AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Pusen vår har blitt sterilisert. Altså har katten på seg sånn heldrakt og skulle ikke være ute. Katten er vant til å få være ute og har stått å ropt mye ved vindu og dør. I dag rømte pus ut døra da jeg kom inn igjen. Jeg forsøkte lete og la ut etterlysning på facebook og forklarte situasjonen da jeg ikke kunne finne pus. En dame tok kontakt og sa at hun hadde funnet pus. Hun sa hun kunne komme med pu, hun bor bare rett borti gata vår. Hun var tydelig sint da hun kom. Jeg måtte da forstå at katter ikke skulle være ute etter en operasjon og skulle melde fra til dyrebeskyttelsen eller mattilsynet eller noe. Hun sa også at det var uholdbart å være borte fra dyret så mye som vi er og anklagelser om vannskjøttelse av pusen vår. Hva skjer om de blir meldt fra til? Anonymkode: 646c1...6bc
MissPierce Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Det skjer ikke noe ang at pus rømte etter at hun var operert. Sånt kan faktisk skje den beste. Det gjorde katten vår også, og jeg jobber for Dyrebeskyttelsen 😌 Fant han heldigvis med en gang. Han var operert, og hadde dren. Klarte å stikke ut døren da vi skulle ut etter post. Hva hun mener er lenge er jo noe helt annet? Hvor lenge drar dere fra pus om gangen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #3 Skrevet 28. februar 2017 Nå som hun er operert har pus kun vært alene fra 8 til 15 en dag. De andre dagene har passet slik at en av oss alltid har vært hjemme. Bortsett fra turer på butikken og slikt da. Ellers har vi vært borte 2 døgn en gang, men da var pus inne. Ellers maks 1 døgn der pus også er inne. Hun nevnte også at pus hadde slikket i seg vann og var helt uttørstet. Og hadde sikkert ikke fått mat. Bare tull hele greia. Pus har alltid mat og vann. Og mangler ikke noe. Hun her jobber visst også for noe dyrebeskyttelsesgreier og er helt crazy spør du meg. Men vil jeg få mattilsynet på døra da om hun melder fra? Anonymkode: 646c1...6bc
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #4 Skrevet 28. februar 2017 Altså det med å være borte: det er den ene gangen jeg var borte 2 døgn og 3 ganger jeg var borte 1 døgn har litt samvittighet for dette. Pus greide seg fint da. Bare ekstra kosesyk. Ellers er ikke dette noe som skjer hele tida. Anonymkode: 646c1...6bc
MissPierce Skrevet 28. februar 2017 #5 Skrevet 28. februar 2017 Om ting er sånn du skriver så vil du ikke få noe problem nei. Men å dra i fra pus i mer enn ett døgn uten noen som ser etter den, er etter loven ikke lov. Så ikke gjør det igjen bare 😊 Noen er bare crazy cat lady uansett, og mener at om man ikke gjør akkurat som dem. Så gjør man ting feil, og er dyremishandlere. Vært borti ett par sånne. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #6 Skrevet 28. februar 2017 Akkurat nå, MissPierce skrev: Om ting er sånn du skriver så vil du ikke få noe problem nei. Men å dra i fra pus i mer enn ett døgn uten noen som ser etter den, er etter loven ikke lov. Så ikke gjør det igjen bare 😊 Noen er bare crazy cat lady uansett, og mener at om man ikke gjør akkurat som dem. Så gjør man ting feil, og er dyremishandlere. Vært borti ett par sånne. Takk. Men sjekker de eller hvordan behandles en slik anklagelse? Anonymkode: 646c1...6bc
MissPierce Skrevet 28. februar 2017 #7 Skrevet 28. februar 2017 Enten så henlegger de med en gang ut i fra opplysninger som kommer fra denne damen, eller så kommer de til deg for å sjekke forholdene. Da ser de hvordan pus er, hvordan forholdene er, og spør deg spørsmål om anklagene. Da forteller du akkurat hvordan ting er, hvor fort du etterlyste pus og hvor lang tid det tok før pus var hjemme.Ta gjerne vare på innlegge ditt ang at pus ble borte, om du la ut savnet melding på nettet. Screenshoot er supert sånn. Mattilsynet og Dyrebeskyttelsen får ofte mld fra folk som mener at ett dyr ikke har det bra. Oftest så er det ikke sånn når de undersøker saken. Her i byen har vi en katt som folk flere ganger har etterlyst eier til. For den ser jo så stakkarslig ut, og går midt i byen. Sannheten er at denne katten har ett veldig bra hjem, men har funnet ut at den får ekstra oppmerksomhet og masse god mat av de snille menneskene som forbarmer seg over den. Eieren gikk ut i lokalavisen, og på en lokalside på fb for å si i fra at pus har ett godt hjem, og at de begynte å bli litt lei av å måtte hente pus hos diverse vetrinærer etter at de hadde lest av chippen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #8 Skrevet 28. februar 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Pusen vår har blitt sterilisert. Altså har katten på seg sånn heldrakt og skulle ikke være ute. Katten er vant til å få være ute og har stått å ropt mye ved vindu og dør. I dag rømte pus ut døra da jeg kom inn igjen. Jeg forsøkte lete og la ut etterlysning på facebook og forklarte situasjonen da jeg ikke kunne finne pus. En dame tok kontakt og sa at hun hadde funnet pus. Hun sa hun kunne komme med pu, hun bor bare rett borti gata vår. Hun var tydelig sint da hun kom. Jeg måtte da forstå at katter ikke skulle være ute etter en operasjon og skulle melde fra til dyrebeskyttelsen eller mattilsynet eller noe. Hun sa også at det var uholdbart å være borte fra dyret så mye som vi er og anklagelser om vannskjøttelse av pusen vår. Hva skjer om de blir meldt fra til? Anonymkode: 646c1...6bc Jeg hadde meldt seg på flekken!!! Anonymkode: 56609...73f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #9 Skrevet 28. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde meldt seg på flekken!!! Anonymkode: 56609...73f Hvorfor det? 47 minutter siden, MissPierce skrev: Enten så henlegger de med en gang ut i fra opplysninger som kommer fra denne damen, eller så kommer de til deg for å sjekke forholdene. Da ser de hvordan pus er, hvordan forholdene er, og spør deg spørsmål om anklagene. Da forteller du akkurat hvordan ting er, hvor fort du etterlyste pus og hvor lang tid det tok før pus var hjemme.Ta gjerne vare på innlegge ditt ang at pus ble borte, om du la ut savnet melding på nettet. Screenshoot er supert sånn. Mattilsynet og Dyrebeskyttelsen får ofte mld fra folk som mener at ett dyr ikke har det bra. Oftest så er det ikke sånn når de undersøker saken. Her i byen har vi en katt som folk flere ganger har etterlyst eier til. For den ser jo så stakkarslig ut, og går midt i byen. Sannheten er at denne katten har ett veldig bra hjem, men har funnet ut at den får ekstra oppmerksomhet og masse god mat av de snille menneskene som forbarmer seg over den. Eieren gikk ut i lokalavisen, og på en lokalside på fb for å si i fra at pus har ett godt hjem, og at de begynte å bli litt lei av å måtte hente pus hos diverse vetrinærer etter at de hadde lest av chippen. Takk for svar. Da regner med det går bra Anonymkode: 646c1...6bc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå