AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Hva tenker dere? Kongefamilie eller president? Anonymkode: 4cdc3...a24
gobbledigook Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Er ikke keen på noen av delene. Behold parlamentet, ut med monarkiet
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #3 Skrevet 28. februar 2017 Såklart skal vi fortsatt ha monarki. Vi ser jo hvordan det går når folk får ett lite sug etter makt, slik som for eksempel Statsminister Raymond og hans byregjering. Det beste for norge vil utentvil være og beholde kongehuset, de gjør en førsteklasses jobb med og representere norge, i tilegg er det litt mer fancy og si kongeriket norge, istedenfor bare norge. Anonymkode: 0c862...b1d
Gjest Overrasket Skrevet 28. februar 2017 #4 Skrevet 28. februar 2017 Jeg er prinsipiell motstander av at man skal arve samfunnsposisjoner. Det er helt meningsløst at man skal kunne fødes inn i en fremtidig stilling fordi pappa bor på slottet.
Gjest Riley Owain Skrevet 28. februar 2017 #5 Skrevet 28. februar 2017 Samme for meg for å være ærlig. Har ikke noe i mot at vi har monarki. Ihvertfall ikke så lenge monarkiet er et konstitusjonelt monarki. Så lenge monarken bare er et symbol på toppen og den virkelige makt ligger oss de folkevalgte så ser jeg ikke noe problem med monarkiet. Men samtidig så gjør det meg ingenting om Norge hadde blitt republikk.
Anonym-bruker Skrevet 28. februar 2017 #6 Skrevet 28. februar 2017 45 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg er prinsipiell motstander av at man skal arve samfunnsposisjoner. Det er helt meningsløst at man skal kunne fødes inn i en fremtidig stilling fordi pappa bor på slottet. Helt enig! Synes også det er veldig spesielt at de kongelige skal ha egne regler. Bør være likt for alle.
Gjest Emera Skrevet 28. februar 2017 #7 Skrevet 28. februar 2017 Jeg er ingen royalist, og synes monarkiet er foreldet. Men vi trenger ingen president heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå