Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du opplevd det? Hvordan har du reagert?

Jeg sliter med et tilfelle av dette om dagen og er så usikker på hva jeg skal gjøre. Erfaringer mottas med takk.

Anonymkode: b1556...53c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du single? Har de vært sammen lenge?

Uansett du ville ødelagt forholdet deres (din og venninna) om det hadde vært noe mellom deg og ham.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, cmd skrev:

Er du single? Har de vært sammen lenge?

Uansett du ville ødelagt forholdet deres (din og venninna) om det hadde vært noe mellom deg og ham.

Jeg er singel. De har vært sammen noen måneder.

Har selvfølgelig ikke tenkt til å innlede noe med han. Lurer mer på hvordan folk i samme situasjon har reagert. Sagt fra til han, til henne, eller bare forsøkt å avvise og la det fare? Er interessert i erfaringer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Overse det, vær overlegen mot han til han skjønner det. Ikke se på han. 

Anonymkode: 203db...912

• Liker 8
Skrevet

Oki. Kanskje han tenker at du er jo single så du vil noe ligg. Så han kan være en "nær mat" for deg da.

AnonymBruker
Skrevet

Overse

Anonymkode: 69844...cd9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han som er mannen til venninna mi oppførte seg sånn mot meg tidligere, i 2 forskjellige omganger, altså sendte sms med upassende innhold bla. Jeg sa ifra til venninna mi begge gangene, hun ba han gi seg og nå er det heldigvis flere år siden. Men nå visste jeg at venninna mi aldri kom til å mistro meg eller droppe meg. 

Anonymkode: e066f...425

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du opplevd det? Hvordan har du reagert?

Jeg sliter med et tilfelle av dette om dagen og er så usikker på hva jeg skal gjøre. Erfaringer mottas med takk.

Begynt å holde meg langt unna.

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han som er mannen til venninna mi oppførte seg sånn mot meg tidligere, i 2 forskjellige omganger, altså sendte sms med upassende innhold bla. Jeg sa ifra til venninna mi begge gangene, hun ba han gi seg og nå er det heldigvis flere år siden. Men nå visste jeg at venninna mi aldri kom til å mistro meg eller droppe meg. 

Anonymkode: e066f...425

TS her. Det er dette jeg ikke vet. Jeg ser nemlig temmelig klart for meg hvordan hun kommer til å ikke tro på meg og gjøre meg til skurken. I tillegg har hun ofte vært sjalu på meg opp gjennom, og jeg frykter at dette bare vil gjøre det verre. Samtidig synes jeg det er forferdelig å bare la det passere når en jeg er utrolig glad i er sammen med en fyr som sier de tingene han sa til meg. Jeg har så lyst til å si fra!

Skrevet

Definér flørting i dette tilfellet. 
Noen kan anse vennlig og spøkefull oppførsel som flørting, mens andre er helt på den andre siden av oppfattelsen, og trenger å få flørting inn med te-skje. 

Vi trenger detaljer! 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig synes jeg det er forferdelig å bare la det passere når en jeg er utrolig glad i er sammen med en fyr som sier de tingene han sa til meg. Jeg har så lyst til å si fra!

Skjønner.. Men du må nok si ifra til venninnen din om dette bare fortsetter og fortsetter. 

Kanskje det ville vært greit å sette en stopp med å ta en alvorprat med hennes type? Dette er nok og om ikke, kommer du til å si alt dette her til venninnen  din?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Skrotnes skrev:

Definér flørting i dette tilfellet. 
Noen kan anse vennlig og spøkefull oppførsel som flørting, mens andre er helt på den andre siden av oppfattelsen, og trenger å få flørting inn med te-skje. 

Vi trenger detaljer! 

Han prøvde seg. Eventuelt sier han bare alt som faller han inn. Fortalte meg under fire øyne hva han ville gjøre med meg og la oss si at det ikke var å gå tur i måneskinnet. At jeg var deilig, at det var bittert å treffe meg i vennegjengen til dama, hele regla. Veldig direkte altså.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han prøvde seg. Eventuelt sier han bare alt som faller han inn. Fortalte meg under fire øyne hva han ville gjøre med meg og la oss si at det ikke var å gå tur i måneskinnet. At jeg var deilig, at det var bittert å treffe meg i vennegjengen til dama, hele regla. Veldig direkte altså.

Hohohooooly shit! Jeg ville rapportert dette videre til venninnen din. 
Ville ikke du at hun skulle gjort det samme for deg? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Skrotnes skrev:

Hohohooooly shit! Jeg ville rapportert dette videre til venninnen din. 
Ville ikke du at hun skulle gjort det samme for deg? 

Jo... Problemet er at jeg antar at hun ikke vil tro meg (i hvert fall si at hun ikke tror) og at det vil gjøre henne enda mer sjalu på meg enn hun er fra før. Men ja, du har selvfølgelig rett. Jeg var mer ute etter erfaringer fra folk som har vært i liknende situasjoner.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo... Problemet er at jeg antar at hun ikke vil tro meg (i hvert fall si at hun ikke tror) og at det vil gjøre henne enda mer sjalu på meg enn hun er fra før. Men ja, du har selvfølgelig rett. Jeg var mer ute etter erfaringer fra folk som har vært i liknende situasjoner.

Jeg har erfaring fra liknende situasjoner, men ikke helt like. 
I ettertid jeg har fått den såkalte "etterpå-klokskapen" hvor jeg har tenkt jeg burde ha gjort det rette, og ikke være en passiv tilskuer til situasjonen. Hvor jeg burde ha gått til personen som ble utsatt for løgn/bedrag, og i det minste gjort det moralskt korrekte for min egen del. 

Dessuten, om dette er din venninne, og du ikke har noe særlig med denne duden å gjøre in the first place - hva skulle vært din agenda for å lyve om det? 

Jeg synes du burde fortelle det, og la resten bli opp til hennes oppfatning av det hele, og la hun ta en selvstendig avgjørelse. 
Da har i det minste du gjort din del, tenker nå jeg. Men folk er forskjellige, så dette er ikke fasit. 

• Liker 4
Skrevet

Det har skjedd meg. Mannen til en god venninne var veldig full på en fest og la ut om hva han kunne tenke seg at vi skulle gjøre. Jeg ble målløs og gikk bare og satte meg sammen med noen andre. Den andre gangen det skjedde hadde han ikke drukket, og da sa jeg at jeg absolutt ikke var interessert, og om det skjedde igjen kom jeg til å gi beskjed til min venninne/hans kone. Han ga seg da, men han gir meg fremdeles litt for lange og tette klemmer når vi treffes, selv om kona står ved siden av ham osv. Ubehagelig, men ingenting jeg kan "ta" ham på. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du og han alene sammen da han sa dette? I såfall: Hvorfor var dere to alene sammen?

Ta det opp på lydopptak på telefonen din neste gang han sier noe slikt, og la din venninne få høre det.

Anonymkode: 810e6...d5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Skrotnes skrev:

Jeg har erfaring fra liknende situasjoner, men ikke helt like. 
I ettertid jeg har fått den såkalte "etterpå-klokskapen" hvor jeg har tenkt jeg burde ha gjort det rette, og ikke være en passiv tilskuer til situasjonen. Hvor jeg burde ha gått til personen som ble utsatt for løgn/bedrag, og i det minste gjort det moralskt korrekte for min egen del. 

Dessuten, om dette er din venninne, og du ikke har noe særlig med denne duden å gjøre in the first place - hva skulle vært din agenda for å lyve om det? 

Jeg synes du burde fortelle det, og la resten bli opp til hennes oppfatning av det hele, og la hun ta en selvstendig avgjørelse. 
Da har i det minste du gjort din del, tenker nå jeg. Men folk er forskjellige, så dette er ikke fasit. 

Takk for godt og overbevisende svar. Ja, jeg vil nok angre dersom jeg ikke sier fra.

5 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Det har skjedd meg. Mannen til en god venninne var veldig full på en fest og la ut om hva han kunne tenke seg at vi skulle gjøre. Jeg ble målløs og gikk bare og satte meg sammen med noen andre. Den andre gangen det skjedde hadde han ikke drukket, og da sa jeg at jeg absolutt ikke var interessert, og om det skjedde igjen kom jeg til å gi beskjed til min venninne/hans kone. Han ga seg da, men han gir meg fremdeles litt for lange og tette klemmer når vi treffes, selv om kona står ved siden av ham osv. Ubehagelig, men ingenting jeg kan "ta" ham på. 

Høres ubehagelig ut ja. Men godt han tok det til seg - sånn nesten i hvert fall. Men må jo være en ubehagelig greie å vite - at mannen hennes har en greie for deg?

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var du og han alene sammen da han sa dette? I såfall: Hvorfor var dere to alene sammen?

Ta det opp på lydopptak på telefonen din neste gang han sier noe slikt, og la din venninne få høre det.

Anonymkode: 810e6...d5b

Nå har ikke jeg lyst til å gjøre dette alt for gjenkjennelig, men vi var tilfeldigvis på kjøkkenet mens resten av selskapet var i stua i etasjen over.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ubehagelig ut ja. Men godt han tok det til seg - sånn nesten i hvert fall. Men må jo være en ubehagelig greie å vite - at mannen hennes har en greie for deg?

Det er skikkelig ubehagelig, ja. Det har blitt til at jeg prøver å unngå å treffe henne, hvis han er med. Det er seks-syv år siden de to episodene jeg nevnte, så jeg hadde trodd han skulle gi seg etter hvert. Men neida. Samtidig er det jo så lenge siden han prøvde seg at det blir for dumt å si noe til min venninne nå.

Skrevet

Hvis hun er sjalu på deg i utgangspunktet, TS, og denne mannen har henne godt rundt lillefingeren, så er det temmelig dødfødt å si ifra uten konkrete bevis! Det er så mye enklere og mer komfortabelt for henne å tro han og mistenkeliggjøre deg! 

Jeg hadde nok rygget unna og tatt avstand til begge to. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...