Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mellomst av 3 søstre, og har bodd i utlandet i over 20 år. Så har jeg nå flyttet hjem til Norge, alene, mens minn amerikanske mann jobber og bor i USA. For fem år siden, sluttet jeg å ha kontakt med min eldste søster og minste søster. Kort fortalt, så var jeg hjemme en sommer for fem år siden, og mine to søstre planla en tur til New York, hvor jeg forsiktig spurte dem om jeg kunne være med. Min elste søstre, svarte meg veldig kort, at det er ikke mer plass på denne turen...( må legge til at jeg skulle jo ikke fly så veldig langt for å treffe dem, siden jeg bodde i USA på tiden, og jeg trengte ikke å bo på hotel med dem, siden jeg har en niese som bor i New York). Etter det...så tok jeg ikke mer kontakt med dem, fordi dette såret meg enormt. Forstod ikke helt hva jeg hadde gjort galt...

Min mor har synest dette er utrolig trist, og har bestandig hørt at jeg må gjøre noe med det. Min far har ikke sagt noe... så nå er jeg tilbake i Norge, og ønsket mor og far å feire jul med meg og min familie. Det ville de gjerne. Jeg reiste et par mnd til USA før jul, og gikk lenge og tenkte på at kanskje jeg skulle tekste mine to søstre og invitere dem også til julaften. Så det gjorde jeg i slutten av november, med en kopi av invitasjonen til mine foreldre. Jeg fikk tilbakemelding fra den elste søsteren at de skulle være hjemme med min lillesøster, og det var det. Min elste søster bor 5 min fra meg. Min yngste søster svarte at hun skulle til min elste søster, men at det hadde vært fint å ses, etter fem år...

Jeg kom tilbake til Norge, første uke i desember, og 10 dager etter det, inviterte min elste søster alle på julemiddag, pinnekjøtt, med unntak av meg! Min foreldre synest jo dette var dumt, men sa ikke noe til min søster, og gikk i middagen. De prøvet også å holde det hemmelig for meg, slik at jeg ikke skulle bli lei meg....

Jeg ble skikkelig lei meg, og holt meg for meg selv i flere dager. Jeg tekstet til slutt min mor, og sa at jeg var såret...og til min overraskelse, så ble hun sint på meg i tekstingen, og kansellerte jul hjemme hos meg. Lang historie kort....de feiret jul hos min elste søster, som var svært fornøy med alt! 

Barnebarnet fra USA, min sønn, fikk de se en gang, da min mann tok ham med seg og besøket dem dagen før de reiste tilbake til USA.

Nå er det 3 mnd siden jeg har snakket med min mor, og jeg kjenner angsten langt ut i fingrene, bare tanken på at jeg kanskje må ta en prat en dag....alt dette gjør meg vi vondt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal kommunisere skikkelig med noen av dem. 

Hva gjør jeg? Venner kan man kutte ut av livet, men mor, er noe annet...

Anonymkode: 1ae6c...de2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager har du gjort ?!

Anonymkode: c8e26...193

Skrevet

Helt sant! Det vet jeg ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...