum er at han oppfører seg dårlig mot deg og det er ingenting som unnskylder det - spesielt ikke at han kan ha opplevd utroskap for 13 år siden. Ikke legg dette på deg, det er ikke ditt ansvar. Det er bra at du viser tydelig at du ikke finner deg i det ved å reise bort. Ville vurdert å være enda tydeligere og sagt at du ikke finner deg i sånn oppførsel igjen

• Liker 5
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg engasjerer meg i hans ting, prøver på det så godt jeg kan. Oppmuntrer han i jobb osv. 

Jeg har blitt henvist til time hos privat psykolog/samlivsterapeut. Håper jeg får time fort.

Hvis du ønsker å være hans støttespiller, og han ikke ønsker å være din, så blir det dårlig. Med andre ord, problemene vil fortsette akkurat som før, eventuelt forverres.

Han er nødt til selv å ønske å få hjelp av samlivsterapeut, samt jobbe for forholdet. I så fall har dere muligheter. 

10 timer siden, Nana skrev:

Syns du skal slutte å analysere han og hva som kan være grunnen til oppførselen hans. Faktum er at han oppfører seg dårlig mot deg og det er ingenting som unnskylder det - spesielt ikke at han kan ha opplevd utroskap for 13 år siden. Ikke legg dette på deg, det er ikke ditt ansvar. Det er bra at du viser tydelig at du ikke finner deg i det ved å reise bort. Ville vurdert å være enda tydeligere og sagt at du ikke finner deg i sånn oppførsel igjen

Nana, du har ett poeng. Han oppfører seg dårlig fordi han kan. Eller fordi han velger det. Eller fordi TS ikke er tøff nok

Annonse

19 minutter siden, I Grosny skrev:

Nana, du har ett poeng. Han oppfører seg dårlig fordi han kan. Eller fordi han velger det. Eller fordi TS ikke er tøff nok

Jeg tror du og Nana tar litt feil her, jeg tror at han er så stresset og i ubalanse at han mister kontrollen. Mitt inntrykk er at TS gjør så godt som det er mulig i en svært vanskelig situasjon. Problemet er ikke at TS ikke er tøff nok eller setter nok grenser, men at samboeren har psykiske problemer. I tillegg til raseri utbruddene hans så er det at han unngår fysisk kontakt og kjærtegn noe som får varsellampene til å blinke om at han sliter veldig.

På 2.3.2017 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Føler meg så liten når jeg må mase etter slikt :( 

Du skal ikke måtte det, kjære deg.  OK at partnere ikke alltid har behov for nærhet samtidig, men klem etc bør etter mitt syn være en selvfølge og "lavterskeltilbud" fra begge sin side.  Han bruker det som hersketeknikk som du ganske riktig påpeker, han er faktisk slem.  Du skriver han har blitt verre, sier han skal skjerpe seg men det blir bare ord og ingen handling.  Synes du skal vurdere sterkt om ikke deres relasjon har utspilt sin rolle.  Parforhold skal da være til støtte og hygge.

Annonse
AnonymBruker

Det høres ut som han er ekstremt usikker, og tar det ut over deg? Det er ikke sunt for noen av dere, og jeg har ingen tips til hvordan du kan bryte en slik sirkel. Det høres ut som du takler ting bedre enn ham, og kanskje den eneste strategien han mestrer er å forsøke å dytte deg ned slik at du ikke skal innse at du er for god for ham? Hvorfor i alle dager skal han ikke unne deg en tur ut, hvis han ikke følte seg utrolig usikker? Eller en ny spennende jobb? Uff, det høres slitsomt ut for dere begge.

Anonymkode: c0340...66f

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som han er ekstremt usikker, og tar det ut over deg? Det er ikke sunt for noen av dere, og jeg har ingen tips til hvordan du kan bryte en slik sirkel. Det høres ut som du takler ting bedre enn ham, og kanskje den eneste strategien han mestrer er å forsøke å dytte deg ned slik at du ikke skal innse at du er for god for ham? Hvorfor i alle dager skal han ikke unne deg en tur ut, hvis han ikke følte seg utrolig usikker? Eller en ny spennende jobb? Uff, det høres slitsomt ut for dere begge.

Anonymkode: c0340...66f

Jeg har snakket med en venninne om dette, og hun også tenker som deg. Jeg er 9 år yngre, har bedre utdannelse og tjener bedre. Virker noen ganger som han plages av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...