AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Hei! Jeg er en relativt nyutdannet lærer i bl.a fransk,og er den eneste på min skole som har dette faget. Jeg overtok fransk-faget etter en lærer som flyttet langt avgårde,så h*n er ikke aktuell for å få jobben tilbake. Problemet er nå at ledelsen sier at jeg med liten sannsynlighet vil få jobb på min nåværende arbeidsplass til neste år. Kommunen har et stramt budsjett, og de som har vært ute i permisjon de to siste årene kommer tilbake igjen. Det står riktignok en 100% fast stilling ledig nå,som den forrige fransklæreren hadde. H*n hadde andre fag enn fransk også altså. Saken er den, at jeg har én annen kollega som også har gått i vikariat,men som nå er lovet denne faste stillingen. H*n har ingen fag som ikke jeg også har,og h*n har ikke fransk. H*n har jobbet på skolen et år lenger enn meg,og har fått beskjed om at h*n da går foran pga ansenitet. Jeg skjønner ikke helt hva de tenker å gjøre med de som har fransk på 8. og 9.trinn nå. Selvstudium? Kan ledelsen gjøre dette når det går såpass utover elevene? Anonymkode: a59f3...55e 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Elevene går vel over til engelsk fordypning eller tysk antar jeg, kanskje de eller foreldre vil gjøre såpass opprør at kommunen må hente inn billig vikar for gjenværende år. Men det er ikke verre for elevene annet enn at de kanskje må ha språk på vg3 på studiespess og mister et annet programfag pga manglende språkfag på ungdomskolen. Hadde jeg vært deg hadde jeg tenkt på meg selv og se etter andre jobber asap! Anonymkode: a1e69...5b9 1