AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Hei, lurer på om det er noen her med erfaring med Xenical som drahjelp i slankingen? jeg har fått det av legen min fordi jeg har en bmi på over 32, som tilsvarer fedme. Har så langt gått ned 3 kg på en uke, men av en eller annen grunn blir jeg litt "forstoppet" av denne? Har overhode ikke merket noe til bivirkningene man kan få (løs mage, oljete avf osv), heller tvert i mot og lurer på hva jeg kan gjøre når jeg blir såpass forstoppet? Lurer og på hvor mye dere som har brukt dette tok av? Og på hvor lang tid? Så langt har jeg bare positivt å si om det, for det virker jo..men vil gjerne høre fra andre. mvh Beate Anonymkode: b7d9d...99b
Pringle Skrevet 1. mars 2017 #2 Skrevet 1. mars 2017 Den "virker" ved at den tvinger deg til å spise fettfattig. Det er derfor du er forstoppet. Du trenger fett, både for fordøyelsen og fordi det er viktig for hormoner, metthet, smaksopplevelsen, og opptak av vitaminer. De første kiloene man går ned når man starter å spise mindre, er hovedsakelig vann. Det er derfor man ofte ser en tilsynelatende dramatisk nedgang på vekta. Etter at glykogenlageret er tømt (og glykogen binder vann), vil nedgangen stabilisere seg på 1/4 - 1 kg pr uke, avhengig av hvor mye du kroppsfett du har og hvor stort kaloriunderskudd du har. Det du må gjøre for å gå ned i vekt, altså redusere mengden kroppsfett, er å spise mindre, altså færre kalorier, dvs færre kalorier enn du bruker, og konsekvent. Det må du gjøre selv, og du må gjøre det hver dag, og du må gjøre det lenge. En pille kan ikke få deg til å spise mindre særlig lenge. Etter å ha blitt tvunget til å spise mindre, vil du gjøre opprør, og spise mer, ofte mer enn du gjorde før du begynte slankekuren. Hvis du selv tar ansvaret for ditt eget kosthold, blir det mye lettere å holde seg til. Det vil fremdeles være vanskelig innimellom, men du har i det minste en fair sjanse.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #3 Skrevet 19. mars 2017 Jeg har det som deg! Merker ingen ting av bivirkningene så jeg begynner å tvile på hele effekten av Xenical. Jeg har med vilje spist svært fettrik mat for å sjekke om det da ble noen forandring,bare for å vite at de vertfall virket som de skal....men nei,ingenting skjeddeAnonymkode: 65f1a...97d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #4 Skrevet 20. mars 2017 Har du fortsatt på den TS? Eller du rett over her? Har resept liggende, men synes det er så mye penger. Anonymkode: 04fb9...004
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #5 Skrevet 22. mars 2017 Ja,jeg går fortsatt på de,men har fremdeles ingen bivirkninger. Tenker jeg tar xenicalen til pakken er tom. Går jeg ned i vekt,så fortsetter jeg videre. Jeg syntes ikke de var så fryktelig dyre jeg da,rett under 600 kr pr mnd😊 Ps: jeg er ikke trådstarter. Anonymkode: 65f1a...97d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #6 Skrevet 22. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja,jeg går fortsatt på de,men har fremdeles ingen bivirkninger. Tenker jeg tar xenicalen til pakken er tom. Går jeg ned i vekt,så fortsetter jeg videre. Jeg syntes ikke de var så fryktelig dyre jeg da,rett under 600 kr pr mnd😊 Ps: jeg er ikke trådstarter. Anonymkode: 65f1a...97d 600 er mye penger for meg Men har du merket noe nedgang hittil? Anonymkode: 04fb9...004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå