AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 Mitt barn er hos sin far annenhver helg. Far og fars familie er veldig knyttet og de gjør mye sammen i helgene. Fint for vårt barn som også får mye tid med besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn. Men, så gjør de mye sammen de helgene barnet er hos meg også. Det legges ut masse bilder på sosiale medier, og barnet vårt blir skuffet for at han ikke fikk være med. For tre helger siden var far, stemor og småsøskene, tanter, onkler og søskenbarn på bowling og gokart. Jeg synes de kunne spurt om barnet ville være med. Vi var ikke hjemme, men da kunne barnet fått valget mellom å være med eller ikke. Han var så skuffet. Jeg fikk så vondt i hele meg av ham. Og typisk, helgen etter da han var hos far, så gjorde de ikke noe spesielt. Besøkte besteforeldre da, men... De er flinke til å gjøre ting når barnet er hos far også, det er ikke det, men er det nødvendig å legge ut alt på sosiale medier de helgene barnet ikke får være med? Og jeg synes de kan spørre gutten om å være med selv om han er hos meg. Jeg sa i fra til far om de kunne slutte å legge ut bilder, da sønnen vår blir sjalu. Han svarte ikke. Som vanlig. Jeg sendte også en vanlig, hyggelig melding til ene tanten, om de kunne la vær å legge ut så mange bilder så sønnen min fikk se. Dette falt heller ikke i god jord. Og det beklaget jeg. Hvordan reagerer deres barn på at de ikke får være med på gøyale ting med far og hans familie? Finner dere på noe annet for å veie opp? Anonymkode: 5f1c2...f87 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 Jeg tenker at dette er en konsekvens man må ta av at man ikke holder sammen. De må få leve livet sitt når de er alene og sammen med din sønn. De må få lov å legge ut bilder hvis de vil. Anonymkode: b34a9...ed9 39
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #3 Skrevet 1. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dette er en konsekvens man må ta av at man ikke holder sammen. De må få leve livet sitt når de er alene og sammen med din sønn. De må få lov å legge ut bilder hvis de vil. Anonymkode: b34a9...ed9 Jeg er i utgangspunktetenig, men dersom hele familien er samlet ville det kanskje være naturligå inkludere gutten. Anonymkode: dc447...3de 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #4 Skrevet 1. mars 2017 Vi er ofte ute å spiser når vi er to voksne og ett lite barn, i motsetning til når vi er to voksne, ett lite og to store barn. Av den grunnen til at når vi skal dra alle sammen så blir det så dyrt.. Men så gnir vi det ikke inn på facebook heller da.. Og jeg kan ikke se at gutten din er store utgiften, og du hadde sikkert hjulpet til litt om det var økonomien det sto på?? Anonymkode: f86e5...d8c 1
Arkana Skrevet 1. mars 2017 #5 Skrevet 1. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at dette er en konsekvens man må ta av at man ikke holder sammen. De må få leve livet sitt når de er alene og sammen med din sønn. De må få lov å legge ut bilder hvis de vil. Anonymkode: b34a9...ed9 Enig. Han er bare der annenhver helg, det er veldig mange dager han ikke er der og det er da ikke meningen at de skal sitte og tvinne tommeltotter 12 av 14 dager og spare all moro til de 2 dagene din sønn er der. De har jo sitt eget liv uten sønnen din også. Ja, de kunne kanskje spurt om han ville være med, men det kan være mange grunner til at de ikke gjorde det. Det er dessverre, og også heldigvis, en av konsekvensene ved å skille seg, at man ikke lenger har noe man skulle sagt om den andres liv. Det blir også spesielt å legge restriksjoner på hva de skal publisere på sine egne sider på SoMe. Du kan jo finne på ting når han er sammen med deg, det er tross alt der han er mest. 27
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i utgangspunktetenig, men dersom hele familien er samlet ville det kanskje være naturligå inkludere gutten. Anonymkode: dc447...3de Det er akkurat det jeg også tenker. Ts Anonymkode: 5f1c2...f87
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Skrevet 1. mars 2017 Hvis alt morsomt be lagt til de helgene gutten var med far hadde gutten fått urealistiske forventninger til at det alltid er noe spesielt når han er der. Det er bare sunt å lære at man ikke får vært med på alt. Anonymkode: a812d...d9c 16
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #8 Skrevet 1. mars 2017 Fars familie er samlet nesten hver helg, og noen ganger spør de om han vil være med. Men så er det alle de gangene de ikke gjør det. Det er ikke like gøy å være med sin mor på gokart som det er med søskenbarna. Ts Anonymkode: 5f1c2...f87
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #9 Skrevet 1. mars 2017 Hvorfor er han hos far hver annen helg da? Anonymkode: 774d2...2ec
Silfen Skrevet 1. mars 2017 #10 Skrevet 1. mars 2017 Hvor gammelt er dette barnet? SoMe har 13 års aldersgrense overalt og da er jo barnet gammelt nok til å forstå at de gjør ting utenom også. 8
Gjest Margit Spat Skrevet 1. mars 2017 #11 Skrevet 1. mars 2017 Jeg forstår ikke helt problemet, jeg. Barnet ditt har samvær med faren annenhver helg, og noen ganger gjør de spennende ting, mens andre ganger gjør de ikke det. Hadde det vært slik at farens familie konsekvent unngikk å gjøre hyggelige ting de helgene ditt barn er hos ham, så ville det vært noe å reagere på, men hvis jeg forstår deg rett, så er det ikke på den måten. Dermed mener jeg faktisk at du overreagerer. Du må vise deg voksen og forklare barnet ditt litt om livets realiteter når han blir lei seg fordi han ikke har vært med. Det kan gjøres på en negativ måte eller en positiv måte. Du velger selv, men jeg vil selvsagt anbefale å gjøre det på den positive måten. Det er bedre at barnet får forståelse av at han er heldig som har to foreldre som er glad i ham og vil hans beste. Han må også få forståelse av at heller ikke søskenbarna er på bowling, go-cart og annen moro hver eneste helg. Dessuten er det en del av det å bli voksen/større å forstå at man ikke kan få med seg absolutt alt hele tiden.
makkapakka Skrevet 1. mars 2017 #12 Skrevet 1. mars 2017 Jeg blir sjeleglad den dagen min kommer hjem uten å ha gjort noe som helst annet enn å være med faren. Problemet oppstår at han vil ikke dit hvis det ikke på forhånd er annonsert at de skal noe fantastisk, har gitt han skyhøye forventninger og han kjenne jo faren knapt siden de to aldri er alene. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #13 Skrevet 1. mars 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i utgangspunktetenig, men dersom hele familien er samlet ville det kanskje være naturligå inkludere gutten. Anonymkode: dc447...3de Men han har jo familie i deg også. Bør ikke du også stille opp og ta barnet med på moro? Anonymkode: 78f31...fc4 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #14 Skrevet 1. mars 2017 Her syns jeg du tar feil ts. Hvis gutten er gammel nok til å være på some, er han også gammel nok til å forklares hvorfor det skjer ting selv om han ikke er der. Hvis han ikke er på some og du viser han så er det du som legger til rette for at han blir lei seg. Far og familien må få gjøre som de vil også når sønnen din ikke er der. Hvis du mener sønnen din bør få mer tid hos far så må dere endre samværsavtalen, men noe sier meg at det er du ikke interessert i. Det er like mye ditt ansvar at gutten gjør kjekke ting, sammen med din familie eller med venner. Og selvfølgelig kan fars familie poster bilder av hva de gjør på fb uten din innblanding. Jeg hadde også bedt deg reise en viss plass hvis du sendte melding om at jeg ikke fikk dele familiemorrobilder på fb fordi din sønn ikke var med. Han lever nå i en delt familie, det er ikke han skyld men din, og da må du ta deg bryet med å forklare hvorfor det er slik og hvorfor han ikke lenger er emd på alt far gjør. Anonymkode: 461d6...9cd 12
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #15 Skrevet 1. mars 2017 Jeg har forståelse for at han ikke får vært med på alt. Men jeg har og forståelse for at det er sårt at hele hans familie på fars side har vært på gokart også har ikke han vært med. Jeg har liten familie, og hans eneste søskenbarn på min side er 2 år. Ikke så gøy for en 12-åring å leke med ei på 2. Han har instagram, men ikke facebook til den som kommenterte det. Men han ser ofte på min facebook, og da ser han jo at tanten hans har lagt ut bilder. Ts Anonymkode: 5f1c2...f87 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #16 Skrevet 1. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er ofte ute å spiser når vi er to voksne og ett lite barn, i motsetning til når vi er to voksne, ett lite og to store barn. Av den grunnen til at når vi skal dra alle sammen så blir det så dyrt.. Men så gnir vi det ikke inn på facebook heller da.. Og jeg kan ikke se at gutten din er store utgiften, og du hadde sikkert hjulpet til litt om det var økonomien det sto på?? Anonymkode: f86e5...d8c Får de to eldste da aldri være med å spise da? Hvis det er sånn, bille jeg heller gått sjeldnere ut å spise, så alle får være med innimellom, ellers blir det forskjellsbehandling. Anonymkode: a1738...9b6 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #17 Skrevet 1. mars 2017 Jeg mener du overdriver ts. Når mor og far har skilt lag så er konsekvensen at barnet ikke får være med på alt. Slik du beskriver det så høres det ut som barnet blir spurt om å være med en gang i blant? Mener du barnet skal være hos far hver helg da? I tilfelle han går glipp av noe? Hva med deg, tar du med deg barnet på morsomme aktiviteter? Han har en familie hos deg også vet du. Anonymkode: 03c88...aff 8
Gjest antbug Skrevet 1. mars 2017 #18 Skrevet 1. mars 2017 Sånn blir det ofte når foreldrene er skilt. Da har barna to familier å forholde seg til, og de kan ikke være med på alt. Han har jo et liv sammen med deg som de neppe får ta del i hele tiden, og jeg regner med at han også får gjøre og oppleve ting med deg og din familie? Man må passe på å ikke bli for hårsår på sånt, for da kan man så sårhet og misunnelse i barna. Jeg tror det beste er å ikke gjøre et for stort nummer av det når han blir lei seg for noe de gjør uten ham, og heller minne om at han også opplever ting uten dem. Ungene tåler det vanligvis fint hvis vi voksne snakker med dem på en fornuftig måte.
Fleur Delacour Skrevet 1. mars 2017 #19 Skrevet 1. mars 2017 Du vil legge bånd på hva fars familie skal legge ut på Facebook og så er det du som lar barnet se bildene på din Facebook? 19
Gjest Loffeliten Skrevet 1. mars 2017 #20 Skrevet 1. mars 2017 Hva vil du, da? At barnet skal være oftere hos sin far? At faren og hans familie ikke skal gjøre noe morsomt de helgene din sønn ikke er hos faren? At de, dersom de skulle finne på å gjøre noe gøy, må holde det hemmelig så ikke gutten din blir sjalu? Jeg syns det blir veldig, veldig sært å be guttens familie om å ikke dele bilder i sosiale medier av at de "har det gøy" uten sønnen din. Han er ikke gammel nok til å ha FB eller instagram, så hvis du ikke vil at han skal se disse bildene så lar du ham ikke være på SoMe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå