Superlammet Skrevet 13. desember 2004 #21 Del Skrevet 13. desember 2004 Er nok "orginaler" i hver eneste stil tror jeg. Dessverre har de fleste stiler "wannabe's" som tror de kan alt og som tror de ER stilen de representerer. Leit men sant. Når det gjelder metall og goth blir det vanskelig å forklare. Spesielt siden metall har så utrolig mange sjangere, det samme med goth. Man kan selvsagt gå ut i fra orginalene i hver gruppering, men det blir som å si at alle som bor i Bærum er millionærer og übersosser. En venn av en venn tok dem etter min mening litt på kornet da han spiste rå potet på nachspiel for å lide litt og bli trist. Ja jeg har hørt dette jeg også, vet ikke om det er en vandrehistorie eller om vi har felles bekjente. Selvsagt finnes det de som går til det ekstreme for å være en erketype, som f.eks selvskadelse. Men erketyper finnes det i alle stiler, også selvskadere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #22 Del Skrevet 13. desember 2004 Ja jeg har hørt dette jeg også, vet ikke om det er en vandrehistorie eller om vi har felles bekjente. Selvsagt finnes det de som går til det ekstreme for å være en erketype, som f.eks selvskadelse. Men erketyper finnes det i alle stiler, også selvskadere. Kanskje vi har felles bekjente - historien skal i hvert fall ha utspilt seg i Bergen i følge min bekjent. På den annen side fortalte han meg også hagedverg-på-ferie-historien (også dette hadde venner av han gjort) flere år før Amelie-filmen, så kanskje disse bergenserne bare er oppkommet til all verdens avisender og vandrehistorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #23 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvorfor er du der da? Fordi det finnes jo noen kule folk der også som ikke driver og leker noe de ikke er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 14. desember 2004 #24 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg syns innlegget ditt er latterlig, rett og slett. Men - det har seg nå slik at "sorte sjeler" som skader seg og er deprimerte ofte blir tatt for noe helt annet enn det de er. for de er jo bare ute etter å være mystiske og få oppmerksomhet, eller hva? Generalisering er en skummel ting som tas i bruk altfor ofte. Jeg er sliten av mennesker som alltid nevner selvskading i slike sammenhenger. mulig det er mange "sorte sjeler" som kutter seg for oppmerksomhet og for å utdype sitt image, men dette er et tema man ikke skal ta lett på. det finnes faktisk mennesker der ute som sliter med det og som hjertet synker på hver gang det blir tatt på måter som dette. Mulig jeg følte meg en smule truffet, men jeg mener det jeg sier like fullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenneth Skrevet 14. desember 2004 #25 Del Skrevet 14. desember 2004 Til dere goth metallere som leker deprimerte og bifile: Dette er brukt opp og begynner å bli kjedelig. "åh' date=' jeg er en sort og deprimert liten mørk sjel. Jeg sitter og skjærer meg i armen mens jeg drikker rødvin og hører på goth metal. Dessuten er jeg bifil"[/quote']Heldigvis, selv med 3,2 i promille, klarer jeg å normalt avstå fra å skrive noe så tåpelig. Det finnes mange forskjellige identiteter og karakterer. Noen er mer synlige enn andre. Forresten, anser du deg selv for å være fullstendig fordomsfri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #26 Del Skrevet 14. desember 2004 Vet dere virkelig ikke at det er mange som leker noe de ikke er der ute? Synes dere det er greit? Burde det ikke begynne å ringe en bjelle når 1/3 av alle på darkdate skriver at de er så jævla deprimerte og at de er bifile. Burde folk skrive ting om seg selv bare for å være "in", kul osv? Jeg har diskutert dette før, og flere er enig med meg. De synes også at dette har blitt en teit trend. Men noen er også uenig med meg og det er jo greit. Alle må få lov å ha sin mening Men hvis dere virkelig tror at alle som skriver at de er deprimerte og bifile er det i virkeligheten, så tar dere feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 14. desember 2004 #27 Del Skrevet 14. desember 2004 Vet dere virkelig ikke at det er mange som leker noe de ikke er der ute? Synes dere det er greit? Burde det ikke begynne å ringe en bjelle når 1/3 av alle på darkdate skriver at de er så jævla deprimerte og at de er bifile. Burde folk skrive ting om seg selv bare for å være "in"' date=' kul osv? Jeg har diskutert dette før, og flere er enig med meg. De synes også at dette har blitt en teit trend. Men noen er også uenig med meg og det er jo greit. Alle må få lov å ha sin mening Men hvis dere virkelig tror at alle som skriver at de er deprimerte og bifile er det i virkeligheten, så tar dere feil![/quote'] Men hvordan vet du at de leker? Og hvordan vet du hvem som skriver det fordi det er kult og hvem som virkelig er deprimerte og bifile? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. desember 2004 #28 Del Skrevet 15. desember 2004 Ja' date= og jeg skal vedde på at alle negre har store pi**er, color] hmm kanskje jeg er en hvit neger da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #29 Del Skrevet 15. desember 2004 Men hvordan vet du at de leker? Og hvordan vet du hvem som skriver det fordi det er kult og hvem som virkelig er deprimerte og bifile? Fordi det florerer jo. Dere får tro hva dere vil. Men jeg vet det er mange som skriver det kun for å bli lagt merke til/være "kul"/annerledes. Det har jo blitt in å høre på metal, være deprimert og bifil. Men for all del; Dere får heller tro at ALLE som skriver at de er det, virkelig er det. Be my guest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 15. desember 2004 #30 Del Skrevet 15. desember 2004 Vel, jeg synes det er like feil å fake selvmordstanker som å ikke ta folk på alvor om de forteller om det. De fleste som tar livet av seg har snakket om det på forhånd, så om noen prater om det skal man ta det på alvor. Av samme grunn mener jeg det blir feil å si at man ønsker å ta livet av seg hvis det ikke er tilfelle. Opplevde en gang at en jente ga meg en lapp hvor det sto at hun ikke ville leve, samtidig som hun sa hun hadde båret på selvmordstanker lenge. Jeg ble kjempebekymret og spurte selvfølgelig senere om hvordan hun hadde det. Da smilte hun og sa hun hadde det fint. Det hun hadde skrevet på lappen og sagt var visst bare tull. Det gjorde meg forbanna. Selvmordstanker er alvorlig og jeg tar det på alvor om folk snakker om det. Hvis folk faker bifile så driter jeg egentlig i det, da folks seksuelle legning ikke er viktig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #31 Del Skrevet 18. desember 2004 Vel, jeg synes det er like feil å fake selvmordstanker som å ikke ta folk på alvor om de forteller om det. De fleste som tar livet av seg har snakket om det på forhånd, så om noen prater om det skal man ta det på alvor. Av samme grunn mener jeg det blir feil å si at man ønsker å ta livet av seg hvis det ikke er tilfelle. Opplevde en gang at en jente ga meg en lapp hvor det sto at hun ikke ville leve, samtidig som hun sa hun hadde båret på selvmordstanker lenge. Jeg ble kjempebekymret og spurte selvfølgelig senere om hvordan hun hadde det. Da smilte hun og sa hun hadde det fint. Det hun hadde skrevet på lappen og sagt var visst bare tull. Det gjorde meg forbanna. Selvmordstanker er alvorlig og jeg tar det på alvor om folk snakker om det. Hvis folk faker bifile så driter jeg egentlig i det, da folks seksuelle legning ikke er viktig for meg. Du har HELT rett i at man ikke skal spøke med de som truer med å ta selvmord. Men jeg synes det virker litt mistenkelig når "alle" plutselig har blitt bifile og deprimerte. Det har liksom florert den siste tiden (året) i takt med metallmusikk og naglebelter. Har diskutert det med et par andre dark datere også og de er enige med meg og de synes også at det virker litt mistenkelig når annenhver fjortisprofil på dark date er skrevet av en bifil eller en deprimert person. Men, mulig alle som skriver at de er det virkelig er det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 18. desember 2004 #32 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg er deprimert og gother, men ikke bifil. Tror jeg, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 19. desember 2004 #33 Del Skrevet 19. desember 2004 Vet dere virkelig ikke at det er mange som leker noe de ikke er der ute? Synes dere det er greit? Burde det ikke begynne å ringe en bjelle når 1/3 av alle på darkdate skriver at de er så jævla deprimerte og at de er bifile. Burde folk skrive ting om seg selv bare for å være "in"' date=' kul osv? Jeg har diskutert dette før, og flere er enig med meg. De synes også at dette har blitt en teit trend. Men noen er også uenig med meg og det er jo greit. Alle må få lov å ha sin mening Men hvis dere virkelig tror at alle som skriver at de er deprimerte og bifile er det i virkeligheten, så tar dere feil![/quote'] Kan det ha noe med at Darkdate stort sett er for en spesiell målgruppe? Er ikke så mange "normale/vanlige" personer der inne, men en god del med en alternativ stil. Det kan ha noe med at endel av de som har denne stilen faktisk ER bifile fordi i det miljøet er det godkjent. Det er dessverre veldig lite godkjent i en god del andre miljøer og da også bl.a. i de "normale/vanlige" miljøene. Om fordommene blir borte sprer det seg nok litt mer enn du aner, for her i verden har dessverre image og aksept utrolig mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. desember 2004 #34 Del Skrevet 19. desember 2004 Hmm.. Jeg er bifil, jeg liker metall, mulig jeg burde bli goth og deprimert. Klasifiseres jeg da som en fjortis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 19. desember 2004 #35 Del Skrevet 19. desember 2004 Hmm.. Jeg er bifil' date=' jeg liker metall, mulig jeg burde bli goth og deprimert. Klasifiseres jeg da som en fjortis?[/quote'] Bevares ja, mye mulig du allerede er det, men ikke vet det. Hvis du i tillegg har en profil på DD MÅ du være fjortis som kun er ute etter trend. Dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polluela Skrevet 14. januar 2005 #36 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg syns innlegget ditt er latterlig, rett og slett. Men - det har seg nå slik at "sorte sjeler" som skader seg og er deprimerte ofte blir tatt for noe helt annet enn det de er. for de er jo bare ute etter å være mystiske og få oppmerksomhet, eller hva? Generalisering er en skummel ting som tas i bruk altfor ofte. Jeg er sliten av mennesker som alltid nevner selvskading i slike sammenhenger. mulig det er mange "sorte sjeler" som kutter seg for oppmerksomhet og for å utdype sitt image, men dette er et tema man ikke skal ta lett på. det finnes faktisk mennesker der ute som sliter med det og som hjertet synker på hver gang det blir tatt på måter som dette. Mulig jeg følte meg en smule truffet, men jeg mener det jeg sier like fullt. Skriver under her jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattsol Skrevet 16. januar 2005 #37 Del Skrevet 16. januar 2005 Til dere goth metallere som leker deprimerte og bifile: Dette er brukt opp og begynner å bli kjedelig. "åh, jeg er en sort og deprimert liten mørk sjel. Jeg sitter og skjærer meg i armen mens jeg drikker rødvin og hører på goth metal. Dessuten er jeg bifil" Flere enn meg som har lagt merke til slike wannabe deprimerte og bifile goth metal folk? (Særlig på dark date) Jeg har INGENTING i mot deprimerte og bifile mennesker, men jeg har noe i mot at dette liksom har blitt "in" og at folk spiller på det. Jeg synes det er tragisk at de leker noe de ikke er. Ok, her er det litt å ta tak i skjønner jeg, hehe. For det første er det viktig å skille mellom goth og metal. For det andre er det viktig å merke seg at darkdate er et sted hvor "fjortisser" (og mange andre) får uttrykt seg gjennom tekst og bilder. Og dette er mennesker helt ned i 13-årsalderen (selv om det er 16-års aldersgrense der). Biseksualitet og bifili er noe som har kommet med åra, og det tror jeg har helt naturlige forklaringer. Samfunnet har blitt mer åpne for forskjellige legninger, ungdom har blitt mer seksuelt eksperiementelle, og ikke minst åpne. Det som blir feil er vel at mange ikke er såpass modne at de kan skille mellom bifili og biseksualitet, og kaller seg derfor bifile - uten å være noe mer enn biseksuell. Så, i tillegg til at darkdate er for "alternative" mennesker, har også ungdomskulturen generelt åpnet for bi-tendenser. Når det gjelder psykiske problemer har jo dette også en rimelig naturlig forklaring. Siden gothkulturen i stor grad dreier seg om melankoli, "drama", pompøse klær og diverse mørke interesser, er det naturlig at mennesker med slike interesser tiltrekkes av det. Og mange har et relativt negativt menneske- og livssyn, i tillegg til at de ikke helt har funnet seg selv enda (snakker nå om "fjortissene"). I en hverdag hvor alle strever etter å være unike, så ender alle opp med "trendy"-stempel. Og jeg må si jeg syns det er trist med generalisering, fordi jeg kjenner flust av gladgothere. Og for å ta dette med metal.. Metal har jo en ganske annen uttrykksform enn gothen. "Fjortissmetallere" prøver iherdig å henge igjen i 1992, noe de fleste vokser fra med tiden. Disse ungdommene er som regel veldig opptatt av hat, mens gotherne er opptatt av melankoli/sorg etc. Jeg har full forståelse for at ungdom i opprørsfasen trekkes mot disse miljøene, men det er jo synd at DE skal stemple resten. Jeg har selv vært en del av metalmiljøet i 7-8 år nå, og kjenner meg ikke helt igjen i det almuen måtte mene om det. Såklart det er mye destruktive mennesker der som alle andre steder, og såklart alt blir negativt om man fokuserer på nettopp det over lengre tid. Men tidene har forandret seg litt siden 1992 liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 16. januar 2005 #38 Del Skrevet 16. januar 2005 Bra skrevet. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #39 Del Skrevet 16. januar 2005 Bra skrevet. :-) Takk. :-) Jeg er mildt sagt dritlei generalisering - uansett hva det måtte gjelde. Men man må vel bare leve med den, så lenge mennesker søker forenkling for å forstå. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 17. januar 2005 #40 Del Skrevet 17. januar 2005 Har et inntrykk fra andre steder at nattsol er generelt flink til å uttrykke seg. Kan bli interessant fremover dette her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå