Gå til innhold

PC som ikke kobler til nett ordentlig, og nettleseren krasjer hele tida! HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, beklager for lang overskrift.

Jeg har opplevd de siste ukene ekstrem irritasjon over nettverket. Pc'en min klarer ikke å holde på en nettverkskobling, så jeg må skifte mellom 2-3 nettverk hele tiden for å ha nett. Men det er jo ikke det eneste problemet. Jeg bruker chrome, og de siste ukene har nettleseren fryst og det kommer opp "(Siden svarer ikke)", men etter et par sekunder så løser det seg. Dette er frustrerende, som dere sikkert skjønner. Jeg kan ikke se på Netflix i fullskjerm, for da klikker nettleseren. Jeg kan ikke se på youtube, og hvis jeg skal enkle greier som å surfe så fryser nettleseren.

Jeg har prøvd de mest basic'e løsningene (restartet modem/ruter), sjekket drivere (nettverkskort o.l), avinstallert og reinstallert chrome, prøvd andre nettlesere (som forresten nesten ikke vil laste en side), og sjekket litt på nett. Jeg finner ingenting som hjelper... 

Jeg håper det er noen der som vil ta seg litt tid til og gi meg litt råd. Det er en Acer lap top som er 4 år gammel. Den har alltid fungert ypperlig, med unntak av små problemer av og til (da har faren min reformatert pc'en). Jeg har også fått en SSD disc i pc'en, da jeg hadde plass til det (så hovedmotoren kjører på SSD). 

På forhånd takk!

Anonymkode: 9c8d9...3ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar du har trådløst da du sier at du skifter mellom 2-3 nettverk.
Hva skjer om du bruker nettverkskabel isteden, kan du sjekke det først og fremst?

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, GenialGalning skrev:

Antar du har trådløst da du sier at du skifter mellom 2-3 nettverk.
Hva skjer om du bruker nettverkskabel isteden, kan du sjekke det først og fremst?

Jeg kan selvfølgelig sjekke det, men tror ikke det er ruteren som er problemet. Jeg er tilkoblet det ene nettverket på telefonen (hele tiden, opplever aldri et problem mtp nettverk på mobil), men får såvidt koblet til det samme nettverket på pc'en.. Hvis jeg er heldig, får jeg koblet til, men generelt får jeg opp "får ikke koblet til dette nettverket". 

TS

Skrevet

Sjekk det for å eliminere trådløs støy.
Listen to your senpai.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, GenialGalning skrev:

Sjekk det for å eliminere trådløs støy.
Listen to your senpai.

Haha okei.

Da har jeg sjekket begge de to hovednettverkene. De kobler seg begge til med nettverkskabel. Jeg endret litt på mottakerene (de to "pinnene" som jeg antar mottar og sender ut signaler) til selve ruteren for det ene nettverket, og det ser ut til at det hjalp på selve tilkoblingen av nettet.

Det var nok ruteren som var hovedproblemet, ja.

Men, det hjalp ikke på selve nettleser-problemet. Har du et tips til meg på det området?

TS

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men, det hjalp ikke på selve nettleser-problemet. Har du et tips til meg på det området?

Sjekk andre nettlesere.
Chrome, firefox, opera.
Eller, først og fremst sjekk om du kan skru av alle extensions / addons og om det blir bedre da.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Firefox. Den har blitt veldig rask og stabil. Chrome er snar å oppføre seg merkelig straks den ikke får første pri på systemressurser.

Anonymkode: 5b0ba...69c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, GenialGalning skrev:

Sjekk andre nettlesere.
Chrome, firefox, opera.
Eller, først og fremst sjekk om du kan skru av alle extensions / addons og om det blir bedre da.

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv Firefox. Den har blitt veldig rask og stabil. Chrome er snar å oppføre seg merkelig straks den ikke får første pri på systemressurser.

Anonymkode: 5b0ba...69c

Så, den siste timen har jeg ikke hatt noe problemer i det hele tatt (JIPPI!). Det hjalp virkelig å sette kabel inn i pc for og se hvilke nettverk som er hva, hvis det gir mening. Dessuten endret jeg litt på de "pinnene" jeg nevnte tidligere. Nå har jeg ingen problemer med chrome i det hele tatt! Jeg tror det fryste pga dårlig internett tilgang. 

Men tuuusen takk for hjelp! 

TS

AnonymBruker
Skrevet

De pinnene heter nok antenner. Jada. 

Anonymkode: 86107...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...