AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #1 Del Skrevet 1. mars 2017 Etter å ha lest denne tråden her, http://forum.kvinneguiden.no/topic/1088980-fastlege-som-blander-seg-inn-i-utleieforhold-er-så-forbanna/ så tenkte jeg at folk her inne som har opplevd umulige/vanskelige/horrible utleiere, kunne dele sine erfaringer her inne. (Om jeg har valgt feil underforum, så flytt den gjerne til et annet sted). Finnes det noen her inne som har opplevd utleieren fra helvete? Lyst til å dele erfaringer? Anonymkode: b0c00...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raiu Skrevet 1. mars 2017 #2 Del Skrevet 1. mars 2017 Vet ikke hvorfor, men elsker slike historier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #3 Del Skrevet 1. mars 2017 Jo, huseier bygget om de øverste etasjene pluss byttet kledning, mens jeg og daværende samboer bodde der. Fem+ polakker trådde opp i tide og utide mens de hamret og slo uansett på døgnet. Jeg sov med ørepropper for å unngå å bli vekket kl 6 om morgenen og det kunne være lyder også til rundt midnatt. Det var noe for j* å bo der for huseier brydde seg ikke (eide mange hus med leiligheter som han tjente på) siden han ikke bodde der selv. Byggingen pågikk i over ett år og var enda ikke ferdig da vi bestemte oss for å flytte ut, da flyttet vi av andre grunner faktisk.. Anonymkode: 08f57...074 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #4 Del Skrevet 1. mars 2017 En låste seg stadig inn i leiligheten uten tillatelse. Hun ville også ha tider for når det var lov å dusje, gå på do, lage mat mm. Og ingen av lydene plaget henne, hun ville bare ha regler. Leide umøblert leilighet. Heldigvis hadde jeg som vane å ta bilder av hele leiligheten før jeg flyttet så mye som en dorull inn. Da jeg skulle flytte så påstod utleier at hun hadde leid den ut møblert og at jeg prøvde å stjele møblene hennes. Måtte ringe politiet flere ganger ett sted, så mor og sønn ikke slo hverandre i hjel. Det endte med rettsak, psyk på mor og fosterhjem på sønn og nytt sted å bo på meg. Par dager før jeg skulle flytte inn et sted tente huseier på huset. Heldigvis ble innflyttingen utsatt pga obligatorisk kurs på skolen på annet sted. Om ikke hadde jeg vel bodd der da det skjedde. Har flere venner med helt horrible historier fra steder de har enten leid eller vært på visning hos. Samt flere tilbud om alternativ betaling for leie... Å som man savner studietidene... Eller kanskje ikke pga bosituasjoner. Anonymkode: 5b79d...7c0 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #5 Del Skrevet 1. mars 2017 Forsåvidt ingen drittsekk, men det gjorde hvert fall inntrykk den gangen jeg kom på visning - og dusjen var plassert på kjøkkenet. Ketchup og shampoo side om side på hylla... Dette var attpåtil et kollektiv, og man måtte gå gjennom to soverom for å komme til det innerste. Siste soverom var bak en gardin i stua. Jeg valgte å bo et annet sted. Anonymkode: c3015...f06 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 1. mars 2017 #6 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg har leid to steder og bare hatt super hyggelige utleiere, nå er jeg utleier selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Del Skrevet 1. mars 2017 Hun ene sa hun hadde kjent lukt fra leiligheten så hun hadde gått inn for å ta ut søpla. Hun kikket ikke oppi den sorte sekken, da hadde hun sett klær og papp. Dessuten hadde jeg kun vært borte 2 dager, umulig lukt da. Hun mente jeg ikke tømte søpla ofte nok, kan ha noe med at jeg jobbet til alle døgnets tider og veldig sjeldent spiste hjemme. Samme dame kunne komme innom leiligheten min hvis døren mellom gangene ikke var låst, kun for å sjekke hvem jeg hadde på besøk. En gang mente hun at hun aldri låste seg inn der, men hun innrømmet også å ha luftet