Gå til innhold

Utvask av leilighet

Humor

Anbefalte innlegg

Kjøpte leilighet for et år siden som jeg pusset opp og flyttet inn i samtidig som en venninne som har leid et rom der i 1 år. Nå skal hun flytte og jeg skal bli boende i min leilighet alene. Når hun nå forlater leiligheten lurer jeg på hvor mye vask jeg skal si at jeg mener bør gjøres. Hennes eget rom er en selvfølge at får ordentlig flyttevask. Hva med resten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hennes rom + hennes skap typ på kjøkken og bad. Ellers føler jeg egentlig ikke at du kan forvente noe 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun hennes eget rom, mer synes ikke jeg at jeg kunne ha krevd ihvertfall.

Anonymkode: b65c7...ffd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal stå igjen med hennes hår i sluket i dusjen alene, toalett hun har brukt like mye som meg og generelt møkk i felles stue og kjøkken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Humor skrev:

Så jeg skal stå igjen med hennes hår i sluket i dusjen alene, toalett hun har brukt like mye som meg og generelt møkk i felles stue og kjøkken?

Vasker dere ikke på regelmessig basis? :klo:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magnifiq

Så dere bruker ikke vaske og ordne til vanlig? Du bor jo tydeligvis i "deres" dritt nå, så hvorfor er det noen forskjell for deg når hun flytter ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvis dere har gjort jevnlig renhold til nå så er det vel ikke så ille? Hvis jeg har vært venninnen din hadde jeg ikke synes det hadde vært helt greit å gjøre "utvask" når du fremdeles skal bo der. Det er vel litt av ditt hår i dusjsluket også vel?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva forventer du egentlig? At hun skal vaske alt inklusive tak og vegger i hele leiligheten? Og evt. hår i sluket håper jeg blir fjernet litt oftere enn en gang i året???

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vasker da vel regelmessig eller? Er ikke nødvendig å vaske ut hele leiligheten syns jeg. Men hun skal vaske de skapene hun evt har brukt på bad og kjøkken. 

Anonymkode: b467d...643

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Humor skrev:

Generell møkk i fellesområdet er noe dere begge må sørge for MENS dere bor der. Det kalles hushold. Har dere ikke gjort dette??

Anonymkode: df9f2...b16

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun deltar ikke i vasking på vanlig basis. Min feil at jeg har funnet meg i det. Har egentlig ikke tenkt å finne meg i det når hun nå flytter. Har lyst til å si at jeg nå regner med at hun skal vaske for all den tid hun har bodd her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Humor skrev:

Hun deltar ikke i vasking på vanlig basis. Min feil at jeg har funnet meg i det. Har egentlig ikke tenkt å finne meg i det når hun nå flytter. Har lyst til å si at jeg nå regner med at hun skal vaske for all den tid hun har bodd her 

Når samboerskapet er over er vennskapet over også eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nærmest bodd på hotell da, og sluppet å gjøre noe som helst hva vasking angår. Det ville vært rettferdig om hun fikk ta dritten som hadde samlet seg opp, men da vil jeg anta vennskapet går fløyten. Jeg tror ikke jeg ville giddet ta det opp, rett og slett, var jeg det. Men jeg skjønner du er irritert.

Anonymkode: 35547...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Humor skrev:

Les det du skriver. "Min feil". Altså; nå skal du hevne deg fordi du selv har tabbet deg ut? 

Anonymkode: 42253...432

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun har nærmest bodd på hotell da, og sluppet å gjøre noe som helst hva vasking angår. Det ville vært rettferdig om hun fikk ta dritten som hadde samlet seg opp, men da vil jeg anta vennskapet går fløyten. Jeg tror ikke jeg ville giddet ta det opp, rett og slett, var jeg deg. Men jeg skjønner du er irritert.

liten skrivefeil der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig prosedyre i kollektiv er at man vasker ut av rommet, samt eventuelt private hyller/områder ellers. 
At dere ikke har fulgt opp vaskefordeling resten av året kan du ikke straffe henne med nå. 
Det å holde kjeft i ett år om ting som plager deg, for å så ta hevn, det sier vel ganske mye om deg, både som venninne, som samboer og som huseier. Det er noe med det å si i fra innenfor rimelig tid dersom noen ikke følger opp avtaler. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Vanlig prosedyre i kollektiv er at man vasker ut av rommet, samt eventuelt private hyller/områder ellers. 
At dere ikke har fulgt opp vaskefordeling resten av året kan du ikke straffe henne med nå. 
Det å holde kjeft i ett år om ting som plager deg, for å så ta hevn, det sier vel ganske mye om deg, både som venninne, som samboer og som huseier. Det er noe med det å si i fra innenfor rimelig tid dersom noen ikke følger opp avtaler. 

Du er fæl. "Sier ganske mye om meg som venninne". Ta deg sammen 

Endret av Humor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din egen feil at du har latt henne slippe unna vasking frem til nå, så du skal ikke straffe henne med å kreve full vask når det er din egen skyld at det ikke har blitt gjort før. Mistenker at dere har blitt uvenner på grunn av noe siden det der er et tema? 

Anonymkode: b467d...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...