AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 Bruker du madrassbeskytter (i tillegg til laken selvsagt) over overmadrassen? Lurer på om det er vits å anskaffe det når trekket på overmadrassen er vaskbart. Vi pleier heller ikke ha noen uhell i senga. Anonymkode: ab50c...1b1
Try2 Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 Jep. Kan jo være smart ift hudceller+svette som det blir mindre (litt) av nedi selve madrassen.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #3 Skrevet 1. mars 2017 Nei, jeg bruker ikke det, men jeg vurderer sterkt å kjøpe det. Jeg synes vasking av trekket på overmadrassen er noe herk. Dvs det største herket er å få det pent på igjen. Vi er nattesvettere, sommer som vinter, og overmadrassen blir skikkelig stygg hvis ikke trekket vaskes jevnlig. Da er det enklere med et løst beskyttelsestrekk på toppen. Anonymkode: 66e78...086 1
boblevann Skrevet 1. mars 2017 #4 Skrevet 1. mars 2017 Nope, jeg stapper hele overmadrassen i maskina.
Arkana Skrevet 1. mars 2017 #5 Skrevet 1. mars 2017 Nei. Vi har overmadrass med tykt vaskbart trekk som går jevnlig i vaskemaskinen. 1
Leo Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 Ja. Trekket på overmadrassen kan tas av og vaskes, men det er en del arbeid så jeg orker ikke å gjøre det annenhver uke. Madrassbeskytteren derimot er enkel og ta av og på så det er null problem å vaske den ofte. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #7 Skrevet 2. mars 2017 Ja, det er full verdt. Det er veldig mye enklere å vaske madrassbeskytteren enn å styre med å ta av trekket på overmadrassen - for ikke å snakke om å FÅ PÅ igjen dette trekket, når det er nyvasket og stivt og gjerne har krympet litt... Jeg svetter mye om natten, og det ser man tydelig på madrassbeskytteren, for å si det sånn... Så veldig greit at det er lett å vaske. Anonymkode: 75fa6...d5a 1
Leo Skrevet 2. mars 2017 #8 Skrevet 2. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er full verdt. Det er veldig mye enklere å vaske madrassbeskytteren enn å styre med å ta av trekket på overmadrassen - for ikke å snakke om å FÅ PÅ igjen dette trekket, når det er nyvasket og stivt og gjerne har krympet litt... Jeg svetter mye om natten, og det ser man tydelig på madrassbeskytteren, for å si det sånn... Så veldig greit at det er lett å vaske. Anonymkode: 75fa6...d5a Jeg ser også hva som havner i/på madrassbeskytteren i stedet for på overmadrassen (Eller enda verre i overmadrassen) og er veldig glad for at den enkelt kan vaskes på 60 grader og at det bare koster noen hundrelapper og skifte den ut. I motsetning til en overmadrass som gjerne koster flere tusen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #9 Skrevet 2. mars 2017 Vi har ikke gjort dette før, men skal gjøre det fra nå av. Måtte nettopp kjøpe ny overmadrass pga at den gamle var stygg (svetteflekker). Vi snudde den en gang først, da... for å kjøpe oss litt tid. Vi har stor og bred dobbeltseng (180 bred), og trekket på overmadrassen er så stort og tykt at vi ikke får det inn i vår vaskemaskin. Anonymkode: 1eeff...11a
Arkana Skrevet 2. mars 2017 #10 Skrevet 2. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har stor og bred dobbeltseng (180 bred), og trekket på overmadrassen er så stort og tykt at vi ikke får det inn i vår vaskemaskin. Anonymkode: 1eeff...11a Vi har også 180 cm seng og en helt ordinær vaskemaskin, men får fint vasket trekket i maskin. Riktignok må vi vaske oversiden og undersiden hver for seg fordi det er så tykt, men det er glidelås hele veien rundt så det er ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #11 Skrevet 2. mars 2017 Har kostbar madrass, med tynn spesialtrekk/madrassbeskytter over beregnet på denne typen madrasser. Anonymkode: 836b6...da5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #12 Skrevet 2. mars 2017 Ja. Mye enklere å vaske madrassbeskytteren enn trekket på overmadrassen.( vasker det også innimellom, men hadde ikke orket å gjøre det like ofte som jeg vasker madrassbeskytteren) Anonymkode: 90c5e...e46
Scherbatsky Skrevet 5. mars 2017 #13 Skrevet 5. mars 2017 Jeg har ikke, men jeg skal kjøpe veldig snart. Kjøper nok bare en enkel en på IKEA, hvis ikke noen har et godt tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå