Gå til innhold

Hvordan er/blir boligmarkedet i Tromsø nå fremover?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en hybelleilighet i Tromsø sentrum sommeren 2014, den var akkurat ferdigbygd og innflytningsklar. 
Leier den for øyeblikket ut, da jeg kan følge med på forelesninger via fronter og trenger ikke fysisk være på universitetet hver dag.

Kjøpte hybelleiligheten for 1.460 000kr. Den er 20kvm.

Utleiekontrakten varer frem til sommeren. Vurderer om jeg da skal legge den ut for salg for så å oppgradere eller om jeg skal fortsette å leie den ut og betale ned på lånet. En kompis mente boligmarkedet i Tromsø stagnerer og at hvis han hadde vært meg så hadde han solgt leiligheten nå og forhåpentligvis høstet litt gevinst, så ventet en stund til en tid av året/ evt. om et år, der man ser boligprisene begynner å gå ned, for så å investere på nytt i noe større.

Noen som har litt innsikt i markedssituasjonen i Tromsø?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan uansett ikke ta noe for god fisk, av det som fremkommer i denne tråden, da det bare blir gjettinger og synsinger fra alle - selv eksperter kan ikke spå fremtiden. Det er umulig, og eksperter har tatt feil mange ganger før. Så jeg tror neppe KG's brukere kommer med noe annet enn ville gjettinger.

Skrevet

Boligmarkedet kan i værste fall synke noen få %, men det er større sjanse for at det tar seg oppover eller i pessimistisk fall flater ut etterhvert. Ingenting som er dyrt med boliger i Norge ennå. Nordmenn har masse nok av penger og aldri før har vi brukt så lite av de pengene vi har på å betjene boliglånet.

Anonymkode: 63ebb...bd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...