Gå til innhold

Hvilepuls på 80-90?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år og har alltid en puls på 80-90 når jeg måler blodtrykket mitt... Jeg har ofte sittet stille, gått og henta maskinen og satt meg igjen. Nå henta min bror blodtrykkmaskinen for meg- Har sittet på senga mi i 20 min - Likevel er pulsen 93...

Er dette vanlig? Min venninne mener pulsen må ligge på 50-70..

Anonymkode: ead8b...a89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt høyt for hvilepuls, men skal du ha et reellt bilde bør du ta den når du ligger i senga etter du våknet om morgen. Høy hvilepuls kan bety at du er i dårlig form og bør endre livsstil, eller det kan være tegn på stress/angst. I et lite antall tilfeller er det tegn på noe alvorlig galt som hjerteproblemer.

Anonymkode: f1faa...cd9

AnonymBruker
Skrevet

Litt høyt, men skal utrolig lite til før den stiger. Hvordan er blodtrykket ditt? Lavt blodtrykk kan kompenseres med noe høyere puls. 

Anonymkode: 51c07...819

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 27 og alltid hatt hvilepuls på 80-90, legen min sier at det er veldig individuelt, og ikke farlig. Jeg hadde litt høyt blodtrykk en periode for noen år siden, trente mer fast og det gikk tilbake til normalt :) Ingen andre har reagert på at jeg har høy hvilepuls. Vært inne på hjerteundersøkelse for to år siden, fordi fastlegen mente han fant en bilyd på en svangerskapskontroll, fant ingenting på poliklinikken. Hjertespesialisten sa jeg hadde et ungt, friskt og strekt hjerte :D 

Anonymkode: 44597...8e3

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt høyt for hvilepuls, men skal du ha et reellt bilde bør du ta den når du ligger i senga etter du våknet om morgen. Høy hvilepuls kan bety at du er i dårlig form og bør endre livsstil, eller det kan være tegn på stress/angst. I et lite antall tilfeller er det tegn på noe alvorlig galt som hjerteproblemer.

Anonymkode: f1faa...cd9

Er nok i dårlig form, men det er fordi jeg har hatt betennelse i leggen siden august, er mye svimmel og i tillegg veldig energiløs og trøtt. Startet på treningssenter i Januar, men ville bare gråte ved tanken på å måtte dra, så sluttet i slutten av Februar... Skal prøve meg på boxing med en venninne, så får se hvordan det går da... Er også mye stresset med konstant klump magen grunnet skole

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt høyt, men skal utrolig lite til før den stiger. Hvordan er blodtrykket ditt? Lavt blodtrykk kan kompenseres med noe høyere puls. 

Anonymkode: 51c07...819

Blodtrykket mitt pleier å være lavt. Akkurat nå var den 95/61...

Anonymkode: ead8b...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...