AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg bruker Symbicort morgen og kveld som forebyggende og Ventoline ved anfall. Problemet er at jeg konstant sliter med pusten og må ta Ventoline flere ganger hver dag. Hvilke medisiner bruker dere med godt resultat? Anonymkode: 97842...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #2 Del Skrevet 28. februar 2017 Singulair, symbicort og Bricanyl. Da har jeg god kontroll på astmaen. Anonymkode: 712bb...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #3 Del Skrevet 28. februar 2017 Last ned appen min astma eller noe sånt og ta astmakontroll test. Da ser du hvordan du scorer. Jeg vil,tro du ligger lavt, fordi du bruker mye ventoline/anfallsmedisin. Det kan være minst to grunner til at du bruker mye anfallsmedisin. Den ene er at medisinen er feil til din astma, den andre kan være at du har feil teknikk ved bruk av innhalatoren. Begge deler er ugunstig. (Nylig ble det opplyst at 7 av 10 har feil teknikk ved bruk av astma innhalator.) En tredje faktor er at det er vinter, en tid på året de fleste med lungesykdom er dårligere. Jeg har måttet prøve mengder av astmamedisiner før jeg fant den som jeg tåler og som fungerer. Du opplyser ikke om du er under behandling hos lungespesialist eller om det er fastlegen som besørger og velger medikamenter til deg. Jeg ville bedt om å bli henvist til lungespesialist, var jeg deg. Anonymkode: 10b49...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #4 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg bruker Inuxair inhalasjonspulver fordi jeg er allergisk mot gassene i astmaspray. Før tok jeg alvesco og oxis i stedet. Inuxair er da kombinasjon av langtidsvirkende beta 2-agonister og kortison. Bruker ventoline når jeg trener eller har dårlig periode og dobler dosen inuxaur når jeg har virus og ukene i ettertid. Anonymkode: 65526...ea1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #5 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg bruker Relvar. Har ganske nylig byttet til det da jeg var mye tungpusten, klarte ikke å prate uten å bli tungpusten. Er fornøyd hittil. Bruker Ventoline innimellom på dårlige dager. Anonymkode: 0b2b9...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #6 Del Skrevet 1. mars 2017 Singulair og symbicort fungerer bra for meg. Anonymkode: c9454...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Del Skrevet 1. mars 2017 På 28. februar 2017 den 23.12, AnonymBruker skrev: Last ned appen min astma eller noe sånt og ta astmakontroll test. Da ser du hvordan du scorer. Jeg vil,tro du ligger lavt, fordi du bruker mye ventoline/anfallsmedisin. Det kan være minst to grunner til at du bruker mye anfallsmedisin. Den ene er at medisinen er feil til din astma, den andre kan være at du har feil teknikk ved bruk av innhalatoren. Begge deler er ugunstig. (Nylig ble det opplyst at 7 av 10 har feil teknikk ved bruk av astma innhalator.) En tredje faktor er at det er vinter, en tid på året de fleste med lungesykdom er dårligere. Jeg har måttet prøve mengder av astmamedisiner før jeg fant den som jeg tåler og som fungerer. Du opplyser ikke om du er under behandling hos lungespesialist eller om det er fastlegen som besørger og velger medikamenter til deg. Jeg ville bedt om å bli henvist til lungespesialist, var jeg deg. Anonymkode: 10b49...488 Jeg finner ingen app som heter min astma, ville du sjekket hva den heter? Ble nysgjerrig Forøvrig går jeg på symbicort, to doser morgen og to doser kveld. Har i tillegg bricanyl/ventoline som jeg kan bruke vet tett pust, denne bruker jeg sjelden, kun om jeg skal jogge ute når det er lenge siden sist joggertur. Anonymkode: 8cbcc...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sallie Skrevet 1. mars 2017 #8 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) På 28.2.2017 den 21.20, AnonymBruker skrev: Singulair, symbicort og Bricanyl. Da har jeg god kontroll på astmaen. Anonymkode: 712bb...7b9 Eksisterer Bricanyl ennå? Min datter brukte Bricanyl da hun var liten, men gikk over til noen andre merker for så å bli bortimot helt frisk fra astmaen. Nå har hun ikke behov for astmamedisin lenger. Jeg forsto det slik at Bricanyl ikke eksisterte lengre. Men mulig det gjør.... Hun hadde en forebyggende medisin og en hurtigvirkende medisin. Endret 1. mars 2017 av Sallie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #9 Del Skrevet 1. mars 2017 På 28. februar 2017 den 21.10, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Symbicort morgen og kveld som forebyggende og Ventoline ved anfall. Problemet er at jeg konstant sliter med pusten og må ta Ventoline flere ganger hver dag. Hvilke medisiner bruker dere med godt resultat? Anonymkode: 97842...0da Sikker på at du tar edisinen riktig? Anonymkode: f8adf...