Camzter Skrevet 28. februar 2017 #1 Del Skrevet 28. februar 2017 Hei! Jeg ble friskmeldt til arbeidsformidling på siste sykemelding, som går ut i dag, og har sagt opp arbeidsforholdet mitt og har registrert meg som arbeidssøker på nav. Er det slik at jeg må ha en sykemelding fremover for å ikke jobbe ut oppsigelsetiden? Og hva skjer hvis jeg får ny jobb innen oppsigelsetiden min er gått ut? Noen som vet? Har prøvd å ringe men lite svar å få, får bare beskjed om at de skal sjekke det opp og så legger de på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #2 Del Skrevet 28. februar 2017 Det er aldri lurt å si opp jobb før ny jobb. Dette uavhengig av hva lege og nav kommer frem til. Men gjort er gjort. Du trenger sykemelding hvis du ikke kan jobbe i nåværende jobb ut oppsigelsestiden. Hvis du får ny jobb i oppsigelsestiden så begynner du bare i den. Hvis gammel arbeidsgiver da fortsatt vil ha sykemeldinger så må du nok gi dem det, men det skal stengt tatt ikke være nødvendig. Du får da lønn fra ny jobb. Hvis du ikke får ny jobb i oppsigelsestiden går du rett over på dagpenger, uten karantene. Anonymkode: 7a87b...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camzter Skrevet 28. februar 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 28. februar 2017 Okei, så det holder ikke med at jeg er friskmeldt til arbeidsformidling? De sier på nav at det ikke er noe krav å jobbe ut oppsigelsestiden. Jeg venter på svar på en jobb som har tiltredelse 15.mars! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 28. februar 2017 #4 Del Skrevet 28. februar 2017 Er du friskmeldt til arbeidsformidling, så er du sykemeldt ut oppsigelses tiden. Da grunnen til at du sier opp, er at du ikke kan fortsette i akkurat den jobben pga helse problemer. I stede for dagpenger skal du ha sykepenger i 12uker, før du går over på dagpenger om du ikke får deg jobb innen den tid. Du får altså sykepenger som er 100% av lønnen din i 12uker, i stede for rett over på dagpenger som er 62.4% av tidligere lønn. Dette forutsetter at du fortsatt har rett på sykepenger, og ikke har brukt opp den retten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camzter Skrevet 28. februar 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 28. februar 2017 Okei! Men om jeg får jobb før oppsigelsestiden er gått ut så kan jeg begynne i den? Og si ifra til Nav at jeg har fått jobb? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #6 Del Skrevet 28. februar 2017 Snakk med Nav! Anonymkode: ebed0...56c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 28. februar 2017 #7 Del Skrevet 28. februar 2017 6 minutter siden, Camzter skrev: Okei! Men om jeg får jobb før oppsigelsestiden er gått ut så kan jeg begynne i den? Og si ifra til Nav at jeg har fått jobb? Det skal ikke være noe problem nei. Jeg fikk i hvertfall beskjed om at det var i orden. Ring Nav, og be om å snakke med Nav Forvaltning. Om dit lokale Nav ikke vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #8 Del Skrevet 28. februar 2017 48 minutter siden, Camzter skrev: Okei! Men om jeg får jobb før oppsigelsestiden er gått ut så kan jeg begynne i den? Og si ifra til Nav at jeg har fått jobb? Selvfølgelig! Anonymkode: 7a87b...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #9 Del Skrevet 5. mars 2017 Dersom du får jobb melder du bare dette på meldekortet, det du jobber og at du ikke lenger vil stå som arbeidssøker. Ikke noe stress. Anonymkode: a477e...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adarre Skrevet 7. mai 2020 #10 Del Skrevet 7. mai 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Fra vi kom fra sykehuset her og. Besteforeldrene får ikke komme inn til oss fordi vi har storesøsken i barnehagen og faren min er i risiko pga. alder og hjertesykdom. Jeg holder også to meters avstand til dem, men de har fått holde babyen. Anonymkode: 9f134...c38 Hei Jeg ble friskmeldt til arbeidsformidling på siste sykemelding som går ut i dag. Så kan jeg søke dagpenger for å finne ny jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Del Skrevet 7. mai 2020 Jeg lurer på, siden du selv har sagt opp jobben din, får du ikke karenstid på dagpenger? Eller er det andre regler når du har vært/ er sykemeldt? Anonymkode: 094cc...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå