Gå til innhold

Bør menn som benytter seg av robot-prostituerte bli straffet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.express.co.uk/news/science/703130/Robot-PROSTITUTES-to-be-introduced-to-Britain

Om vi fortsetter med den loven vi har i dag, så må jo kundene av robot-prostituerte bli straffet.

Anonymkode: 5436a...a0c

Nei, det må de ikke. Det er en paragraf som forbyr kjøp av seksuelle tjenester fra mindreårige (hvilket selvfølgelig var forbudt også lenge før "vanlige" sexkjøp ble kriminalisert) og en som forbyr kjøp av seksuelle tjenester fra voksne. Seksuell omgang med roboter faller åpenbart utenfor både definisjonen av seksuell omgang i straffelovens forstand generelt og utenfor den såkalte "sexkjøpsloven" (som jo egentlig bare er en paragraf i straffeloven, ingen egen lov) spesielt.

Så nei, om vi fortsetter med den loven vi har i dag vil dette være tillatt, noe det selvfølgelig også kommer til å forbli i fremtiden.

Anonymkode: 0e9ce...1c4

• Liker 3
Skrevet

Jeg spår at det etter noen tiår med rivende utvikling og fallende priser vil stå sexroboter parat på de fleste soverom.

Anonymkode: 34e72...242

Skrevet (endret)

Ikke med mindre de ikke har STJÅLET denne roboten liksom

Endret av Perle
Skrevet

Det burde bli straffbart og føde gutter. Menn burde automatisk bli straffet fordi de er menn.

Selvsagt er det mannen som skal straffes når kvinner føder gutter. 

Anonymkode: b9a43...bee

Skrevet

Bare hvis de blir leid ut av kriminelle bakmenn.

Anonymkode: f31c7...618

• Liker 1
Skrevet

Klart det, robotter kan ikke samtykke og all seksuell omgang med dem er voldtekt.

• Liker 4
Gjest Jonasmann
Skrevet

Jeg kan garantere at sex roboter blir ulovlig. Rett og slett fordi det kan føre til at flere forblir single.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Jonasmann skrev:

Jeg kan garantere at sex roboter blir ulovlig. Rett og slett fordi det kan føre til at flere forblir single.

Det er jo bare bra. De som vil være single bør være single.

Anonymkode: aa622...fab

AnonymBruker
Skrevet
På 2/28/2017 den 18.13, MajorasMaske skrev:

Klart det, robotter kan ikke samtykke og all seksuell omgang med dem er voldtekt.

Det vil nesten ikke forundre meg om vi ser politikere og visse "interessegrupper" komme med et slikt argument i fullt alvor.

Skrevet

Haha nei, hvor ligger logikken i det?? For mange av politikere vet ikke hva de driver med og tar beslutninger basert på personlige meninger, noe som ikke er bra, direkte skadelig noen ganger. Men dette er så latterlig at ikke en gang de ville funnet på å lage en slik regel. 

AnonymBruker
Skrevet
På 28.2.2017 den 16.05, AnonymBruker skrev:

http://www.express.co.uk/news/science/703130/Robot-PROSTITUTES-to-be-introduced-to-Britain

Om vi fortsetter med den loven vi har i dag, så må jo kundene av robot-prostituerte bli straffet.

Anonymkode: 5436a...a0c

Loven gjelder ikke for roboter. Vi har ingen robotlover. En robot er på lik linje med en dildo. 

Anonymkode: 93c74...e56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 2/28/2017 den 19.00, Jonasmann skrev:

Kanadiske feminister er i god gang med å drive lobby virksomhet om nettopp dette. Blir sex roboter en greie vil kvinner virkelig føle på fallende oppmerksom fra menn. Etterhvert som kvaliteten på robotene øker vil fler og fler menn heller velge roboter. Gaming, en jobb, full frihet og en robot på rommet. Bo med noen kompiser i tillegg for minimal drama. 

Staten vil slite i form av sviktende fødselstall og mindre ting blir kjøpt. Tenk på alt som blir kjøpt som følge av en familie eller forhold. Mange menn kommer til å nøye seg med lavere utdannelse, så lenge tilværelsen er komfortabel nok. 

De mennene som vil ha en dame kan velge og vrake. Damene på sin side blir nødt til å være veldig attraktive for å konkurrere om menn. Og de må bli løsere siden menn egentlig har enkel tilgang til sex. 

Sexroboter kommer til å bli stigmatisert til ende og annen. Damene kommer til å gjøre alt i sin makt for å forhindre at dette kommer ut. Men grunnene til å forby dette er jeg usikker på. På hvilken måte skal de forby menn å stikke penisen sin inn i en maskin? 

Anonymkode: 3daa1...565

AnonymBruker
Skrevet

Bør kvinner som har sex med mannlige roboter straffes?

Anonymkode: 4083f...81e

Skrevet

Ja, hva menn eventuelt vil ha må man virkelig forby. At kvinner i mange år har sine batteridrevne gummidingser som framkaller orgasme, er selvfølgelig noe heeelt annet, positivt og livsbejaende. Men hvis menn finner noe teknisk som kan fungere på samme vis, er det skittent, umoralsk og perverst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Eirams skrev:

Haha nei, hvor ligger logikken i det?? For mange av politikere vet ikke hva de driver med og tar beslutninger basert på personlige meninger, noe som ikke er bra, direkte skadelig noen ganger. Men dette er så latterlig at ikke en gang de ville funnet på å lage en slik regel. 

Det er fullstendig latterlig, men det i seg selv er ikke nok til at jeg utelukker at vi vil kunne påtreffe slik argumentasjon. Det vil selvfølgelig bare dreie seg om unntaksvise populistiske oppgulp fra periferien. For den mer dominerende argumentasjonen så gir for eksempel The Campaign Against Sex Robots et bilde på hva slags type innvendinger vi kan forvente. Vi vil nok høre sterke røster tale for forbud i tiårene som kommer, men det juridiske grunnlaget for å forby slike roboter er vanskeligere å se for seg.

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fullstendig latterlig, men det i seg selv er ikke nok til at jeg utelukker at vi vil kunne påtreffe slik argumentasjon. Det vil selvfølgelig bare dreie seg om unntaksvise populistiske oppgulp fra periferien. For den mer dominerende argumentasjonen så gir for eksempel The Campaign Against Sex Robots et bilde på hva slags type innvendinger vi kan forvente. Vi vil nok høre sterke røster tale for forbud i tiårene som kommer, men det juridiske grunnlaget for å forby slike roboter er vanskeligere å se for seg.

Ja er enig i dette. Ser at dette er et større tema enn jeg trodde, skulle ikke trodd det. Men samtidlig burde det kanskje ikke overraske meg med tanke mange andre absurde ting mennesker reagerer på.

Skrevet

Hadde partner kommet hjem og sagt han har pult en avansert fjernkontroll med mus. Herregud jeg hadde knekt sammen av latterkrampe! Men straffes?? Eh Hehe vet ikke helt med det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanadiske feminister er i god gang med å drive lobby virksomhet om nettopp dette. Blir sex roboter en greie vil kvinner virkelig føle på fallende oppmerksom fra menn. Etterhvert som kvaliteten på robotene øker vil fler og fler menn heller velge roboter. Gaming, en jobb, full frihet og en robot på rommet. Bo med noen kompiser i tillegg for minimal drama. 

Staten vil slite i form av sviktende fødselstall og mindre ting blir kjøpt. Tenk på alt som blir kjøpt som følge av en familie eller forhold. Mange menn kommer til å nøye seg med lavere utdannelse, så lenge tilværelsen er komfortabel nok. 

De mennene som vil ha en dame kan velge og vrake. Damene på sin side blir nødt til å være veldig attraktive for å konkurrere om menn. Og de må bli løsere siden menn egentlig har enkel tilgang til sex. 

Sexroboter kommer til å bli stigmatisert til ende og annen. Damene kommer til å gjøre alt i sin makt for å forhindre at dette kommer ut. Men grunnene til å forby dette er jeg usikker på. På hvilken måte skal de forby menn å stikke penisen sin inn i en maskin? 

Anonymkode: 3daa1...565

La nå de mennene som vil pule på ei dukke gjøre det. Dette er jo ikke menn du vil ha barn og familie med uansett. Tommel opp fra meg!

Dette er typisk mannfolklogikk. Dere tror en kvinnes verden dreier seg om menn. Som om verden til kvinner kommer til å rase sammen om menn får seg en sexrobot. Du kommer til å bli skuffet. Akkurat som ingen kvinner renner ned dørene til menn som reiser til Thailand for å kjøpe seg kone er det ingen som kommer til å renne ned dørene til menn som skaffer seg sexrobot.
Kvinner kommer til å fortsette å skaffe seg familie med eller uten menn.

Anonymkode: aa622...fab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...