Gå til innhold

Jeg som sjef er sykemeldt, sjefen over meg igjen klikker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt i to uker. Vi er en restaurant med to ansatte (meg og en på 50%), samt en extrahjelp (hovedsakelig kveldstid i helgene, da han har 30% i en annen jobb).

Jeg er sjef i den forstand at jeg skriver timelister, passer på at alt blir gjort osv. Selvom det er noe annet som står i min kontrakt, der står det at jeg har mye mer ansvar enn det jeg faktisk har. Dette pga dødtid, så å gå fra 20 timer service, resten administrativt til 100% service bare for at de skal spare penger (har fastlønn), så min sjef igjen (daglig leder/driftsjef) tar mine arbeidsoppgaver som bestilling og oppgjør/bilag.

Jeg er sykemeldt nå, brukt egenmelding siden lørdag, sykemeldt på mandag, og får ingen av de to andre til å jobbe, 50% er syk selv, mens extrahjelp er i jobb nr 1. Jeg har maset om å ansette flere da jeg ofte står alene og trenger hjelp, men han tar seg aldri tiden til det. Jeg ga beskjed på mandag om at jeg var sykemledt, men han svarer ikke. Ikke på sms, ikke på telefon. Så idag har jeg ingen til å åpne restaurnten, jeg har gitt beskjed, og spurt om han har noen ideer, kjenner noen som kan jobbe, men han svarer ikke. Jeg er redd for at problemet skal falle tilbake på meg, jeg prøver å få folk inn, men ingen kan, han gidder ikke engang å svare.

Tips til hva jeg kan gjøre? Burde gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal fortsette å ringe han til han svarer om det så er 50 ganger, og så gir du han en kraftig overhøvling om hva slags sjef han er. Hadde jeg vært ansatt i sånne forhold, så skulle han fått så mye drittkjeft at han ble helt skjelven. Han får lære seg å oppføre seg som en leder eller la være. 

Anonymkode: 9a39c...2bd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er du 100% sykemeldt i to uker?

Da melder du vel bare fra til sjefen din at du er sykemeldt i to uker og når/hvor du leverer sykemelding også er vel resten hans bekymring?

Anonymkode: 6a0a8...889

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du 100% sykemeldt i to uker?

Da melder du vel bare fra til sjefen din at du er sykemeldt i to uker og når/hvor du leverer sykemelding også er vel resten hans bekymring?

Anonymkode: 6a0a8...889

Dette. Send mail, sms og ring. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du sykmeldt er det din leders ansvar å skaffe noen til å åpne restauranten. 

Anonymkode: 4ef7b...20f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...