litt mens jeg var borte en helg. Barnebarna hennes pleide å bruke doen min. Skvatt litt en gang jeg kom hjem fra jobb for å gå på do og en 3 åring satt der. Leide et annet sted hvor vi var leietagere begge to. Hun ble sint fordi det ikke var faste klokkesletter for når jeg kom og gikk. Nå leier jeg i blokk, veldig mye nedre enn å ha huseier i samme bolig vet jeg Anonymkode: 35a81...f3c 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #8 Del Skrevet 1. mars 2017 Et av stedene jeg bodde var strømmen på fellesarealet og en annen leilighet på min måler. Det høres kanskje ikke så grusomt ut, men med 6 andre boenheter som vasket klær døgnet rundt ble det dyrt. Måtte også finne ut av dette selv. Når huseier skulle sende elektriker valgte han heller å sende sin ustabile amfetamin-brukende bror, som valgte å snoke rundt i leiligheten i stedet for å gjøre det han hadde fått beskjed om. Et annet sted jeg leide, lovet utleier å fjerne deler av interiøret før jeg flyttet inn. Når jeg kom for å bo der hadde hun heller satt inn enda flere planter, kongler, krukker og diverse drivved inn i leiligheten som allerede var fylt til randen av møbler, bilder og stash. Jeg fikk nesten ikke plass til egne ting, og måtte leie et svinedyrt lager utenom. Anonymkode: 205f6...b2e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #9 Del Skrevet 1. mars 2017 Heldigvis ikke dårlige erfaringer privat, men tiden min i kollektiv (studentsamskipnad) var interessant. Det var mugg på badet, melbiller i skapene, sølvkre på bad og maur i boden (innendørs). Vi som bodde der var jævlig nazi på ryddinga, men ingenting hjalp. Sendte x-antall klagemeldinger til samskipnaden, men skjedde ingenting. Vaktmesteren gjorde ingenting. Han låste faktisk døra til kontoret når man nærmet seg. Du kunne høre låsen sa "klikk". Da vi etterhvert fikk dyr i sofaen, så tok vi eget initiativ og kastet den i en stor kontainer ute. Dagen etter hadde de jaggu meg bært den inn igjen, enda de visste godt hvorfor vi hadde kvittet oss med den. Bygget var svært gammelt (trebygg), som over tid hadde beveget seg ganske mye og ført til skjeve vegger osv. Ikke fikk vi opp altandøra heller. En dag var det en på besøk som fikk opp døra, men da fikk vi den selvfølgelig ikke igjen. Det førte til en stor glippe i døra som slapp inn kald luft. Løsningen til samskipnaden var at vi kunne jo stappe noen grytekluter i sprekken, for isolasjon. Slik bodde vi i 2,5 år. Tenk, jeg betalte over 4000kr mnd for det der.. Og vi var fire i kollektivet. Anonymkode: 6c81f...091 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 1. mars 2017 #10 Del Skrevet 1. mars 2017 Har i stor grad hatt trivelige huseiere, men var på en del merkelige visninger for 2 år siden. 1: Mann i 40årene skulle leie ut siden han skulle flytte inn med kjæresten. Det var to soverom, hvorav jeg skulle leie ene, og han skulle låse av sitt eget, og jeg skulle disponere hele leiligheten alene. Sånn bortsett fra at han skulle ha mulighet til å flytte tilbake uten forvarsel dersom forholdet skar seg, og jeg ville likevel ha 1 måneds oppsigelsestid.... 2: nok en gang mann i 40 årene. Han bodde med kjæresten, men hadde enebolig hvor han ville leie ut en kjellerleilighet på nesten 100kvm. Han holdt på bygge egen inngang, i mellomtiden kunne jeg bruke hovedinngang, han var uansett bare hjemme noen dager i måneden. Men de dagene ville han ha tilgang til badstuen som var på badet i utleiedelen... 3: eldre ektepar som skulle leie ut loftsleilighet. Virket trivelig, jeg spurte om det var lydt mellom etasjene, neida og det plaget ikke dem uansett. Men jeg kunne ikke gå i trappene på kvelden da, for dem hadde soverom under trappa og der var det lydt.... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #11 Del Skrevet 1. mars 2017 Vi snakker hybel i studietida. Tidligere enebolig med utleiedel, omgjort til flere knøttsmå (og billige) hybler med felles bad/kjøkken. Å si at utleier var drittsekk er kanskje å ta i litt, men spesielt grei var han heller ikke. Vi brukte alt for mye vann, syntes han. (Tenk at ni kvinnelige studenter med hver sin husholdning bruker mer vann enn en vanlig familie? Hvem skulle trodd det?) En gang etter at han hadde vært innom rant det nesten ikke vann i dusjen. Da hadde han satt inn en strupeskive mellom dusjslangen og dusjhodet. I tillegg syntes han det var veldig skummelt med så mange jenter med langt hår i huset, hår kan jo tette sluket. Vi kunne vel vaske håret i ei bøtte? Det gjorde nemlig alltid moren hans. Dette foreslo han faktisk i fullt alvor. Huseier var også innom på jevnlige inspeksjoner til alle døgnets tider, og tok ikke fem flate øre for å låse seg inn på hyblene våre (dvs. soverommene våre) om vi ikke var hjemme. (Innstikklås var et must.) I motsetning til de andre på huset hadde jeg luksusen av to bittesmå rom med døråpning og forheng mellom. En gang sto jeg på det innerste rommet og skiftet når huseier kom på "inspeksjon". Fyren banket på døra, jeg ropte "ett øyeblikk", og han duret rett inn. Hadde ikke kjæresten min sittet på stua hadde han vel kommet rett inn på soverommet der jeg sto halvnaken. (Det var vel noe sånt han hadde håpet på, tenker jeg.) Og han lurte selvsagt veldig på hvem kjæresten min var og hva han gjorde der, akkurat som han hadde noe med hvem jeg hadde på besøk. Det var mye, mye mer ved denne fyren, men dette er vel de tingene som har brent seg mest fast. Anonymkode: b9541...174 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 1. mars 2017 #12 Del Skrevet 1. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest denne tråden her, http://forum.kvinneguiden.no/topic/1088980-fastlege-som-blander-seg-inn-i-utleieforhold-er-så-forbanna/ så tenkte jeg at folk her inne som har opplevd umulige/vanskelige/horrible utleiere, kunne dele sine erfaringer her inne. (Om jeg har valgt feil underforum, så flytt den gjerne til et annet sted). Finnes det noen her inne som har opplevd utleieren fra helvete? Lyst til å dele erfaringer? Anonymkode: b0c00...31d Den tråden er vel mer et eksempel på en leietaker fra helvete, men here is goes. Hadde en utleier som låste seg inn i leiligheten og kom inn på soverommet mitt mens jeg lå naken i sengen med kjæresten min. Hadde en utleier som påstod at jeg hadde forårsaket muggskader i leiligheten hans (fra 1800-tallet) fordi jeg adde tørket klær inne (det måtte jo være de 6 mnd. jeg bodde der som hadde forårsaket det ) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #13 Del Skrevet 1. mars 2017 Måtte ut av studenthyblen etter endt utdanning og prøvde å få ny leilighet før sommeren, var på en visning på en kjellerleilighet som var ny oppusset, og utleier holdt på å sette opp kjøkkenet. leiligheten virket stor og fin og utleier sa det skulle settes inn egen strømmåler og sikringsskap, og det skulle komme utak for tv og internett. det skulle heller ikke være lytt mellom etasjene. Vi ble enige om å skrive kontrakt en uke senere og overtakelse ca. 1.mnd senere da jeg var på vei til leiligheten for å skrive kontrakt spretter det plutselig ut en fyr fra nabohuset og spørr om det er jeg som skal leie der for utleier måtte på jobb og kunne ikke komme, ble med denne fyren og fylte inn en kontrakt og skrev under og ble lovet å få ett eksemplar som var underskrevet av utleier, noe som aldri skjedde selv om jeg maste. Ett par dager før avtalt overtakelse så ringer utleier og ber meg komme og hente nøkkel og ta med depositum kontant. det nekter jeg og ber om å opprette depositumskonto i banken men jeg får bare et kontonummer når jeg henter nøkkel. Når jeg flytter inn oppdager jeg at kjøkkenet ikke er ferdig, det er ikke kommet uttak for internett og tv og sikringskapet er bare en seriemåler med 1sikkringskurs til alt(inkludert vaskemaskin/komfyr/varmtvann). i tillegg var det for lav spenning på det elektriske annlegget og alle mine elektriske apparater går til helvete en etter en og etterhvert turte jeg ikke en gang lade mobilen der. det var også så lytt at man kunne høre dem snakke normalt i etasjen over og i tillegg tre barn som sto opp kl 5 hver dag og løp og hoppet i gulvet over soverommet mitt. utleier sier han skal fikse alle manglene men ingenting skjer i løpet av sommeren når jeg har bodd der i 2 mnd har jeg fått nokk og beggynner og se etter andre leiligheter. og finner raskt en av de hyggeligste utleierne jeg noen gang har hatt og flytter dit. regner ikke med at uleieren kommer til å gi tilbake depositumet så blir bare til at jeg ikke betaler leie i oppsigelsestiden Anonymkode: 11b57...c71 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #14 Del Skrevet 1. mars 2017 Kjæresten min skulle studere i Oslo, og fant en en sokkelleilighet til leie i en villa på vestkanten. Depositum var betalt og kontrakten inngått, og han, jeg og moren hans fylte bilen med møbler og flyttelass og kjørte inn til Oslo. Etter at vi hadde båret inn alle tingene og skulle dra, kom huseieren til å nevne at det selvfølgelig ikke var lov med damebesøk på hybelen.. Så da måtte vi bare bære ut alle de tunge bøkene og møblene og greiene, laste opp i bilen igjen og kjøre hjem! Greit nok at han var kristen og prippen og hadde sine prinsipper, men man må jo si fra om sånt på forhånd. Ellers har jeg leid leilighet 10 forskjellige steder etter det, og egentlig aldri hatt noe stort problem med utleiere. Anonymkode: 30df6...392 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 1. mars 2017 #15 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) Bodde i en kjellerleilighet før jeg flyttet dit jeg bor nå. Da jeg flyttet inn var det et koselig ektepar som bodde over og vi var på god fot med hverandre og ingen større problemer. Etter et par år bygget de hus i hagen og deres datter og svigersønn flyttet inn og "overtok" meg. Svigersønnen var utleier fra helvete. Jeg bråkte én gang litt sent og det resulterte i at jeg ikke fikk lov til å lage lyd etter klokken 23. Det vil si at jeg ikke kunne ha lav->normal lyd på tv, jeg kunne ikke lage mat (=lukke skapdører), gå på toalettet osv. Jeg måtte også spørre ham om jeg allernådigst kunne få ha lyden på på nyttårsaften sånn at jeg kunne se på tv mot midnatt. Til "vanlige" ting som film som gikk sent og lignende måtte jeg kjøpe trådløse hodetelefoner (eget valg og jeg hadde egenlig ikke råd). På den andre siden kunne han ha fest gjennom hele sommeren selv om barna sov ved siden av og han kunne sette opp trampolinen rett foran stuevinduet mitt. Nei, glad jeg fikk flyttet til et sted der jeg knapt ser utleier. Endret 1. mars 2017 av sofie777 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #16 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg bodde i en liten leilighet mens jeg hadde friår. Jeg skulle reise i 1 mnd til Asia på backpacking, og hadde sendt mail til huseier om dette, og at jeg derfor i perioder kunne være utilgjengelig på telefon. Husleien var forskuddsbetalt, og jeg hadde betalt før jeg dro, og gjort en avtale med mamma om at hun skulle ordne med neste overføring i tilfelle jeg ikke skulle ha mulighet. Bare for å gjøre det klart: All husleie var inne på konto til rett dato når jeg var på tur. Så når jeg kom hjem så var leiligheten min tom. Huseier hadde trodd at jeg hadde quote: "stukket av, eller dødd eller noe", så han hadde kastet ut alle møblene mine og lagt ut leiligheten på Finn. Heldigvis hadde ingen nye flyttet inn, og møblene lå i et lager så jeg kunne hente de. Kunne sikkert anmeldt og laget sak ut av det, men han var veldig beklagende og tilbød meg leiligheten tilbake, så jeg orket ikke lage noe styr av det. Flyttet fort ut, da. Anonymkode: 6ca7b...dee 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #17 Del Skrevet 1. mars 2017 Drittsekk og drittsekk, men huseieren vi (jeg, samboer og stebarn) leide hos før vi kjøpte hus... Ja hva skal man si? Det sto i kontrakten at han skulle brøyte for oss om vinteren. Det inngikk i husleien. Det skjedde flere ganger at han hadde brøytet sin egen innkjørsel, men ikke vår. Endte med at vi måtte kjøpe vår egen snøskuffe. Det var ikke særlig gøy å stå ute kl 6 om morgenen for å få unna all snøen rundt bilen. Huseier selv har en firhjuling med skjær på, så for han er ikke brøyting et problem. Og dette skjedde mange ganger om vinteren. Barna hans hadde frie tøyler. Glante inn stuevinduet vårt ofte. Lekte på platten utenfor ytterdøra vår. Gikk inn på soverommet en gang jeg hadde glemt å låse verandadøra. Mye som kan nevnes, men huseier og barn hadde en arrogant holdning. Litt sånn at vi var mindre verdt siden vi leide, mens de hovet inn penger og hadde 5 feriehus/hytter å feriere på. Følte veldig på klasseskille da vi bodde der. Anonymkode: fc65f...fea 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sallie Skrevet 2. mars 2017 #18 Del Skrevet 2. mars 2017 (endret) Ingen problemer med utleier her. Jeg har vært styggt redd for at han skulle kaste meg ut, pga en episode i forbindelse med noe med eksen min som førte til litt uro. Men det ser ut til at det har gått bra. Utleier virker forståelsesfull. Så satser på at det går bra. Jeg betaler alltid leien min. Jeg er stille som person. Og ordentlig. Så jeg er egentlig en perfekt leieboer. Endret 2. mars 2017 av Sallie 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #19 Del Skrevet 3. mars 2017 22 timer siden, Sallie skrev: Ingen problemer med utleier her. Jeg har vært styggt redd for at han skulle kaste meg ut, pga en episode i forbindelse med noe med eksen min som førte til litt uro. Men det ser ut til at det har gått bra. Utleier virker forståelsesfull. Så satser på at det går bra. Jeg betaler alltid leien min. Jeg er stille som person. Og ordentlig. Så jeg er egentlig en perfekt leieboer. Og du skriver i denne tråden fordi? Anonymkode: abdd8...407 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2017 #20 Del Skrevet 3. mars 2017 Å leie bopel kan være ekstremsport De fleste utleiere har vært ok, men noen har vært mer eller mindre spesielle. Husker et sted vi leide. Alt var ok, så lenge vi bodde der, og når vi skulle flytte ut hadde utleier en sjekkliste med punkter som hen gikk igjennom sammen med oss. Vi fikk ok på alle punktene UTENOM at gardinene ikke var pent nok strøket, så de måtte jeg stryke om igjen. En utleier hatet å leie ut tror jeg. Hen hadde nok hatt mange tvilsomme leietakere. Leiligheten var liten og opplegget shabby. Kontrakten var modifisert til den grad at jeg nok tror den var ulovlig. Det var alltid ett eller annet, og jeg mener bestemt at vi ikke fikk igjen noe på depositumet, da utleier mente at vanlig slitasje var vår skyld og at vi måtte dekke dette. Vi var unge og dumme og hadde satt pengene inn på utleiers konto. Lærepenge tror jeg det kalles Så har vi utleieren som antagelig brøt alle regler i boka. Leia ble betalt kontant bl.a. og det bodde utrolig mange mennesker i det huset. Men samtidig var vedkommende utrolig grei og smidig, så det var en av de greieste plassene vi har bodd. Det som imidlertid har blitt hengende ved utleier og sted som et varig minne, er at han alltid klippet plena i speedo Anonymkode: bdc9d...0c6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå