AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Hei, Er det noen som teller kalorier, men har lunsj på jobben? Vurderer å telle kalorier i en periode for å få oversikt. Men jeg spiser lunsj på jobben, vanligvis salat og suppe, som jeg selvsagt ikke vet noe om kaloriinnholdet i. Er det noen andre i samme situasjon? Hva gjør dere? Anonymkode: c58b5...1b6
Uffda Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Du lærer deg å estimere mat og tenker pytt pytt. Du teller det du kan telle, så får du ellers bare bruke øynene og næringsvett som måleapparat. Selv om du måler maten nøyaktig ned til grammet, så vi du fortsatt ha tor sannsynlighet for å bomme med hvor mye du har fått i deg i forhold til hva du forbrenner med 10-20 prosent den ene eller andre veien. Alt handler om å være litt bevist på hva du putter i deg å holde oversikt med vekt/mål over tid.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #3 Skrevet 28. februar 2017 Jeg pleier å forsyne meg med "rene" matvarer, dvs matvarer som bare har en ingrediens. Så loggfører jeg etter øyemål. Supper og sauser holde jeg meg stort sett unna da jeg ikke kjenner ingrediensene. Bruker oljer, majones ect som dressing. Det blir ca måling uansett, men når jeg veier all maten jeg spiser hjemme så føler jeg at jeg har rimelig god kontroll på lunsjene. (Jobber i et selskap med fantastisk gratis kantine, så det blir for dumt å skulle ta med seg egen mat) Anonymkode: 426d7...755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå