Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par som i juli leverte fra oss huset vi solgte og flyttet til foreldrene til mannen min. Selv om vi trives som bare det her, så tar det på endel også. Føler at huset aldri dukker opp. 🙁

Mnd går så fort og snart er det ett år siden og vi er fortsatt husløse. 

Er det der ute som har hatt det på samme måte som oss, som kan komme med noen oppløftende ord?

Anonymkode: 31ff9...2cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt det som dere, men heller motsatt.

Har sittet med to hus og ikke fått solgt....satt i ett år med to hus. Det kostet ikke bare penger, men mange søvnløse netter og bekymringer.

Skjønner at det tar på, men snu det til noe positivt. Dere står helt fritt til å kunne kjøpe når det rette dukker opp. Ikke avhengig av å ha solgt først :) 

Anonymkode: 2326d...e25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det tok litt over et år fra vi aktivt begynte å se etter hus, til vi fikk kjøpt Drømmehuset. 

Men for oss var det fullstendig uaktuelt å selge før vi kjøpte, nettopp fordi vi var klar over at det kunne ta lang tid. Det var drittkjipt å gå inn på finn hver dag, og se at det enten ikke var lagt ut noen nye boliger, eller de som var lagt ut var alt for dyre, hadde elendig beliggenhet, var alt for små, lå helt nedi veldig trafikkerte vegkryss, etc etc. Men til slutt kom Drømmehuset opp, vi fikk absolutt alt vi hadde på ønskelisten, og mere til :) Nå sliter vi med at vi må vente i 2 mnd til før overtagelse, og det er så leeeenge... 

Nå nærmer våren seg, og da pleier boligmarkedet ta seg opp igjen. Mange som sitter og venter til våren og sommeren med å selge, når de kan vise frem hagen fra sin beste side. 

Lykke til i jakten :)

Anonymkode: 6cca8...494

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å holde ut! Jeg bodde hos foreldrene mine i 1,5 år i påvente av å kjøpe leilighet. Det så utrolig mørkt ut, nesten ingen leiligheter ble lagt ut for salg. Men plutselig en dag dukket leiligheten opp :) det var absolutt verdt å vente! 

Anonymkode: 9c592...ce6

AnonymBruker
Skrevet

Vi var i en lignende situasjon. Vi bodde hos svigers og brukte halvannet år med aktiv leting før vi fant noe vi likte godt nok til å kjøpe. Brukte deretter er halvt år på å pusse opp før vi kunne flytte inn. Det tok lang tid, men var så absolutt verdt det og vi trives kjempegodt. Selv om det var slitsomt og kjedelig å gå på utallige visninger over så lang tid, er jeg veldig glad vi ikke kjøpte noen av de andre boligene vi så på. Ha is i magen, så finner dere riktig bolig til slutt!

Anonymkode: 5784f...206

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bodde 1 år på en hytte før vi kjøpte hus. Dessverre var det ikke drømmehuset og vi kjøpte på topp. Nå er det veldig vanskelig å få solgt og lite som er interessant å kjøpe. Håper vi kan få oss tomt etterhvert og bygge. 

Anonymkode: a5d09...695

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tenk på hvor heldige dere er som har råd til å kjøpe eget! :) Ikke alle som er det. 

Anonymkode: 0daf4...936

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner selv jeg er meeeeget klar for å kjøpe nå. Meg og samboeren leier nå. Kaster penger ut av vinduet. Funnet et drømmehus, men pga plassering bestemte vi oss for å si nei. Alt annet var mulig å få omtrent perfekt. Nå har det stagnert pga jul osv. Lite hus til salgs. Men håper flere hus kommer med våren. En får bare tenke at om en skal finne det perfekte, så må en ta tiden til hjelp. Om en forhaster seg så kan en angre.

Anonymkode: 154e3...336

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo en lite gjennomtenkt måte å løse boligbehovetmpå. Mens dere bor hos sivers løper jo boligprisene oppover...

Anonymkode: 1b194...b60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo en lite gjennomtenkt måte å løse boligbehovetmpå. Mens dere bor hos sivers løper jo boligprisene oppover...

Hvorfor er det lite gjennomtenkt? Prisveksten varierer fra sted til sted, og ikke alle steder er det lett å få solgt. Noen steder er det prisnedgang. Kan godt hende de bor grisebillig siden de bor hos familie og ikke en ukjent utleier.

Anonymkode: 5784f...206

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alle steder boligprisene går oppover, og ikke for alle typer boliger heller. Da jeg var i kontakt med megler i fjor sommer, satt han prisantydning 2,5 på min leilighet. Nå når vi endelig har fått kjøpt bolig og skal selge, setter han prisantydning til 2,4. Her har nemlig prisene for leiligheter gått litt ned. 

En venninne som kjøpte sin leilighet i 2010 måtte selge med 50 000 i tap i høst. 

Om de bor gratis/skitbillig hos svigers, kan det hende de ikke taper noe som helst på det, om den typen bolig de hadde ikke har hatt noen særlig prisstigning. 

Anonymkode: 6cca8...494

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Bør vi kjøpe ha som helst, fordi prisene stiger??

Ts

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Bør vi kjøpe ha som helst, fordi prisene stiger??

Ts

Tror det er fordi dere solgte boligen tidlig og dermed ikke får med dere prisstigning mens dere lerer etter ny bolig. Når man leier betaler man mye penger til utleier uten å få verdistigning (som man får i selveid bolig). 

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
På 28.2.2017 den 17.44, AnonymBruker skrev:

Vi er et par som i juli leverte fra oss huset vi solgte og flyttet til foreldrene til mannen min. Selv om vi trives som bare det her, så tar det på endel også. Føler at huset aldri dukker opp. 🙁

Mnd går så fort og snart er det ett år siden og vi er fortsatt husløse. 

Er det der ute som har hatt det på samme måte som oss, som kan komme med noen oppløftende ord?

Huset er der. Det er bare dere som ikke leter godt nok eller har urealistiske krav. 

Hva er det som gjør at dere ikke klarer å finne bolig? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Grønt blad skrev:

Tror det er fordi dere solgte boligen tidlig og dermed ikke får med dere prisstigning mens dere lerer etter ny bolig. Når man leier betaler man mye penger til utleier uten å få verdistigning (som man får i selveid bolig). 

Vi måtte selge da og vil ikke gå innpå det. Vi leier ikke her vi bor heller da. Sparer en fin sum hver mnd. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi måtte selge da og vil ikke gå innpå det. Vi leier ikke her vi bor heller da. Sparer en fin sum hver mnd. 

Som to anonymbrukere har påpekt, så er det ikke sikkert at det der har gjort er så dumt. Kjenner flere som har gjort det samme som dere og som har bodd nesten gratis mens de har vært på boligjakt, og som derfor hatt stått friere når de har kjøpt ny bolig. Ønsker dere lykke til på boligjakt! Er sikker på at dere finner en bolig som dere liker, bare dere har litt is i magen!

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Grønt blad skrev:

Som to anonymbrukere har påpekt, så er det ikke sikkert at det der har gjort er så dumt. Kjenner flere som har gjort det samme som dere og som har bodd nesten gratis mens de har vært på boligjakt, og som derfor hatt stått friere når de har kjøpt ny bolig. Ønsker dere lykke til på boligjakt! Er sikker på at dere finner en bolig som dere liker, bare dere har litt is i magen!

Takk for det. 

Jeg håper virkelig det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner godt til det der! Vi lette etter hus i 1,5 år før vi fant drømmehuset. Mange tenker vel sikkert at vi kunne ha kjøpt mange hus på boligmarkedet, men vi var aldri helt fornøyd med noen av husene vi så på. Så dukket drømmehuset plutselig opp og da kjørte vi på i budrunden. Er så utrolig glad for at vi fikk huset. Men ventingen den var helt forferdelig. Det kom "aldri" noe ut på Finn som vi virkelig ønsket oss. Men plutselig dukker det opp noe dere liker :) 

Anonymkode: dc95e...15b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...