Gå til innhold

ebay - stemmer dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser man kan bestille leppestift til kr 10 på ebay inkl. frakt. I Norge koster de kr 80, er det virkelig så billig? Hvordan kan det ha seg? Det kommer vel ingen tilleggskostnader som toll eller moms etc. på sminke?

Legger ved link til det jeg mener http://www.ebay.com/itm/New-NYX-SOFT-MATTE-LIP-CREAM-SUEDE-LIPSTICK-HOT-NEW-ALL-SHADES-LIPSTICKS-MAKE-UP-/132104199323?var=&hash=item1ec2061c9b:m:muUdtWHXXomq-dR9nJUPmJA

Håper noen kan svare :)

Anonymkode: 7c826...79c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, er redd det er for godt til å være sant. Brukeren har også 97% positive feedback, det er ikke kjempebra. 

Anonymkode: 77ea6...3f2

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser man kan bestille leppestift til kr 10 på ebay inkl. frakt. I Norge koster de kr 80, er det virkelig så billig? Hvordan kan det ha seg? Det kommer vel ingen tilleggskostnader som toll eller moms etc. på sminke?

Legger ved link til det jeg mener http://www.ebay.com/itm/New-NYX-SOFT-MATTE-LIP-CREAM-SUEDE-LIPSTICK-HOT-NEW-ALL-SHADES-LIPSTICKS-MAKE-UP-/132104199323?var=&hash=item1ec2061c9b:m:muUdtWHXXomq-dR9nJUPmJA

Fordi den er fra Kina. Gud vet hva de putter i dem. Bestill heller fra Korea 😊

• Liker 3
Skrevet

Det er fullt mulig, men jeg har blitt lurt på Ebay i et lignende tilfelle hvor jeg fikk fake produkt. Sjekk alltid feedbacken til selgeren, og les dem. Jeg kjøper ikke av en selger som har under 98-100%. 

Anonymkode: 316d4...e00

Skrevet
Akkurat nå, Iguana skrev:

Fordi den er fra Kina. Gud vet hva de putter i dem. Bestill heller fra Korea 😊

Kan man ende opp med en helt annen farge etc. enn det man bestiller mener du?

Hvorfor er korea bedre? :)

Skrevet

Nord Korea :fnise:

Anonymkode: 4d3f7...54b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nord Korea :fnise:

Anonymkode: 4d3f7...54b

Seriøst? Jeg kan ikke dette her og gjør som dere sier :fnise:

Skrevet

Helt seriøst: Det er selgere på Ebay som bytter ut noe av innholdet med noe helt annet. Det er fullt mulig å forsegle produkter i etterkant, eller selge produkter som har gått ut på dato for lenge siden.Jeg kjøpte et volumpudder for hår en gang, og da jeg omsider brukte det så var det noe annet slags pudder oppi boksen. Kjøper kun vintageklær eller billige klær hvor jeg ikke bryr meg om designeren.

Anonymkode: 316d4...e00

• Liker 2
Skrevet

Er det trygt om det står "Top rated seller"?         

Skrevet

Er det best/tryggest å bestille sminke fra China eller Hong Kong?

Ser de fleste selger der i fra.

Skrevet

Det beste er å kjøpe sminke fra Korea :-) 

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, camliiaa skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: ccf64...04f

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, camliiaa skrev:

Hva med England og USA? :)

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt mange fine leppestifter på e-bay til en veldig billig penge. Nyx er en av dem. Om de er originale vet jeg ikke. Betalte 10 kr for nyx, har brukt halve og den har fungert veldig fint for meg.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Fordi i Korea er hudpleie og sminke seriøs business, som de tar på alvor. Det er en grunn til at de er ledende i verden på hudpleie.

Kina-varer er det totalt motsatte, her vet man aldri hva slags potensiell gift man mottar.

Anonymkode: 410c3...3d0

• Liker 4
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man ende opp med en helt annen farge etc. enn det man bestiller mener du?

Hvorfor er korea bedre? :)

Det er en kjent sak at det blir laget masse fake makeup osv i Kina. Det er et lavkostland ja - og derfor er mye billigere...

Men de tester på dyr, de bruker barnearbeidere - det er det etiske aspektet, så har vi det helsemessige... det at de bruker billige råvarer - og av og til farlige råvarer og kjemikalier i det de lager! 

Korea - dvs Sør Korea - er kjent for kvalitetsprodukter og mer etisk produksjon. De tester ikke på dyr - mange gode merker og de har det siste- de har gjerne kommet lenger i teknologien når det gjelder skjønnhet der enn her hjemme... 

Jeg kan nevne merker som Innisfree og Tony Moly :) Disse er helt supre! Og trygge. Ingen skumle kjemikalier.

Og mer seriøse selgere.

PS! UANSETT hvem du bestiller fra - så sjekk at selger har minst 99 % i positiv feedback og les de negative feedbackene... 

Anonymkode: 35dd0...613

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med England og USA? :)

Trygt stort sett, sjekk at selger har god feedback - og sjekk fraktprisen - så du ikke går i tollfella om du bestiller noe som blir over 350,- inkl frakt... 

Fordelen med å kjøpe fra Kina er at de ofte har gratis frakt - 

men det tar laaaaaang tid ofte å få varene...

Jeg har god erfaring med å handle med kinesiske selgere altså (med et par-tre unntak, men pga paypal sin garanti fikk jeg igjen pengene) - men sminke kjøper jeg aldri derfra. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt mange fine leppestifter på e-bay til en veldig billig penge. Nyx er en av dem. Om de er originale vet jeg ikke. Betalte 10 kr for nyx, har brukt halve og den har fungert veldig fint for meg.

Var den sånn matt i fargen? :)

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det best/tryggest å bestille sminke fra China eller Hong Kong?

Ser de fleste selger der i fra.

Nei, de selger piratvarer som kan inneholde rottetift eller arsenikk. 

Anonymkode: 2b48e...326

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...