AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Skrevet 1. mars 2017 Eller.. JO, det er jeg.. Når de kommer hjem fra skolen, så spør jeg alltid hvordan de har hatt det, jeg spør alltid om hva de har gjort med venninner og alltid om hvordan fotballkampen gikk osv. MEN.. Jeg har null interesse for å delta på avslutninger, Kamper, fotbalcup osv.. Da ser jeg den gyllne mulighet for å slappe av og nyte freden hjemme mens faren tar med alle (hans og våres) barna på disse tingene. I går hørte jeg at jenta skulle på fotballcup, og jeg kjente at jeg gleeedet meg stort til søndagen, og har allerede lagt planer om å gjøre NADA! Er jeg verdens verste stemor??? Anonymkode: 4425c...c7c 2
Gjest New Girl Skrevet 1. mars 2017 #4 Skrevet 1. mars 2017 Så lenge du viser interesse for og bryr deg om barna så tror jeg ikke det har så mye å si. Er vel mange familier som opererer sånn at det er bare en forelder som er med på slike ting. Jeg har bare biologisk barn og syns heller ikke slike ting er morsomt å være med på.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #5 Skrevet 1. mars 2017 Hvis ingen blir lei seg eller sur for det så go for it Anonymkode: f7219...9df 3
Gjest New Girl Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 (endret) Akkurat nå, New Girl skrev: Endret 1. mars 2017 av New Girl Dobbelt
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Skrevet 1. mars 2017 Til og med mine egen foreldre syntes sånn var kjedelig.. Men hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: 77953...9bf 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #8 Skrevet 1. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Til og med mine egen foreldre syntes sånn var kjedelig.. Men hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: 77953...9bf Vi har vert sammen i fem år Anonymkode: 4425c...c7c
Hulderen Skrevet 1. mars 2017 #9 Skrevet 1. mars 2017 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller.. JO, det er jeg.. Når de kommer hjem fra skolen, så spør jeg alltid hvordan de har hatt det, jeg spør alltid om hva de har gjort med venninner og alltid om hvordan fotballkampen gikk osv. MEN.. Jeg har null interesse for å delta på avslutninger, Kamper, fotbalcup osv.. Da ser jeg den gyllne mulighet for å slappe av og nyte freden hjemme mens faren tar med alle (hans og våres) barna på disse tingene. I går hørte jeg at jenta skulle på fotballcup, og jeg kjente at jeg gleeedet meg stort til søndagen, og har allerede lagt planer om å gjøre NADA! Er jeg verdens verste stemor??? Anonymkode: 4425c...c7c Det er lov å synes at avslutninger og kamper er kjedelig. Men det er utrolig viktig for barn å bli sett ved slike anledninger. Så det vil være taktisk lurt av deg å stille opp av og til for å investere i et godt forhold til stebarn og egne barn. Endret 1. mars 2017 av Hulderen 13
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #10 Skrevet 1. mars 2017 33 minutter siden, Hulderen skrev: Det er lov å synes at avslutninger og kamper er kjedelig. Men det er utrolig viktig for barn å bli sett ved slike anledninger. Så det vil være taktisk lurt av deg å stille opp av og til for å investere i et godt forhold til stebarn og egne barn. Egne barn, kommer jeg nok til å interessere meg for etter hvert som de blir større. Men akkurat nå føler jeg at jeg trenger den tiden jeg kan få for meg selv. Jeg interesserer meg heller for å investere i det, enn i å la stebarna bli sett fra min side. Så når stebarna skal på kamp, avslutninger etc. så føler jeg heller for å være hjemme.. Jeg har dessverre ikke interesse for å bli med. Anonymkode: 4425c...c7c 5
Rotemor Skrevet 1. mars 2017 #11 Skrevet 1. mars 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egne barn, kommer jeg nok til å interessere meg for etter hvert som de blir større. Men akkurat nå føler jeg at jeg trenger den tiden jeg kan få for meg selv. Jeg interesserer meg heller for å investere i det, enn i å la stebarna bli sett fra min side. Så når stebarna skal på kamp, avslutninger etc. så føler jeg heller for å være hjemme.. Jeg har dessverre ikke interesse for å bli med. Anonymkode: 4425c...c7c Jeg synes ikke man må det heller. Du kan like gjerne snu på "problemstillingen" og si at det er fint for barna og få foreldrene sine for seg selv når det skjer ting rundt de. 9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #12 Skrevet 1. mars 2017 Jeg har stor interesse i mine egne barn, men NYTER å være hjemme alene når mannen min drar på fotballkamp og korpskonserter og særlig sommeravslutninger. Det holder at en er der. Årsaken er jo også at etter x-antall slike arrangementer og ettermiddager, har jeg stort sett NULL interesse av alle de andre barna og deres foreldre som jeg må smalltalke med. Mange hyggelige, noen har jeg blitt venner med, men det er nok av ettermiddager og helger og anledninger til slikt uansett. Det aller aller beste: Mannen tar med barna og besøker svigers EN HELG! Eller drar på hytta med dem, og jeg blir igjen i byen og skal jobbe. Nå tror jeg de færreste voksne er på fotballcup av ren egeninteresse, så at du ikke liker det og forsøker å slippe unna (og som stemor kan du jo slippe unna), det skjønner jeg godt. Men hva vil du fram til her, tror du at alle voksne som er på slike arrangementer LIKER det? Og at du er unormal eller ikke liker stebarna dine godt nok siden du syns det er kjedelig og ikke har en INTERESSE for å bli med når du ikke må? Faren drar jo fordi han må, ikke fordi det er interessant. Anonymkode: b6b3c...57b 3
Athene Skrevet 1. mars 2017 #13 Skrevet 1. mars 2017 Trur jeg hadde vært helt lik dersom jeg hadde egne barn. Og at mannen hadde tatt det med glede. Om du interesserer deg og involverer deg på andre måter er det det viktigste. Men noe avhengig av barnas alder når du kom inn i bildet ville jeg ikke snudd og blitt supermamma på fotballbanen så snart egne barn var store nok. Da linkes interessen til barna, og ikke til aktiviteten. 2
Carrot Skrevet 1. mars 2017 #14 Skrevet 1. mars 2017 Er det manglende interesse for ungene, for aktivitetene eller ønsket og behovet for egentid som er greien? 5
Gjest antbug Skrevet 1. mars 2017 #15 Skrevet 1. mars 2017 Forstår deg godt. Jeg synes det er en pine å være med på de greiene, men jeg må jo siden jeg er moren. Kos deg med god samvittighet, du
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #16 Skrevet 1. mars 2017 Takk, det finnes en som meg!!!🙏🏻 Vi har bare særkullsbarn, og vært sammen i ti år. Følte meg faktisk overflødig på treninger/kamper/avslutninger - mor og far stiller, og besteforeldre. Er interessert i barna på hjemmebane og de er alltid med om det er bursdager, selskaper osv, holder de ikke utenfor på noe måte. MEN veldig deilig å kunne følge opp mitt barn på slikt og ikke føle at jeg må stille opp på alt rundt stebarna. Anonymkode: c0650...a28
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #17 Skrevet 1. mars 2017 Tenker at det er viktig for barna å bli sett av mor og far - ikke stemor. Tror jeg hadde følt meg veldig utenfor og overflødig ved slike arrangement for stebarn. Men vet ikke.... uansett synes jeg det er HELT fantastisk å slippe sånne ting! Jeg er veldig introvert og blir supersliten av slike falske "smil og hold fasaden"-smalltalk med fremmede - greier som f.eks. Sommeravslutning. Pyton! Jeg deltar selvsagt av og til for å vise barna mine at jeg er der og ser dem - men ukentlig fotballtrening, cup, friidrett og musikktimer tar far seg av (han eelsker sånne sosiale greier) og det passer meg ypperlig og det er bare mine egne barn! Så at ts ikke orker med stebarn, har jeg 100% forståelse for når far tar med seg begge barna på cup en søndag, lager jeg meg en kopp kakao og ligger på sofaen med katta på magen og ser søppeltv. Jeg tror alle trenger sånne dager i blant - også mødre - men kanskje spesielt stemødre! Anonymkode: 7d7cc...55a 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #18 Skrevet 1. mars 2017 Synes mange maser veldig mye med at kun mor og far er såååå viktig for barnet, men ikke steforeldre. De bør egentlig holde seg mest mulig vekk virker det som. Selv om jeg forstår at det kan være fint med litt egentid, så bør man sette seg selv litt i siste rekke når det gjelder slike ting. Iallefall hvis man ønsker å bli inkludert i en familie, og det ønsker vel de fleste steforeldre regner jeg med. Hvis ikke så hadde de vel ikke blitt sammen med noen som hat barn fra før. Når det gjelder ting som fotballkamper, avslutninger og lignende så er man jo tilstede for barna sin skyld, og ikke fordi man selv synes det er så veldig gøy. Det gjelder både egne barn og stebarn. Anonymkode: e6160...f2a 1
Hulderen Skrevet 1. mars 2017 #19 Skrevet 1. mars 2017 (endret) Jeg skjønner ikke dette veldige skillet mellom barn og stebarn som flere skriver om i denne tråden. Når dere har dine, mine og våre varn, ser dere ikke på dere selv som en familie? Er dere bare to familier som bor sammen? Når det er arangement som foregår en helg, så er det vel naturlig at det er den forelderen og den steforelderen barnet er hos som stiller, ikke begge foreldrene? Endret 1. mars 2017 av Hulderen 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #20 Skrevet 1. mars 2017 6 minutter siden, Hulderen skrev: Jeg skjønner ikke dette veldige skillet mellom barn og stebarn som flere skriver om i denne tråden. Når dere har dine, mine og våre varn, ser dere ikke på dere selv som en familie? Er dere bare to familier som bor sammen? Når det er arangement som foregår en helg, så er det vel naturlig at det er den forelderen og den steforelderen barnet er hos som stiller, ikke begge foreldrene? Jo, men det blir likevel aldri det samme! Er glad i stebarna mine, men selvsagt ikke like engasjert i dem, som i mine egne barn. Føler mer som at de har en mor og en far, og har vel samme følelser for dem som for tantebarna mine. Bryr meg om dem, snakker mye med dem, inkluderer dem, men uansett hvor mye en vrir og vender på det - betyr egne barn aller aller mest. Anonymkode: 5c3bd...612 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå