AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 Hvordan overlevde du? Jeg har en selv som er 40 % OK og 70% ondskapsfull, rett og slett slem oppfører seg som skolegårdens bølle.. 😡 Anonymkode: 2e33b...d54
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan overlevde du? Jeg har en selv som er 40 % OK og 70% ondskapsfull, rett og slett slem oppfører seg som skolegårdens bølle.. 😡 Anonymkode: 2e33b...d54 Haha, har hatt et par skruer.... 1.Kjeftet og smalt stort sett, men ble veldig blid etterhvert da bedriften gikk som det suste. 2.Hadde en psykisk lidelse som slo ut i full blomst, etter diverse mildt sagt underlige påfunn forsvant han sammen med menn i hvite frakker for aldri å komme tilbake. Sjefen jeg har nå er helt normal, ville ikke byttet den ut for alt i verden. Man vet hva man har, men ikke hva man får.... Anonymkode: 69f89...d1b
SunnivaOslo Skrevet 2. mars 2017 #3 Skrevet 2. mars 2017 Hadde ei som ikke takler motgang. Ble det noe krøll på jobb,så ble hun ekstremt sur og glefset til alle. Ellers så var hun jo grei. Men jeg mener at en leder skal kunne takle litt stress uten å bli en sur bitch. En som var også ok,men gjorde en feil og vi konfronterte han med dette (var en endring han ikke hadde sagt noe om som gjorde at vi gjorde feil,hadde ikke gjort denne feilen om vi hadde visst om endringen)da sa han bare at 'alle kan gjøre feil'..greit nok,men dagen etter glemte jeg å fylle ut et skjema på nett,gjør det hver dag så er rutine,men denne dagen glemte jeg det. Han ringte meg opp og var drit sur for at han måtte bruke tid på å rette opp i ettertid. Da sa jeg "alle kan gjøre en feil,eller gjelder det bare deg?" Da ble han stille...
himla Skrevet 5. mars 2017 #4 Skrevet 5. mars 2017 Min sjef er skremmende lik Gunilla Person. Hun får voksne menn til å gråte og elsker at folk gjør feil. Da kan hun nemlig innkalle til møte og legge det frem for alle. Unødvendig å si at her er det dårlig arbeidsmiljø og mye dekkarbeid over ting som har gått galt.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #5 Skrevet 5. mars 2017 Jeg hadde en sjef som ofte nektet på ting hun hadde sagt. Så da stod jeg der, ehh, jammen du sa jo det.. Men nei, hun hadde jo aldri sagt det! Gjentok seg vel og ofte. Anonymkode: 3694f...54f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #6 Skrevet 5. mars 2017 Min tidligere sjef, og lederen over har en strategi hvor di skal stille spørsmål som får deg til å tenke. Type "hvorfor selger du dårlig av mersalgsproduktet"? "Hva kan du gjøre for å bli bedre?" Svarer noe. "Hvorfor har du ikke gjort dette før?" Spørsmålene om hvorfor du ikke har bedre resultat fortsatte og fortsatte. Medarbeidersamtalene ble til slutt forbundet med noe negativt og jeg synes det var ubehagelig å treffe lederen. Anonymkode: 6488e...d97
Navne Løs Skrevet 15. mars 2017 #7 Skrevet 15. mars 2017 Da jeg jobbet i butikk som selger hadde jeg tidenes verste sjef. Klagde på at jeg ikke flørtet nok med kundene og stilte de ansatte opp mot hverandre. Sa vel indirekte at de andre jentene var mer attraktive enn meg og kledde seg mer utfordrende og at det var grunnen til at de hadde høyt snittsalg. Gjorde man en bitteliten feil, sto han og messet i en time om hvor idiotisk den feilen var. Sånne småting som at det var 1-2 kr minus i kassen feks. Er jo ganske vanlig, spesielt om det er travelt og man har mange folk gjennom kassen på en dag. Han drev med hersketeknikker hele tiden og ansatte kun unge kvinner. Grøss...Fatter ikke at jeg holdt ut i 2 år.
Vera Vinge Skrevet 15. mars 2017 #8 Skrevet 15. mars 2017 Jeg har hatt to sjefer som var helt håpløse. Den ene mistenkte vi at holdt på å bli dement, da h*n begynte å surre noe veldig og gjøre mye rart, som fikk store konsekvenser for oss ansatte og jobben vi alle skulle gjøre. Dette var verdens snilleste person, så det var veldig ubehagelig. Og lederen over mente at vi overdramatiserte problemene. Men vi koblet inn verneombud osv, og det endte med at vi ansatte fikk masse kjeft av lederen over, mens vår nærmeste leder ble sykmeldt. Men fra h*n ble sykmeldt, holdt vi mye kontakt og vi hadde et godt forhold etter det. H*n skjønte nok det selv også, at h*n ikke mestret jobben. Den andre håpløse sjefen min var litt sånn Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Kjempekoselig, for så plutselig å hogge til og bruke hersketeknikker. H*n tålte dårlig at noen var uenig med vedkommende i møter, så da fikk man høre det. Det var mye som over hodet ikke fungerte på denne arbeidsplassen, og når flere ansatte kom med innspill til endringer, ble vi fullstendig avfeid og mye ble lagt på at h*n mente de ansatte ikke taklet et høyt arbeidstempo. Mens saken handlet om at driften var elendig. Etter mange forsøk på å si fra, skjønte jeg at ting ikke ville bli bra, og jeg skiftet jobb. Det samme gjorde flere andre. Ellers har jeg hatt veldig fine sjefer.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #9 Skrevet 15. mars 2017 Min tidligere sjef taklet en sak om grov seksuell trakassering (av meg) og rusmisbruk veldig dårlig. Vil ikke gå i detaljer da det kan bli gjenkjent. Gjorde at jeg mistet all respekt for vedkommende. Det er også mange personalkonflikter der. Anonymkode: 53006...2ac
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #10 Skrevet 15. mars 2017 3 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg har hatt to sjefer som var helt håpløse. Den ene mistenkte vi at holdt på å bli dement, da h*n begynte å surre noe veldig og gjøre mye rart, som fikk store konsekvenser for oss ansatte og jobben vi alle skulle gjøre. Dette var verdens snilleste person, så det var veldig ubehagelig. Dette høres veldig ut som min sjef. Det er også veldig vanskelig å si hva som handler om alder, og hva som handler om personlighet. Men h*n er et surrehue, og til tider holder jeg på å gå på veggen. Det er ufattelig slitsomt å ikke vite f.eks. om vi får lønn når vi skal, eller om det blir glemt eller nedprioritert. Jeg hadde også en tidligere sjef som tok opp problematiske ting i plenum fremfor med den det gjaldt. Dette har jeg opplevd to ganger, begge ganger med kvinnelige sjefer. Lurer på om det er noen kvinner som er konfliktsky og ikke klarer å ta de ubehagelige tingene under fire øyne. Anonymkode: a5ad7...8b8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #11 Skrevet 15. mars 2017 Hadde en sjef som valgte å alltid tro det verste om meg. Jeg ble beskyldt for å ha startet alle mulige rykter på jobben, selv da ei som hadde jobbet der lengre wnn meg sa hun hørte det ryktet da hun begynte. Så ble det sagt at siden ei annen enn meg ble rykket opp så var jeg vist sint på henne for at jeg selv ikke rykket opp. Prøvde å si mange ganger at jeg trives der jeg er, fikk fortsatt kjeft av sjefen. Så begynte hun å gå etter arbeidet mitt, sto alltid å kikket over skulderen min. Klar til å fortelle hver minste lille feil jeg gjorde. Ble beskyldt for dårlig syn, hørsel osv. "Kan du ikke det en gang?!?" Fikk jeg mange ganger etter å ha motatt feil beskjed om hva som skulle gjøres. 1 år holdt jeg ut før jeg ble sykemeldt. Det rare er at nå er det jeg som driver firma på samme måte som den sjefen min gjorde. Og vi får kundehenvendelser fra kunder som har vært hos de, som heller kommer til oss. Min tidligere sjef ble sååå sint da hun skjønte hvor høyt opp jeg nå sitter. Rart at jeg faktisk er drit god i jobben min når jeg ble hakket på sånn så lenge for å være sååå dårlig. En periode etter jeg hadde vært ansatt ganske lenge ba hun ei annen ha opplæring på meg igjen, type helt fra grunnen. Fordi jeg var så dårlig. Anonymkode: 21cee...5df
Gjest Cyrus Skrevet 15. mars 2017 #12 Skrevet 15. mars 2017 Jeg jobbet på et sted som kun ansatte 16-17åringer da de ikke hadde samme lønnskrav. Og som fast tradisjon ble man fryst/mobbet ut av sjefen så fort man fylte 18 og gikk opp noen kroner i lønn. I mitt tilfelle fikk sjefen kona si til å sette ut rykter om at jeg hadde startet trakassering av en av de utenlandske kollegaene mine, og at jeg prøvde å spre rasisme på arbeidsplassen (noe som aldri hadde falt meg inn å gjøre da jeg har svært liberale holdninger til de aller fleste typer mennesker). En annen kollega av meg fikk skriftlig advarsel av sjefen for seksuell trakassering fordi han angivelig skulle ha "glodd" på en kvinnelig kollega da hun bøyde seg ned for å ta en pizzabunn ut av heveskapet. Dette var da tilfeldigvis noen uker før han fylte 18.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2017 #13 Skrevet 15. mars 2017 På 1.3.2017 den 19.19, AnonymBruker skrev: Jeg har en selv som er 40 % OK og 70% ondskapsfull, rett og slett slem oppfører seg som skolegårdens bølle.. 😡 Anonymkode: 2e33b...d54 Det blir 110%..... Anonymkode: 3f5d1...606
boblevann Skrevet 15. mars 2017 #14 Skrevet 15. mars 2017 Har hatt noen rare sjefer ja... 1. Var 100% tiltaksløs og tok aldri opp problemer vi kom til han med. Tok aldri opp med ungdommer som ikke gjorde jobben sin - og lot det gli forbi at noen som var "syk", og brukte egenmelding, gikk til Galdhøpiggen. Veldig dårlig arbeidsmiljø der altså. 2. Påla oss ansatte fryktelig mye mer arbeid hele tiden uten å få inn mer folk. Erstattet også kvalifisert arbeidskraft med NAV-utplasserte og praksiselever. Altså, på en vakt var det denne holdningen "åja, helsefagarbeider er syk. Jaja, vi har jo hun på språkoppl. Så det går fint". Og denne lederen kunne ikke skjønne hvorfor sykefraværet stadig steg! Merkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå