Gå til innhold

36 år, har vært syk siden jeg var 19... hvordan skal jeg finne meg en kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Først vil jeg si at dette er ment som et seriøst innlegg, så håper jeg kan få noen seriøse svar. Jeg er en Mann på 36 år, som har vært syk i siden jeg var 19 år med utmattelsesyndrom. Dette har ført til at jeg måtte slutte i jobben, mistet mye gode venner - som nå har familie og unger, jeg sitter igjen med et fåtall venner og ingen kjæreste siden jeg var 19. 17 år singel, jeg anser meg ikke som stygg, så det er ikke problemet, problemet er at jeg har vært for syk til i det hele tatt kunne hatt en kjæreste. Nå er jeg omsider en del bedre:) Men jeg er jo ikke ung lengre, og med at vennekretsen er svært liten (for å møte nye folk\treffe en dame der) så lurer jeg på hva slags råd dere vil gi meg? Jeg vil jo tro det å ha vært singel i 17 år må være veldig lite tiltrekkende, men samtidig så er det jo ikke så mye jeg kan gjøre med det :(

Anonymkode: 8abf5...6fa

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å sette i gang det. Du er heldig som er mann. Kvinner er omsorgspersoner så ingenting som tilsier at du ikke skal kunne få deg dame, men du må være tilgjengelig. Ingen vet jo om deg hvis de ikke ser deg? Har du Tinder? Sukker?

Anonymkode: a7087...296

• Liker 2
Skrevet (endret)

Lykke til :)

Endret av Ottar
Skrevet

Husk mange velger å være single til de vil ha familie. Menn for eksempel kan vente til når som helst med dette. Så at du er 37 årer ikke noe problem.

• Liker 1
Skrevet

Ja "bare" å sette i gang hehe, nei er jo ikke så lett, for det første så er jeg ikke en don juan type som flørter og styrer, og for det andre så er det jo litt dette med hvordan jeg skal sette i gang jeg trenger tips på ;)

Har aldri prøvd datingsider, da jeg har et inntrykk det er for ungdommen evnt for dem som kun vil ha sex

Skrevet

Det er bare å sette i gang å forsøke :) .  Vær deg selv, og vær en snill og empatisk person så lykkes du!  Vær den beste deg! . Lykke til :) 

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i historien din. Bare at jeg er en dame i begynnelsen av 30 årene. Pga sykdom I 20 årene mine så har jeg mistet det sosiale nettverket. Tidligere venner bor andre steder i landet og har fått seg familie og vi har mistet kontakten. Jeg sliter med sosial angst så syns det er skummelt og skulle bygge et nytt nettverk og vanskelig å finne en kjæreste .Fins heller ikke så mange arenaer for min del akkurat nå da jeg heller ikke er i jobb for tiden. 

Hvis du er i jobb, så kanskje det er noen du Kan møte der, eventuelt igjennom noen kollegaer ? 

At du ikke har hatt kjæreste på mange år tror jeg ikke vil være et problem for å finne en kjæreste . Hvis en dame liker deg som person så kan jeg ikke se at det skal være et hinder for henne.

hvordan du er som person vil nok være viktigere enn antal år siden forrige kjæreste :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heisann! Først vil jeg si at dette er ment som et seriøst innlegg, så håper jeg kan få noen seriøse svar. Jeg er en Mann på 36 år, som har vært syk i siden jeg var 19 år med utmattelsesyndrom. Dette har ført til at jeg måtte slutte i jobben, mistet mye gode venner - som nå har familie og unger, jeg sitter igjen med et fåtall venner og ingen kjæreste siden jeg var 19. 17 år singel, jeg anser meg ikke som stygg, så det er ikke problemet, problemet er at jeg har vært for syk til i det hele tatt kunne hatt en kjæreste. Nå er jeg omsider en del bedre:) Men jeg er jo ikke ung lengre, og med at vennekretsen er svært liten (for å møte nye folk\treffe en dame der) så lurer jeg på hva slags råd dere vil gi meg? Jeg vil jo tro det å ha vært singel i 17 år må være veldig lite tiltrekkende, men samtidig så er det jo ikke så mye jeg kan gjøre med det :(

Meld deg på bootcamps hvor de lærer deg hvordan du skal sjekke damer på en måte som du selv forstår det ..du har ikke tid til å prøve&feile nå i årevis som ungdommen har gjort.

Du trenger en masse trening sosialt sett med kvinnfolk ...om å ta initiativ og hvordan kjønnsdynamikken fungerer.

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, NettMeg skrev:

At du ikke har hatt kjæreste på mange år tror jeg ikke vil være et problem for å finne en kjæreste . Hvis en dame liker deg som person så kan jeg ikke se at det skal være et hinder for henne.

Problemet er jo å treffe en dame uten at man virker desperat eller er kun ute etter sex. Er mer det å kunne møtes på en naturlig måte og ta det derfra som jeg ønsker, men det er ikke så lett :) 

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, Xcase33 skrev:

Meld deg på bootcamps hvor de lærer deg hvordan du skal sjekke damer på en måte som du selv forstår det ..du har ikke tid til å prøve&feile nå i årevis som ungdommen har gjort.

Du trenger en masse trening sosialt sett med kvinnfolk ...om å ta initiativ og hvordan kjønnsdynamikken fungerer.

Å gå rundt å prøve meg på den første og beste å komme med sjekkereplikker er overhode ikke slik jeg er. Dessuten koster en slik bootcamp masse penger. Jeg er gått ut på dato aldersmessig med mine 36 år uansettt sånn sett.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å gå rundt å prøve meg på den første og beste å komme med sjekkereplikker er overhode ikke slik jeg er. Dessuten koster en slik bootcamp masse penger. Jeg er gått ut på dato aldersmessig med mine 36 år uansettt sånn sett.

Bootcamps handler ikke om det...tror du må gjøre litt mer research før du konkluderer sammen med main stream.

Du kommer lengre med å være litt mer open minded ...heller spørre litt mer hva det går i o.l, evt hvilke erfaringer enn sitter med som får en til å foreslå det f.eks? - Istedenfor drar du en konklusjon som dette..vel deg om det forsåvidt og lykke til.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Xcase33 skrev:

Bootcamps handler ikke om det...tror du må gjøre litt mer research før du konkluderer sammen med main stream.

Du kommer lengre med å være litt mer open minded ...heller spørre litt mer hva det går i o.l, evt hvilke erfaringer enn sitter med som får en til å foreslå det f.eks? - Istedenfor drar du en konklusjon som dette..vel deg om det forsåvidt og lykke til.

Hvorfor forklarer du det ikke får TS da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår sukker, har inntrykk av at det er mange der inne som er seriøse :)

Anonymkode: 1f396...18f

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår sukker, har inntrykk av at det er mange der inne som er seriøse :)

Anonymkode: 1f396...18f

Er det slik at damer i alderen 25-40 bruker sukker og lignende for å finne seg en kjæreste?

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gått ut på dato aldersmessig med mine 36 år uansettt sånn sett.

Denne holdningen sørger for at du ikke kommer noen vei. Skaff deg et nettverk, prøv nye fritidsinteresser og kom deg på Tinder.

Anonymkode: 736c3...172

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fokuser på å skaffe deg venner og bekjente du kan henge med i første omgang. En ny hobby med faste treff er et godt utgangspunkt. Du må ha noe å fylle dagene med av andre mennesker enn de på jobb og kjæresten ellers blir du en veldig kjedelig person å være med.

Anonymkode: cd2bc...5a7

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke brydd meg om at du har vært singel lenge. Du har vært syk, det er ikke din skyld. Siden du har lite nettverk ville jeg testet nettdating. Ja du må sile litt, men jeg synes ikke det har vært noe problem å finne menn som er ute etter noe seriøst. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i lignende situasjon bare at jeg er kvinne, i 20-årene, og sliter med angst i tillegg. Ønsker å komme tilbake til livet og tar små steg, men det er ikke så enkelt når man har vært syk i mange, mange år, falt utenfor det normale utdannings/arbeidsløpet og har lite nettverk.  

Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 4fbf2...019

AnonymBruker
Skrevet
På 28.2.2017 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Ja "bare" å sette i gang hehe, nei er jo ikke så lett, for det første så er jeg ikke en don juan type som flørter og styrer, og for det andre så er det jo litt dette med hvordan jeg skal sette i gang jeg trenger tips på ;)

Har aldri prøvd datingsider, da jeg har et inntrykk det er for ungdommen evnt for dem som kun vil ha sex

Jo, det er bare å sette i gang. Akkurat som for alle oss andre. Du må gjøre deg tilgjengelig og datingsider er en ganske god måte å gjøre det på. Test ut Tinder og Sukker. Du kommer ingen vei med å være negativ innstilt før du i det hele tatt har prøvd.

Anonymkode: a7087...296

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenkt at 17 år som singel er negativt. Du har jo en veldig god grunn. Hadde kanskje reagert litt hvis en fyr hadde vært singel i 17 år uten grunn, men hadde ikke tenkt over det hvis jeg datet deg. 

Hva med å prøve tinder? Bruk litt tid på å ta to-tre fine bilder i fint lys (ikke bare rett frem uten smil) og skriv en liten setning om deg selv. Vær litt grei i aldersspennet, kanskje 30-38 siden du selv er 36 og hvis du ikke bor i en stor by sett på maks avstand (160 km). Invester i en fin ytterjakke, fine sko og en behagelig og fin klestil. Det gjør en person mer enn nok fysisk tiltrekkende. På ekte bryr ikke folk seg like mye om utseende som man får inntrykk av på nett. 

Du er ikke for gammel. Det er mange kvinner i 36 års alderen som søker forhold! 

Anonymkode: 6c837...6b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...