Gå til innhold

Hunden har begynt å jukke på barna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en omplasseringshund, engelsk setter, på 7,5 år. Han kom fra en familie med større barn mens vi har en på 6 og en på 4. Alt har gått veldig fint til nå, barna har respekt for hunden og han har taklet dem veldig bra.

Plutselig har det vært noen episoder de siste ukene der hunden har bitt, eller prøvd å bite, i klærne til seksåringen. I tillegg har han hoppet opp på henne og i dag tok jeg han på fersken i å prøve å bite i klærne og jukke slik som han gjør med tepper og puter om han blir stresset eller overivrig. Han prøvde faktisk flere ganger og oppsøkte seksåringen aktivt for å fortsette selv om jeg tok han bort og satte han på plass. Måtte faktisk sette han ut i bilen til slutt (det er "fristedet hans, han har alltid likt seg i bilen) fordi han ga seg ikke. 

Hva gjør vi med dette? Vi er jo stort sett til stede, men når man står og lager middag f.eks så er det umulig å ha øynene på hund og barn hele tiden. 

Anonymkode: 95b57...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker som hunden er veldig stresset hos dere. 

Når han begynner å jakke har stresset gått så langt at det ikke bare er å si stopp. Barna må forholde seg rolig til hunden, og de må lære å ikke hisse den opp (ikke ballkasting, ikke løpe masse med den inne osv.) Hunden trenger også et fristed inne hvor den får være i fred. Tren på rolig kos. 

Får hunden nok mosjon og stimuli i form av tur, søk ol.? Rasen dere har valgt krever jo sitt for å være en balansert hund... 

Anonymkode: 70180...f49

• Liker 5
Skrevet

Glemte å skrive at vi har hatt han i snart ett år. Jeg vet at jukking er et tegn på stress, han gjør det mye på ting og tang når nabotispa har løpetid, men aldri på en av barna! Har får samme stimuli som han er vant til, er ikke noen forandringer de siste ukene som skulle tilsi mer stress. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive at vi har hatt han i snart ett år. Jeg vet at jukking er et tegn på stress, han gjør det mye på ting og tang når nabotispa har løpetid, men aldri på en av barna! Har får samme stimuli som han er vant til, er ikke noen forandringer de siste ukene som skulle tilsi mer stress. 

Men da så. Da er jo alt i orden...

Anonymkode: 70180...f49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...