AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #21 Skrevet 5. mars 2017 På 3.3.2017 den 18.10, AnonymBruker skrev: Jeg kan gjøre sånn med det ytterste leddet på noen fingre, bøye fingrene langt bakover og er ganske myk men har aldri opplevd noen problemer eller smerter med det (kanskje unntatt å ha tråkket over litt mange ganger på fotballen men det kan jo skje de fleste) eller har noen av de andre symptomene på EDS. Sikkert mange som har noen av disse tingene men lever fint med det og tenker det er naturlig variasjon. Anonymkode: 86068...028 Så bra å høre at du ikke har hatt store plager av dette 😊 Husker selv på ungdomsskolen og i de tider så var det kult om noen var ekstra myk og kunne bøye fingre og hender langt bak og ta spagaten uten problemer 😊Det er nok som du sier, litt naturlig variasjon ja! Anonymkode: b20e3...8a4
palamina Skrevet 6. mars 2017 #22 Skrevet 6. mars 2017 På 01.03.2017 den 21.34, AnonymBruker skrev: Tusen takk for et fint svar 😊 godt å lese fra noen som har erfaringer. De sålene dere har brukt til gutten deres, er det slike lagd på ortopedisk verksted? Kan de brukes i alle slags sko? Har fått inntrykk av at fysio på sykehuset skal vurdere om han trenger spesialsko eller såler så det blir fint å finne ut av det 😊 Jeg spør deg og jeg, har du noen forslag til hvilke innesko som kan være fornuftig å bruke? Synes de fleste tøfler gir dårlig støtte fordi de er så myke (skal jo være gode å tasse rundt i😉). Hva med vårsko/sommersko? Vintersko er relativt greit å finne med god støtte da så mange går godt oppover anklene, men det er verre med vår- og sommersko. Anonymkode: b20e3...8a4 Ja det stemmer, de blir laget på ortopedisk verksted og de støper nye etter hvert som barnet vokser. Vi fikk to par når gutten etter hvert begynte på fotball og andre ting, så vi skulle slippe å flytte over sålene hele tiden. Man klipper dem til etter skoene og de kan brukes i all slags sko. Det er verre å finne gode støttende vår og sommersko ja, de skal jo heller ikke være for klamme når de brukes inne. Her ville jeg spurt betjeningen i butikk om hjelp, for det er mye som spiller inn og ingen føtter er like. Det viktigste er uansett at skoen går over ankelen, og sko med delvis pustende nettingstoff i tillegg til knyting for eksempel er veldig ok inne. Viktig at skoen strammer jevnt rundt hele foten.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2017 #23 Skrevet 6. mars 2017 Det kan være dyrt med spesialsko, men har du tenkt på at barnet kan være en inntektskilde? Mange synes sånt er fascinerende. Sett opp et show, så får dere penger til både sko og kanskje en ferie har også hørt at melk er bra for knoklene og selolje for ledd. Lykke til. Anonymkode: 63987...fb9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå