AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg har nylig flyttet, og jeg har aldri brukt mye penger. Men jeg så jo, hvor utrolig mye som samles opp, fordi man har ting fra før og fordi man kjøper nytt. Så jeg har kun så vidt hatt matutgifter så langt i år. Jeg har begynt å legge merke til hvordan det er hos folk. Fordi jeg selv begynte å tenke over hvor mye bare jeg har klart å samle opp, av ting som bare blir liggende. Jeg har gitt bort, solgt og bruker det jeg har nå. Når jeg er hjemme hos f.eks bestemor, foreldre så ser jeg det samme.. ting som var brukt for mange år siden, som telefonladere til eldre telefoner, kjøkkenutstyr som det bare har blitt mer og mer av, klær man har kjøpt opp gjennom tiden, alt mulig. Ting kommer som gaver i tillegg. Jeg blir litt uvel på en måte, av å tenke på hvor mye vi har, som kunne vært til hjelp for fattige, hvis ting ble fordelt litt mer. Men folk har for lett for å ta den enkle løsningen når de skal bli kvitt ting, som å bare kaste det. Fler som synes at det samles opp alt for mye ting? Anonymkode: d0229...f30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #2 Del Skrevet 2. mars 2017 På 1.3.2017 den 16.53, AnonymBruker skrev: Jeg har nylig flyttet, og jeg har aldri brukt mye penger. Men jeg så jo, hvor utrolig mye som samles opp, fordi man har ting fra før og fordi man kjøper nytt. Så jeg har kun så vidt hatt matutgifter så langt i år. Jeg har begynt å legge merke til hvordan det er hos folk. Fordi jeg selv begynte å tenke over hvor mye bare jeg har klart å samle opp, av ting som bare blir liggende. Jeg har gitt bort, solgt og bruker det jeg har nå. Når jeg er hjemme hos f.eks bestemor, foreldre så ser jeg det samme.. ting som var brukt for mange år siden, som telefonladere til eldre telefoner, kjøkkenutstyr som det bare har blitt mer og mer av, klær man har kjøpt opp gjennom tiden, alt mulig. Ting kommer som gaver i tillegg. Jeg blir litt uvel på en måte, av å tenke på hvor mye vi har, som kunne vært til hjelp for fattige, hvis ting ble fordelt litt mer. Men folk har for lett for å ta den enkle løsningen når de skal bli kvitt ting, som å bare kaste det. Fler som synes at det samles opp alt for mye ting? Anonymkode: d0229...f30 ja! sånne oppsamlinger av dill og dall er det værste. jeg har fulle kommoder med ting som jeg knapt bruker.. rotet ligger på toppen, det finner jeg, det andre som er ryddet bort blir ikke brukt. håplaust Anonymkode: b81ce...5c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 2. mars 2017 #3 Del Skrevet 2. mars 2017 Skal si meg enig i den, man samler opp enorme mengder skrot, ting & tang med tiden. Jeg flyttet ut fra en bolig i fjor, som jeg hadde delt med eksmannen, og der hadde vi bodd og samlet opp saker i 10 år. Det ble utrolige mengder som skulle kastes. Før det, i 2006, var vi gjennom en annen flytting, og da husker jeg vi leide en søppelcontainer. Den fyllte vi 1½ gang med skrot som ble kastet! Containerselskapet kom og hentet containeren, tømte den og kom og satte den tilbake igjen så vi kunne fylle den på nytt. Det får en til å tenke litt, hvor mye unødige greier man faktisk driver og samler på seg med årene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå