Silfen Skrevet 2. mars 2017 #21 Del Skrevet 2. mars 2017 27 minutter siden, Geirfuglen skrev: Han ble rett over 4 kilo, noe som ikke akkurat er så uvanlig.. Helt normalt det også. Det er ikke 75 prosent ekstra.... Tenk deg om. Dersom 3600 er snittet så er 7200 100 prosent... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 2. mars 2017 #22 Del Skrevet 2. mars 2017 De kan måle feil også. Min første ble estimert til 2900 gram, var 4100 gram ved fødsel noen dager senere. Det er riktignok endel år siden, kanskje de er flinkere nå. De bommet ikke så mye på de to siste. Det kan uansett går helt fint å føde selv om barnet er litt større enn gjennomsnittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 3. mars 2017 #23 Del Skrevet 3. mars 2017 5 timer siden, Silfen skrev: Det er ikke 75 prosent ekstra.... Tenk deg om. Dersom 3600 er snittet så er 7200 100 prosent... Haha, det er sant.. Husker ikke hva de sa jeg da.. 90-percentilen var det kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. mars 2017 #24 Del Skrevet 3. mars 2017 Det er greit å huske på at et snitt bare er et snitt, noen ligger over og noen under. Og man regner ikke en nyfødt baby som stor før den har passert 4500 gram. Synes en del gravide blir lettere hysterisk straks de ser et 4-tall først, men det er hverken uvanlig eller spesielt stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #25 Del Skrevet 4. mars 2017 På 2.3.2017 den 2.37, Geirfuglen skrev: +9 % er da vel veldig normalt? Tror jeg hadde noe sånt som + 75%, og det ble ikke en såå stor baby. Husker ikke helt hva babyen ble estimert til, men mener at det stemte ganske bra. Så babyen ble estimert til over 6,1 kg?? Anonymkode: 788c6...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #26 Del Skrevet 4. mars 2017 Jeg var på mange vekstestimeringer i mitt forrige svangerskap, der var de ikke bekymret før det var mer enn 15% over. Dessuten er det store feilmarginger, som flere her nevner. Det kommer veldig an på hvem som måler. Jeg var på to estimeringer ganske tett, bare med dagers mellomrom hos to forskjellige, ene dagen var babyen +10%, noen dager etter +1%. Anonymkode: f07c8...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2017 #27 Del Skrevet 4. mars 2017 Har alle her fått vektestimasjon på babyen under svangerskapet ? Jeg fikk aldri høre noe om estimert vekt på babyen da jeg var gravid. Anonymkode: b3d42...4ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 4. mars 2017 #28 Del Skrevet 4. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har alle her fått vektestimasjon på babyen under svangerskapet ? Jeg fikk aldri høre noe om estimert vekt på babyen da jeg var gravid. Anonymkode: b3d42...4ca Man får det ved indikasjon på at det trengs. Eller man er inne for noe annet og de måler baby i samme slengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monilla Skrevet 5. mars 2017 #29 Del Skrevet 5. mars 2017 Ble fortalt at min var helt normal. Jeg uttrykte flere ganger ovenfor jordmor min bekymring over at barnet var for stort for meg å føde men hun sa at sånt omtrent aldri skjedde. Magen min var heeelt enorm. Alle ultralyder sa de at han var helt gjennomsnittsligning. Fødselen startet og det endte i hastekeisersnitt fordi han var altfor stor. Ut kom en gutt på 4460 gram. Så ikke alltid dette stemmer. Han følger nå den øverste vekstkurven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #30 Del Skrevet 6. mars 2017 22 timer siden, Monilla skrev: Ble fortalt at min var helt normal. Jeg uttrykte flere ganger ovenfor jordmor min bekymring over at barnet var for stort for meg å føde men hun sa at sånt omtrent aldri skjedde. Magen min var heeelt enorm. Alle ultralyder sa de at han var helt gjennomsnittsligning. Fødselen startet og det endte i hastekeisersnitt fordi han var altfor stor. Ut kom en gutt på 4460 gram. Så ikke alltid dette stemmer. Han følger nå den øverste vekstkurven. Har du lite bekken da? Søsteren min fødte en gutt på 4650 gram i fjor men det ble ikke hastekeisersnitt fordi om. Fødselen var helt normal. Anonymkode: 788c6...fc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monilla Skrevet 6. mars 2017 #31 Del Skrevet 6. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du lite bekken da? Søsteren min fødte en gutt på 4650 gram i fjor men det ble ikke hastekeisersnitt fordi om. Fødselen var helt normal. Anonymkode: 788c6...fc0 Jeg aner ikke. Jeg luftet bekymringene for jordmor for å eventuelt få sjekket bekkenet men ble ikke sjekket. Så vet helt ærlig ikke. Jeg bare merker og forstod at denne ungen var for stor for meg, og det viste seg at det var rett. Livmoren min jobbet og sleit og var helt utslitt etterpå, noe som førte til kraftige blødninger og en operasjon nummer to og blodoverføring. Herregud for en fødsel. Nei hvis man er i tvil så prøv å få sjekket det. Men i de aller fleste tilfeller så går det aldeles strålende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 6. mars 2017 #32 Del Skrevet 6. mars 2017 4 minutter siden, Monilla skrev: Jeg aner ikke. Jeg luftet bekymringene for jordmor for å eventuelt få sjekket bekkenet men ble ikke sjekket. Så vet helt ærlig ikke. Jeg bare merker og forstod at denne ungen var for stor for meg, og det viste seg at det var rett. Livmoren min jobbet og sleit og var helt utslitt etterpå, noe som førte til kraftige blødninger og en operasjon nummer to og blodoverføring. Herregud for en fødsel. Nei hvis man er i tvil så prøv å få sjekket det. Men i de aller fleste tilfeller så går det aldeles strålende! Du vet at "følelser" ikke har noen relevans for fødsel, ikke sant? Og at under 4500 er innen normalvekt? Og at førstefødsler ofte er vanskeligere, uavhengig av størrelse? Og at det ikke er vekten, men hodet og skulderbredde som stort sett hindrer en normal fødsel dersom det er fordi noe er for "stort"? Sjekk fakta, ikke føl så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monilla Skrevet 6. mars 2017 #33 Del Skrevet 6. mars 2017 (endret) 6 minutter siden, Silfen skrev: Du vet at "følelser" ikke har noen relevans for fødsel, ikke sant? Og at under 4500 er innen normalvekt? Og at førstefødsler ofte er vanskeligere, uavhengig av størrelse? Og at det ikke er vekten, men hodet og skulderbredde som stort sett hindrer en normal fødsel dersom det er fordi noe er for "stort"? Sjekk fakta, ikke føl så mye. Oh noes!!! Er det sant???? Du er shuuuuukt smart. Men så viste det seg at "følelsene" mine stemt da. Så det er vel du som er idioten her 😂🖕🏼 Endret 6. mars 2017 av Monilla 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #34 Del Skrevet 6. mars 2017 De fleste store sykehus har sluttet og sjekke bekkenstørrelse før vanlig fødsel, fordi det fører til mange unødvendige ks. Ble jeg hvertfall fortalt på fødselsamtale. Mitt ble målt på ett lite sykehus etter ett hastesnitt, stor baby på 4,2 kg. Jeg har ikke ett lite bekken, men heller ikke ett stort bekken. Så denne gang blir jeg satt i gang 2 uker før termin, baby estimert til 3,8 kg i uke 37. Er du bekymret for fødsel og størrelsen på babyen så snakk med jordmor, fortell at du er redd. Hun kan henvise deg til samtale/ul på sykehuset. Anonymkode: 88317...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. mars 2017 #35 Del Skrevet 6. mars 2017 33 minutter siden, Monilla skrev: Men så viste det seg at "følelsene" mine stemt da. Så det er vel du som er idioten her 😂🖕🏼 Du glemmer at jordmødre hører slike bekymringer hver eneste dag og vet at veldig mange gravide bekymrer seg for alt og ingenting. For deg var det en følelse som stemte (helt tilfeldig), for jordmor var du en av mange med samme bekymring og som det i de fleste tilfeller går helt bra for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monilla Skrevet 6. mars 2017 #36 Del Skrevet 6. mars 2017 4 minutter siden, Arkana skrev: Du glemmer at jordmødre hører slike bekymringer hver eneste dag og vet at veldig mange gravide bekymrer seg for alt og ingenting. For deg var det en følelse som stemte (helt tilfeldig), for jordmor var du en av mange med samme bekymring og som det i de fleste tilfeller går helt bra for. Hvem har sagt jeg glemmer det? Jeg forteller om MITT tilfelle hvor jeg attpåtil skriver at i de aller fleste tilfeller så går det helt greit. Hva var det med det du ikke forstod? Du skriver jo akkurat det samme som jeg skrev istad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. mars 2017 #37 Del Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, Monilla skrev: Hvem har sagt jeg glemmer det? Måten du skrev ditt første innlegg på indikerer at du forventet at jordmor skulle ta dine bekymringer på alvor og sjekke bekkenet ditt. Det er det jeg har svart på når jeg sier at for jordmødre er dette en vanlig bekymring (og som sjelden er et problem) og som ville ført til mange unødvendige røntgenundersøkelser om man alltid skulle gjort som den gravide ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monilla Skrevet 6. mars 2017 #38 Del Skrevet 6. mars 2017 8 minutter siden, Arkana skrev: Måten du skrev ditt første innlegg på indikerer at du forventet at jordmor skulle ta dine bekymringer på alvor og sjekke bekkenet ditt. Det er det jeg har svart på når jeg sier at for jordmødre er dette en vanlig bekymring (og som sjelden er et problem) og som ville ført til mange unødvendige røntgenundersøkelser om man alltid skulle gjort som den gravide ønsker. Da har jeg uttrykt meg krunglete for det var absolutt ikke det jeg mente. Det jeg mente var at om det var en reell fare så ville jeg nok blitt sjekket da jeg uttrykte min bekymring til jordmor gang på gang. Men hun sa at det ikke var noen fare og at der er helt vanlig med er barn på 4kg. Jeg kan skjønne at det kan misforståes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. mars 2017 #39 Del Skrevet 6. mars 2017 1 minutt siden, Monilla skrev: Da har jeg uttrykt meg krunglete for det var absolutt ikke det jeg mente. Det jeg mente var at om det var en reell fare så ville jeg nok blitt sjekket da jeg uttrykte min bekymring til jordmor gang på gang. Men hun sa at det ikke var noen fare og at der er helt vanlig med er barn på 4kg. Jeg kan skjønne at det kan misforståes. Fint at du avklarte det, ikke alltid så lett å vite meningen bak skrevne ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monilla Skrevet 6. mars 2017 #40 Del Skrevet 6. mars 2017 Akkurat nå, Arkana skrev: Fint at du avklarte det, ikke alltid så lett å vite meningen bak skrevne ord. Nei, det er helt sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå