Gå til innhold

Finnes det sjokolade med lavt fettinnhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på en diett der alt jeg spiser har 5% fettinnhold eller mindre. Det funker gull!

Men så blir jeg jo søtsugen av og til og selv om jeg propper meg med seigmenn og lakrisbåter så savner jeg sjokolade eller annet snacks. Er vel noen lett-iser jeg kan spise kanskje? noen som vet? og finnes det i det hele tatt sjokolade med lite fett?

Og hvor får man egentlig tak i de sjokoladepuddingene som fantes før i tiden, de der lavkalori-greiene? husker dem fra en gang jeg gikk på grete roede kurs for 10 år siden ;)

Håper noen vet. Takk :)

Anonymkode: f7da7...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maks 5% fettinnhold?!? Jeg håper du ikke skal spise slik lenge, fordi det er langt fra sunt å spise så lite fett. Fett brukes i produksjonen av hormonene våre, det brukes i cellemembranen av alle våre celler og du trenger det for å ta opp fettløselige vitaminer (A, D, E og K).

Anonymkode: e674a...1b5

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maks 5% fettinnhold?!? Jeg håper du ikke skal spise slik lenge, fordi det er langt fra sunt å spise så lite fett. Fett brukes i produksjonen av hormonene våre, det brukes i cellemembranen av alle våre celler og du trenger det for å ta opp fettløselige vitaminer (A, D, E og K).

Anonymkode: e674a...1b5

Neida ikke kjempe lenge. Skal ha en operasjon der jeg må spise slik noen uker i forkant. Jeg kan spise rundt 30% fett i hvert måltid altså men hver ingrediens bør ikke ha mer enn 5% fett. Så det blir mye kylling og magre sauser osv.

Og jeg spiser brødskiver med lett-ost osv. Det er jo ikke så galt kosthold, eller? Tar også multivitamin daglig :)

Dette er altså ikke mtp slanking. Jeg er normalvektig.

Takk for innspill uansett :)

Anonymkode: f7da7...636

Skrevet

Opplegget ditt høres helt håpløst ut! Hvem har satt deg på dette?? Det funker ikke gull når du blir søtsugen. For lavt fettinntak manifesterer seg for mange nettopp som søtsug. 

Skal du ned i vekt, må du ha kaloriunderskudd, og skal du opereres må du ha krefter til å komme deg etterpå, dvs du må få i deg optimal næring i forkant. Seigmenn og lakrisbåter er ikke noe du bør proppe deg med, og ihvertfall ikke før du skal opereres. Variasjon og balanse, noe som betyr litt av alt men ikke for mye av noe, er god ernæring. Ett og annet lettprodukt er ikke så ille, men å basere inntaket sitt på dem, er forferdelig galt. Spiser du ordentlig mat, trenger du ikke ta tilskudd. Du tar også lettere opp næring fra mat enn fra piller.

Når du kan spise rundt 30% fett i hvert måltid - noe som er fornuftig, variert og balansert og svarer til et normalt og alminnelig kosthold - kan du jo spise akkurat hva du vil. "Hver ingrediens bør ikke ha mer enn 5% fett" høres ut som en idiotisk "regel" som har blitt gitt fordi den som ga deg rådet antar at du er fullstendig idiot og kommer til å føkke opp hvis du skal ta dine egne avgjørelser. 

Snakk med den som har gitt deg instruksjonene og få klarhet i hva du trenger å gjøre, og ikke minst hva du ikke trenger å gjøre, og hvordan du skal få det til i praksis (feks, hvis det er sånn at du MÅ spise mat med lavt fettinnhold, finnes det noen sjokolade du kan spise?).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes fettredusert kakao i hvertfall.

Anonymkode: 6c4e2...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...