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #10 Del Skrevet 1. mars 2017 1 minutt siden, Sallie skrev: Eksisterer Bricanyl ennå? Min datter brukte Bricanyl da hun var liten, men gikk over til noen andre merker. Jeg forsto det slik at Bricanyl ikke eksisterte lengre. Men mulig det gjør.... Ja, jeg bruker bricanyl og har gjort det i mange mange år, så den eksisterer i aller høyeste grad. Anonymkode: 8cbcc...33b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sallie Skrevet 1. mars 2017 #11 Del Skrevet 1. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg bruker bricanyl og har gjort det i mange mange år, så den eksisterer i aller høyeste grad. Anonymkode: 8cbcc...33b Jeg hadde en tendens til astmatiske plager den gangen selv. Og fikk beskjed om å forsøke datterens bricanyl, så jepp jeg forsøkte den, og jeg følte at den gjorde det lettere å puste. Datteren følte den var ganske bra og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #12 Del Skrevet 1. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg finner ingen app som heter min astma, ville du sjekket hva den heter? Ble nysgjerrig Forøvrig går jeg på symbicort, to doser morgen og to doser kveld. Har i tillegg bricanyl/ventoline som jeg kan bruke vet tett pust, denne bruker jeg sjelden, kun om jeg skal jogge ute når det er lenge siden sist joggertur. Anonymkode: 8cbcc...33b Samme her. Bortsett fra har kun bricanyl i tillegg til symbicort, bruker bricanyl før trening. Men bruker kun en dose symbicort morgen og kveld, funnet ut at det er nok. Har lest at det er funnet sammenheng mellom symbicort og benskjørhet... Anonymkode: 6d1cb...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #13 Del Skrevet 1. mars 2017 7 minutter siden, Sallie skrev: Jeg hadde en tendens til astmatiske plager den gangen selv. Og fikk beskjed om å forsøke datterens bricanyl, så jepp jeg forsøkte den, og jeg følte at den gjorde det lettere å puste. Datteren følte den var ganske bra og. Ja, jeg er veldig fornøyd med bricanyl, får ofte litt astmatiske tendenser når jeg jogger ute i kulden eller går tunge fjellturer. Da er den helt topp! Så er bare å få seg en tur til lungespesialist, så får dere sikkert den på resept om du følte den virket bedre for henne enn hva hun går på nå Anonymkode: 8cbcc...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #14 Del Skrevet 1. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Bortsett fra har kun bricanyl i tillegg til symbicort, bruker bricanyl før trening. Men bruker kun en dose symbicort morgen og kveld, funnet ut at det er nok. Har lest at det er funnet sammenheng mellom symbicort og benskjørhet... Anonymkode: 6d1cb...c80 Uff, ja det med benskjørhet er ikke bra! Har det allerede arvelig belastet i min famile. Men men, ikke det verste man kan få. Min bestemor lever fint med det Anonymkode: 8cbcc...33b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sallie Skrevet 1. mars 2017 #15 Del Skrevet 1. mars 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er veldig fornøyd med bricanyl, får ofte litt astmatiske tendenser når jeg jogger ute i kulden eller går tunge fjellturer. Da er den helt topp! Så er bare å få seg en tur til lungespesialist, så får dere sikkert den på resept om du følte den virket bedre for henne enn hva hun går på nå Anonymkode: 8cbcc...33b Dersom hun får tilbakefall så er det godt å vite at Bricanyl eksisterer. . Hun går ikke på medisin nå. Hun fikk såpass kraftige astma-anfall da hun var liten at hun måtte legges inn på sykehus for å få hjelp. Legene sa at det var som å puste gjennom et sugerør for henne på det verste. Astma kan være tøfft. Godt det fins medisiner mot det. Endret 1. mars 2017 av Sallie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå