minjo Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Det er blitt avslørt store pedofile nettverk som flittig bruker nettet for å finne sine ofre. Ifølge Insider gjør de god nytte av at foreldre legger ut bilder av sine håpefulle på blant annet facebook. Politiet er tydelige på at de pedofile også nytter seg av såkalte vanlige bilder i sine fantasier. Bekymrer det deg at det er pedofile på nettet som saumfarer sosiale medier etter bilder av barn? Bør man la være å legge ut bilder av barna sine i frykt for pedofile?
SnuskeLuska Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Man skal la være å legge ut bilder av personer som ikke har mulighet til å gi sitt samtykke basert på en veloverveid forståelse for hva det innebærer å ha bildet liggende på internett (for alltid). Tror neppe et barn under 10-12 år har evnen til å faktisk forstå konsekvensene. I tillegg er det 13 års aldersgrense på for eksempel Facebook så da er det egentlig opplagt at det ikke skal legges ut bilder av personer under 13 år der. 3
GenialGalning Skrevet 28. februar 2017 #3 Skrevet 28. februar 2017 12 minutter siden, minjo skrev: Det er blitt avslørt store pedofile nettverk som flittig bruker nettet for å finne sine ofre. Å ja. Du mener sånn at de sitter med nesen nedi facebook og sender ut røyksignaler over jungeltelegrafen og liksom organiserer seg for å bortføre ei unge? 12 minutter siden, minjo skrev: Ifølge Insider gjør de god nytte av at foreldre legger ut bilder av sine håpefulle på blant annet facebook. Ifølge meg burde du / dere ikke sluke rått alt hysteriet dere leser. 12 minutter siden, minjo skrev: Politiet er tydelige på at de pedofile også nytter seg av såkalte vanlige bilder i sine fantasier. Politiet ansetter hovedsakelig kjedelige idioter med psykopatiske nykker. 12 minutter siden, minjo skrev: Bekymrer det deg at det er pedofile på nettet som saumfarer sosiale medier etter bilder av barn? Omtrent like mye som det bekymrer meg at Sitra-grantrær tar over den norske skogfaunaen. 12 minutter siden, minjo skrev: Bør man la være å legge ut bilder av barna sine i frykt for pedofile? Ja. Definitivt. Frykt så mye som mulig og fortell barna at verden er ond og farlig.
SnuskeLuska Skrevet 28. februar 2017 #4 Skrevet 28. februar 2017 54 minutter siden, SnuskeLuska skrev: Man skal la være å legge ut bilder av personer som ikke har mulighet til å gi sitt samtykke basert på en veloverveid forståelse for hva det innebærer å ha bildet liggende på internett (for alltid). Tror neppe et barn under 10-12 år har evnen til å faktisk forstå konsekvensene. I tillegg er det 13 års aldersgrense på for eksempel Facebook så da er det egentlig opplagt at det ikke skal legges ut bilder av personer under 13 år der. Og man slipper kleine øyeblikk som dette ved å ha bilde av seg selv og ikke barna/barnebarn/nieser/nevøer som sitt profilbilde: 2
Angelheart2 Skrevet 1. mars 2017 #5 Skrevet 1. mars 2017 14 timer siden, SnuskeLuska skrev: Man skal la være å legge ut bilder av personer som ikke har mulighet til å gi sitt samtykke basert på en veloverveid forståelse for hva det innebærer å ha bildet liggende på internett (for alltid). Tror neppe et barn under 10-12 år har evnen til å faktisk forstå konsekvensene. I tillegg er det 13 års aldersgrense på for eksempel Facebook så da er det egentlig opplagt at det ikke skal legges ut bilder av personer under 13 år der. Dette!!
Mearrasámi Skrevet 1. mars 2017 #6 Skrevet 1. mars 2017 Folk som stadig vekk har et behov for å legge ut barna sine på internett gjør det nok mest for å fiske etter likes og oppmerksomhet. Jeg ser jo dette i større strikke/sygrupper f.eks der folk lager ting til barn og fotograferer barnet med ansikt og alt lett synlig gjør jo dette for å få så mange likes som mulig. Kynisme og egoisme spør du meg og bruke barna dine til å få oppmerksomhet fra fremmede mennesker. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #7 Skrevet 1. mars 2017 Jeg blir stresset over tanken at noen skal bruke bilder av mitt barn. Derfor har jeg en egen gruppe på facebook som er låst der jeg deler bilder og videoer med bare nære venner og familie. Blir bilder lagt ut av andre, så gir jeg bare beskjed om at vi ikke legger ut bilder på nett av barnet vårt. Det har ikke vært noe problem hittil, så jeg kan ikke se at det blir et problem i fremtiden heller. Nå vet og de fleste rundt oss at bilder av barnet ikke skal ut på sosiale medier som facebook og instagram, bare i denne gruppen som jeg har laget. Snapchat er jeg ikke så nøye på, fordi de i min omgangskrets har bare venner og familie på sine snapchat vennelister. Anonymkode: cf9a1...721
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #8 Skrevet 1. mars 2017 Foreldre, besteforeldre, tanter og onkler som legger ut bilder av barna sine er kun ute etter likes og oppmerksomhet. Jeg kan ikke skjønne noe annet. Jeg ser f.eks en bestemor eller mor som legger ut bilde av ett barn med gratulasjonsmelding til dette barnet på bildet, som er for ung til å lese eller ha Facebook i det hele tatt. Som om barnet får med seg denne meldingen på mor eller bestemors Facebook-vegg. Anonymkode: d9829...953 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #9 Skrevet 1. mars 2017 Legg ikke ut bilder av barna på nett! Pedofile kan klippe ut ansiktet og klistre det på et bilde av et nakent barn som blir voldtatt av en gammel ubarbert og full apehann. Hvis det blir oppdaget av skolevenner kan det medføre at barnet blir mobbet og ikke blir invitert i bursdagsselskaper. Hvis der oppdages av potensielle kjærester kan de tro at barnet er så skadet at de ikke vil han noe med det å gjøre og du ikke blir bestemor. Hvis arbeidsgiveren oppdager det kan det hindre at ditt barn blir finansanalytiker og senere finansspekulant. Det alvorlige er at dette kan skje selv om du ikke legger ut bildet på nett. F.eks. en mann i kappe som sniker rundt i parken i grålysningen og hopper frem fra et tre og tar bilder av uskyldige barn på tur i parken. Aller helst bør du ikke la barna komme ut i det hele tatt. Det er også en fare for at noen kan ta bilder når de flyr forbi i en ballong. Du bør derfor alltid ha gardienene trekket for. Hvis du gjør dette er barna garantert en trygg og suksessfull fremtid og ikke noe ondt kan ramme de. Anonymkode: 628b8...460 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #10 Skrevet 1. mars 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legg ikke ut bilder av barna på nett! Pedofile kan klippe ut ansiktet og klistre det på et bilde av et nakent barn som blir voldtatt av en gammel ubarbert og full apehann. Hvis det blir oppdaget av skolevenner kan det medføre at barnet blir mobbet og ikke blir invitert i bursdagsselskaper. Hvis der oppdages av potensielle kjærester kan de tro at barnet er så skadet at de ikke vil han noe med det å gjøre og du ikke blir bestemor. Hvis arbeidsgiveren oppdager det kan det hindre at ditt barn blir finansanalytiker og senere finansspekulant. Det alvorlige er at dette kan skje selv om du ikke legger ut bildet på nett. F.eks. en mann i kappe som sniker rundt i parken i grålysningen og hopper frem fra et tre og tar bilder av uskyldige barn på tur i parken. Aller helst bør du ikke la barna komme ut i det hele tatt. Det er også en fare for at noen kan ta bilder når de flyr forbi i en ballong. Du bør derfor alltid ha gardienene trekket for. Hvis du gjør dette er barna garantert en trygg og suksessfull fremtid og ikke noe ondt kan ramme de. Anonymkode: 628b8...460 Enig! 👍🏻👍🏻 Anonymkode: 0eaa1...42f
mjauritz Skrevet 1. mars 2017 #11 Skrevet 1. mars 2017 Jeg legger ikke ut bilder av mitt barn på nett. Hender jeg sender en snap av henne, da, men det er jo til kontakter. Kan sikkert komme på avveie det også, men der stopper min hysteri. Bildene er forresten alltid uskyldige, med en fult påkledd unge som smiler og luller. For meg er ikke risken verdt det. Jeg har ikke behov for at over 500 mennesker skal kunne se bilder av barnet mitt, for hvorfor? Hvorfor skal man legge ut bilder av barn på sosiale medier når det er en risk der? Om bildene hadde blitt brukt til noe ekkelt hadde jeg aldri kunne tilgitt meg selv, uansett om det er overgriperen sin feil. Min jobb er å beskytte henne så langt det ikke går utover hennes livskvalitet. Å ikke ha bilder av seg på SoMe går ikke utover hennes livskvalitet. Alle i familien / gode venner får tilsendt bilder titt og ofte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå