AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 Jeg er en liten kvinne på bare 52 kilo sånn at det er sagt. Nå spiser jeg ca på en dag: Frokost: to knekkebrød med pålegg og en frukt Lunsj: to grove brødskiver med salat, ost og skinke To porsjoner middag med ca 2 timer mellomrom på tilsammen ca 700 kcal (klarer ikke spise store måltider så jeg deler det på to omganger) Dessert: sjokoladepudding Mellommåltid: kvarg yoghurt Kvelds: proteinshake og et knekkebrød Mener ikke at noen skal telle kalorier, men se om det ser helt OK ut. Jeg trener en god del. Anonymkode: 80120...1a9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 Du bør få i deg mer proteiner til frokost og lunsj dersom du ønsker å øke i muskelmasse. Gjerne få i deg mer fett også. Husk at du må ligge i kalorioverskudd, spise nok proteiner og trene hardt for å øke i muskelmasse. Anonymkode: d93e6...ece 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #3 Skrevet 1. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør få i deg mer proteiner til frokost og lunsj dersom du ønsker å øke i muskelmasse. Gjerne få i deg mer fett også. Husk at du må ligge i kalorioverskudd, spise nok proteiner og trene hardt for å øke i muskelmasse. Anonymkode: d93e6...ece Glemte at jeg drakk en stykmelk og en proteinbar på 10 g i dag. Middagene inneholdet alltid mye proteiner, så det er i alle fall mer enn nok protein. Anonymkode: 80120...1a9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #4 Skrevet 1. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Glemte at jeg drakk en stykmelk og en proteinbar på 10 g i dag. Middagene inneholdet alltid mye proteiner, så det er i alle fall mer enn nok protein. Anonymkode: 80120...1a9 10 g protein altså Anonymkode: 80120...1a9
brownbrown Skrevet 1. mars 2017 #5 Skrevet 1. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør få i deg mer proteiner til frokost og lunsj dersom du ønsker å øke i muskelmasse. Gjerne få i deg mer fett også. Husk at du må ligge i kalorioverskudd, spise nok proteiner og trene hardt for å øke i muskelmasse. Anonymkode: d93e6...ece skulle akkurat til å si det. frokost er det viktigste måltidet ettersom da har du sovet i mange timer uten mat. samtidig er det viktig med sunt fett . ja anonym tok vell egentlig ordene ut av munnen på meg. bra skrevet
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 3 minutter siden, brownbrown skrev: skulle akkurat til å si det. frokost er det viktigste måltidet ettersom da har du sovet i mange timer uten mat. samtidig er det viktig med sunt fett . ja anonym tok vell egentlig ordene ut av munnen på meg. bra skrevet Spiser jeg mer frokost kaster jeg det opp, så det er ikke særlig vits. Er ikke alle som får i seg en kyllingfilet til frokost. Tror det er lett å glemme som mann at små kvinner ikke trenger like mye. Anonymkode: 80120...1a9
brownbrown Skrevet 1. mars 2017 #7 Skrevet 1. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spiser jeg mer frokost kaster jeg det opp, så det er ikke særlig vits. Er ikke alle som får i seg en kyllingfilet til frokost. Tror det er lett å glemme som mann at små kvinner ikke trenger like mye. Anonymkode: 80120...1a9 du kan spise havregryn blanded med yoghurt og melk , så kan du ha en proteinshake ved siden av eller du kan spise egg om morningen. jeg spiser 6 egg og 1 liter melk + 1 glass appelsinjuice og udos choice
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #8 Skrevet 1. mars 2017 Akkurat nå, brownbrown skrev: du kan spise havregryn blanded med yoghurt og melk , så kan du ha en proteinshake ved siden av eller du kan spise egg om morningen. jeg spiser 6 egg og 1 liter melk + 1 glass appelsinjuice og udos choice Kan ikke spise mer enn 1 yoghurt og litt melk om dagen pga allergi, så nei det kan jeg ikke. Jeg antar at du ikke veier 52 kilo og er kvinne, så hva du spiser er vel relativt irrelevant. Jeg får spørre kvinner som driver med dette i stedet. Anonymkode: 80120...1a9
Gjest Anthrax Skrevet 1. mars 2017 #9 Skrevet 1. mars 2017 Jeg tenker en god proteinkilde per måltid: frokost er havregryn kokt opp på melk og tilsatt proteinpulver m/ vaniljesmak, lunsj er knekkebrød m/ ost (protein) + skyr (protein), mellommåltider er frukt eller proteinbarer om jeg har kjøpt det (de er dyre), middag er alltid 1/3 kjøtt (protein) 1/3 karbohydrater (ris, pasta, potet +++), og resten frukt og grønt, gjerne avokado. Kveldsmat varierer masse, alt fra skyr igjen til kokte egg på brød med skinke osv, smoothie m/proteinpulver .... Jeg trener aktivt og får fin fremgang med denne "huskeregelen". Tilpass mengde til det du får i deg, som er vel en ca 60-70 gram protein per dag hvis du veier 52 kg.
Gjest Sugemerke Skrevet 1. mars 2017 #10 Skrevet 1. mars 2017 Spørs hva du har som pålegg, tenker jeg. Ville fokusert på sunt pålegg med mye sunt fett og proteiner. Heller det en to skiver. Skinke er fettfattig og unyttig i mine øyne, ville heller valgt makrell i tomat o.l.
brownbrown Skrevet 1. mars 2017 #11 Skrevet 1. mars 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke spise mer enn 1 yoghurt og litt melk om dagen pga allergi, så nei det kan jeg ikke. Jeg antar at du ikke veier 52 kilo og er kvinne, så hva du spiser er vel relativt irrelevant. Jeg får spørre kvinner som driver med dette i stedet. Anonymkode: 80120...1a9 nei, du kunne fint spist egg til frokost. 4 kokte egg og 1 glass melk gir deg 30 gram protein 30 gram sund fett og 8 gram karbohydrater tror jeg. det er billig, sundt, hjelper godt på forbrenningen og egg inneholder en haug av vitmainer og mineraler. etter jeg begynte å spise 6 egg om dagen ble øyenbrynene mine mye tjukkere og øyenvippene mine ble mye lengre. de er så lang nå at de kræsjer med hverandre. jeg tror det er pga høyt vitamin b12 som kommer fra egg
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #12 Skrevet 1. mars 2017 14 minutter siden, Sugemerke skrev: Spørs hva du har som pålegg, tenker jeg. Ville fokusert på sunt pålegg med mye sunt fett og proteiner. Heller det en to skiver. Skinke er fettfattig og unyttig i mine øyne, ville heller valgt makrell i tomat o.l. Da tenker jeg å heller prøve 2 knekkebrød med egg til frokost Takk for svar. Jeg spiser makrell i tomat et par ganger i uka og spiser fisk til middag to ganger i uka og tar tran hver dag. 4 minutter siden, brownbrown skrev: nei, du kunne fint spist egg til frokost. 4 kokte egg og 1 glass melk gir deg 30 gram protein 30 gram sund fett og 8 gram karbohydrater tror jeg. det er billig, sundt, hjelper godt på forbrenningen og egg inneholder en haug av vitmainer og mineraler. etter jeg begynte å spise 6 egg om dagen ble øyenbrynene mine mye tjukkere og øyenvippene mine ble mye lengre. de er så lang nå at de kræsjer med hverandre. jeg tror det er pga høyt vitamin b12 som kommer fra egg Jeg tror ikke du forstår: hvis jeg spiser yoghurt hver dag i en uke blir jeg kjempedårlig. Hvis jeg drikker et glass melk i tillegg på en dag blir jeg ganske kvalm. Jeg har allergi som jeg har prøvd og fortelle deg og kan derfor spesielt ikke drikke melk på tom mage som til frokost, for da blir jeg syk. Skjønner? Så jeg spiser yoghurt annenhver dag og drikker et lite glass melk om jeg føler for det tidligst til lunsj. Hadde jeg spist 4 egg til et måltid hadde jeg kasta opp pluss at det blir alt for mye mettet fett på en dag. Jeg tror ikke du forstår hvor betydelig mindre magesekk jeg har i forhold til deg? Det er veldig vanskelig å svare deg når du ikke kan sette deg inn i situasjonen til noen som kanskje veier 30-40 kilo mindre enn deg. Anonymkode: 80120...1a9
brownbrown Skrevet 1. mars 2017 #13 Skrevet 1. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da tenker jeg å heller prøve 2 knekkebrød med egg til frokost Takk for svar. Jeg spiser makrell i tomat et par ganger i uka og spiser fisk til middag to ganger i uka og tar tran hver dag. Jeg tror ikke du forstår: hvis jeg spiser yoghurt hver dag i en uke blir jeg kjempedårlig. Hvis jeg drikker et glass melk i tillegg på en dag blir jeg ganske kvalm. Jeg har allergi som jeg har prøvd og fortelle deg og kan derfor spesielt ikke drikke melk på tom mage som til frokost, for da blir jeg syk. Skjønner? Så jeg spiser yoghurt annenhver dag og drikker et lite glass melk om jeg føler for det tidligst til lunsj. Hadde jeg spist 4 egg til et måltid hadde jeg kasta opp pluss at det blir alt for mye mettet fett på en dag. Jeg tror ikke du forstår hvor betydelig mindre magesekk jeg har i forhold til deg? Det er veldig vanskelig å svare deg når du ikke kan sette deg inn i situasjonen til noen som kanskje veier 30-40 kilo mindre enn deg. Anonymkode: 80120...1a9 jo jeg vet du er dame, men syns du 4 egg er mye ? du kan spise havregryn uten yoghurt da, bland med melk og kanel, rett i mikrobølgen varme opp så blir d nesten som grøt, proteinshake ved siden av så er det bra 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #14 Skrevet 1. mars 2017 4 minutter siden, brownbrown skrev: jo jeg vet du er dame, men syns du 4 egg er mye ? du kan spise havregryn uten yoghurt da, bland med melk og kanel, rett i mikrobølgen varme opp så blir d nesten som grøt, proteinshake ved siden av så er det bra Jeg veier like mye som TS, og ser ut som vi spiser ganske likt. Jeg klarer maks 2 egg, og da er vanskelig for meg å spise en brødskive i tillegg. Jeg vil tipse om juice, jeg. Et glass er noen ekstra kcal. Anonymkode: e7458...065
Gjest Sugemerke Skrevet 2. mars 2017 #15 Skrevet 2. mars 2017 4 egg til en liten dame er passe absurd. Jeg ville kastet opp. Jeg lager havregrøt på vann, man må ikke ha melk i grøten. Melk er oppskrytt, spesielt for oss som ikke tåler det.
drue Skrevet 2. mars 2017 #16 Skrevet 2. mars 2017 (endret) Melk er selvsagt ikke en nødvendighet, men for å bygge muskelmasse må man ligge i kalorioverskudd og spise nok proteiner samtidig som man trener tung styrke. Kostholdet til TS ser passe magert ut på både proteiner, fett og kalorier (uten at jeg har regna noe nøyaktig), bortsett fra middagen og en proteinshake. TS, du skal selvfølgelig ikke spise til du kaster opp. Prøv deg fram med det som fungerer for deg. Øker du i muskelmasse og vekter på trening, så gjør du jo noe riktig. Endret 2. mars 2017 av drue
Gjest Sugemerke Skrevet 2. mars 2017 #17 Skrevet 2. mars 2017 Når ts skriver flere ganger at hun ikke tåler melk er det fryktelig dumt å fortsette å mase om at melk og yoghurt er utslagsgivende for store muskler, det er det altså ikke. Klart det er lettere å få i seg nok kcal og proteiner, men kan man ikke så kan man ikke. Jeg tror flere burde lese det folk skriver før de maser videre.
drue Skrevet 2. mars 2017 #18 Skrevet 2. mars 2017 59 minutter siden, Sugemerke skrev: Når ts skriver flere ganger at hun ikke tåler melk er det fryktelig dumt å fortsette å mase om at melk og yoghurt er utslagsgivende for store muskler, det er det altså ikke. Klart det er lettere å få i seg nok kcal og proteiner, men kan man ikke så kan man ikke. Jeg tror flere burde lese det folk skriver før de maser videre. Jeeeeez, det er derfor jeg sier "melk er selvsagt ikke en nødvendighet". Nei, kan man ikke så kan man ikke, men TS spurte om det er nok til å øke i muskelmasse. Da svarer jeg at det ikke ser helt sånn ut, og dersom hun ønsker å gjøre noe med det så er det bare en ting å gjøre; spise mer og evt trene tyngre. Går ikke det, så får TS kanskje ikke økt i muskelmasse sånn som hun ønsker. Hun får nesten prøve seg fram med det hun klarer.
Gjest Sugemerke Skrevet 2. mars 2017 #19 Skrevet 2. mars 2017 Jeeeez ass. Du er et barn. Da beklager jeg.
drue Skrevet 2. mars 2017 #20 Skrevet 2. mars 2017 2 minutter siden, Sugemerke skrev: Jeeeez ass. Du er et barn. Da beklager jeg. Du forstår jo ikke at folk bare forsøker å hjelpe TS, og si hva som må til for å øke i muskelmasse. Det er det tråden handler om! Om TS ikke får det til, er en annen sak. Jeg tror rett og slett det er du som ikke ønsker å høre etter her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå