Gå til innhold

Kalorier på lifesum vs MyFintesspall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bruker til daglig lifesum for å golde oversikten over hva jeg spiser og hvor mye. På starten fikk jeg opp at jeg måtte spise 1200kcal, noe jeg syntes var litt lite og stile derfor opp til 1500kcal. Dette på bakgrunn av at jeg trener ca 4 ganger i uken, går til og fra jobb, togstasjon osv + at jeg har en jobb hvor jeg som regel står/går rundt hele dagen. 

Når jeg lastet ned Myfitnesspall nå står det at jeg skal ha 2100 nettokalorier om dagen. 

Var en ganske stor forskjell her og hva burde jeg følge? Er 174 cm høy, 94kg og er kvinne. Ønsker å komme meg ned på ca 80kg 

Anonymkode: 5f41e...619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??:(

Skrevet

Spørs jo hvor aktiv du er det. Det må du jo krysse av og da får du opp hva som er ditt daglige energibehov. Om du skal gå ned i vekt så bør inntaket ditt ligge nærmest mulig inntaket ditt ved hvile.

Skrevet (endret)

Feilsitering 

Endret av Skravlekråka
Skrevet

1200 hørtes veldig lite ut med tanke på hvor mye du veier og ikke minst hvor aktiv du er, og 3600 høres vanvittig mye ut for en som skal ned i vekt. Tipper et inntak på 1756 er ganske ok, men jeg ville hørt med en PT eller eventuelt en ernæringsfysiolog og få dem til å vurdere det. På de appene er det fort gjort å over- eller undervurdere hvor mange kalorier treningen din forbrenner

AnonymBruker
Skrevet
På 28.2.2017 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Tusen takk. Da kom det opp energibehov ved hvile: 1756 og daglig energibehov 3600-3800.. Hva betyr sistnevnte? For det var jo voldsomt mye🙈

Leste du det som sto under?

• Kaloribehovet i hvile tilsvarer den mengden kalorier som forbrukes hvert døgn, og som må tilføres for å holde vekten konstant. Dette varierer med kjønn, alder, høyde og vekt (beregnet etter Mifflins formel)
  • Det daglige energiforbruket øker med økende aktivitet. Finn det svaralternativet som best passer til ditt aktivitetsnivå. Kryss av i tillegg dersom du trimmer eller mosjonerer 4-5 ganger i uka eller mer.
  • Det totale kaloriforbruket er den kalorimengden som er nødvendig for å opprettholde stabil vekt med det aktivitetsnivået som er valgt
  • Regnestykket forutsetter normal/vanlig muskelmasse
  • Ved slanking: Daglig kalori-inntak bør være minst 500 kcal under beregnet kaloribehov for at slankingen skal monne!

Anonymkode: a4eab...d91

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste du det som sto under?

• Kaloribehovet i hvile tilsvarer den mengden kalorier som forbrukes hvert døgn, og som må tilføres for å holde vekten konstant. Dette varierer med kjønn, alder, høyde og vekt (beregnet etter Mifflins formel)
  • Det daglige energiforbruket øker med økende aktivitet. Finn det svaralternativet som best passer til ditt aktivitetsnivå. Kryss av i tillegg dersom du trimmer eller mosjonerer 4-5 ganger i uka eller mer.
  • Det totale kaloriforbruket er den kalorimengden som er nødvendig for å opprettholde stabil vekt med det aktivitetsnivået som er valgt
  • Regnestykket forutsetter normal/vanlig muskelmasse
  • Ved slanking: Daglig kalori-inntak bør være minst 500 kcal under beregnet kaloribehov for at slankingen skal monne!

Anonymkode: a4eab...d91

Nope.. sorry, gikk litt fort i svingene.. Men tusen takk:) Nå har også lifesum oppdatert seg og mener jeg skal 1700kalorier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...