Gå til innhold

"Uten disse kvinnene hadde ikke USA vært førstemann til månen" - jo

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Uten disse kvinnene hadde ikke USA vært førstemann til månen" - jo, da hadde USA funnet noen menn som kunne sakene bedre i stedet. Kvinnene var irrelevante. Det var utvikling som vi menn har stått for som brakte oss på månen, ikke noe jallamikkmakk utført av kvinner som ikke skjønte bedre.

Hva blir det neste? "Uten denne kvinnen som fant på at vindusviskeren kunne styres fra innsiden av bilen ville bilen aldri ha blitt oppfunnet"? Kvinner har aldri gjort noe stort i historien, det har alltid vært vi menn som har måttet dra hele lasset, alene. Denne kvinneheltedyrkingen tar jo helt av! Det hele blir bare mer og mer absurd.

Anonymkode: d74fc...edb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe sier meg at du savner ei dame å knulle litt på.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, GenialGalning skrev:

Noe sier meg at du savner ei dame å knulle litt på.

På seg selv kjenner man andre.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På seg selv kjenner man andre.

Ja men jeg sitter ikke og poster bullshit om at "hvis kvinner ikke hadde gjort x, y, og z så hadde menn gjort det isteden", fordi jeg har IQ nok til å fatte at første sjekken for om noe er logisk er å snu på det, gitt at noe er kun sant om det omvendte er usant.
I dette tilfellet - og jeg skal gjøre dette kjapt slik at den vesle hjernen din ikke ramler helt av: Det du sier er like logisk feil som å si at "hvis menn ikke hadde gjort det så hadde kvinner gjort det isteden".

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Uten disse kvinnene hadde ikke USA vært førstemann til månen" - jo, da hadde USA funnet noen menn som kunne sakene bedre i stedet. Kvinnene var irrelevante. Det var utvikling som vi menn har stått for som brakte oss på månen, ikke noe jallamikkmakk utført av kvinner som ikke skjønte bedre.

Hva blir det neste? "Uten denne kvinnen som fant på at vindusviskeren kunne styres fra innsiden av bilen ville bilen aldri ha blitt oppfunnet"? Kvinner har aldri gjort noe stort i historien, det har alltid vært vi menn som har måttet dra hele lasset, alene. Denne kvinneheltedyrkingen tar jo helt av! Det hele blir bare mer og mer absurd.

Madame Curie fant i alle fall opp noe :-)

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Illuminatum skrev:

Madame Curie fant i alle fall opp noe :-)

Nei. Mannen hennes gjorde alt arbeidet. Tøffel som han var lot han hun få æren for den møysomme jobben han gjorde. Les deg opp litt på henne så finner du veldig fort ut av det.

Videre var det en oppdagelse, ikke en oppfinnelse. Men det er bare pirking.

Skrevet

Gutten min, du har rett i at det tidligere var flest menn som gjorde ting av betydning. Sånn er det heldigvis ikke lenger, men fordi det stort sett bare var menn som utdannet seg og jobbet måtte det nesten bli sånn. Nå var det ikke det jeg skulle fram til her, da. Det jeg ville si var at ja, de som gjorde ting av betydning var menn, men de var ikke hvilke menn som helst. De var eksepsjonelle. Menn flest gjorde ikke stort av betydning, og det gjør trolig ikke du heller. Du gjør kanskje til og med mindre av betydning enn den jevne kvinne(?), og likevel er det de unike mennene du sammenligner deg med. Du er ikke som dem bare fordi du har penis. Hva har du gjort for menneskeheten?

Skrevet

Men føde kan de ihvertfall, det er jo en fordel.

Skrevet

Oversettelse: :sur:

Anonymkode: 6fa16...ed6

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Mannen hennes gjorde alt arbeidet. Tøffel som han var lot han hun få æren for den møysomme jobben han gjorde. Les deg opp litt på henne så finner du veldig fort ut av det.

Så alt hun fant ut etter ektefellens død var bare noe han hadde funnet opp på forhånd, som atomvekten til radium? Noe hun fikk nobelprisen i kjemi for.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, GenialGalning skrev:

Ja men jeg sitter ikke og poster bullshit om at "hvis kvinner ikke hadde gjort x, y, og z så hadde menn gjort det isteden", fordi jeg har IQ nok til å fatte at første sjekken for om noe er logisk er å snu på det, gitt at noe er kun sant om det omvendte er usant.
I dette tilfellet - og jeg skal gjøre dette kjapt slik at den vesle hjernen din ikke ramler helt av: Det du sier er like logisk feil som å si at "hvis menn ikke hadde gjort det så hadde kvinner gjort det isteden".

Tankefeilen er at, "uten disse kvinnene, ingen månereise". Det er feil. Uten disse kvinnene som ikke gjorde noe viktig, noe unikt, noe ingen annen kunne gjort, ville vi helt klart ha vært på månen likevel.

Nei, hadde ikke menn brakt oss inn i sivilisasjonens tidsalder ville vi fortsatt ha sittet i huler foran ilden og diskutert klesvalg og sesongens fargevalg. 

Skrevet

Fortsatt vinterferie, gitt :/

Anonymkode: 2e5ff...55c

Skrevet
8 minutter siden, antbug skrev:

Gutten min, du har rett i at det tidligere var flest menn som gjorde ting av betydning. Sånn er det heldigvis ikke lenger, men fordi det stort sett bare var menn som utdannet seg og jobbet måtte det nesten bli sånn. Nå var det ikke det jeg skulle fram til her, da. Det jeg ville si var at ja, de som gjorde ting av betydning var menn, men de var ikke hvilke menn som helst. De var eksepsjonelle. Menn flest gjorde ikke stort av betydning, og det gjør trolig ikke du heller. Du gjør kanskje til og med mindre av betydning enn den jevne kvinne(?), og likevel er det de unike mennene du sammenligner deg med. Du er ikke som dem bare fordi du har penis. Hva har du gjort for menneskeheten?

Jeg tror du må mista meg med noen annen. Men om du ligger rundt med pleti og kleti er det sikkert fort gjort å ta meg for å være en av de over 100 løsungene dine.

Det er fortsatt slik at menn er de som jobber hardest og gjør det som har størst betydning. Det er fortsatt menn som ofrer seg for sin karriere. Det er fortsatt kvinner som tar ut flere måneder med tvtitting fordi de er gravide.

Er det ikke litt flaut at de fremhever kvinner som var ganske irrelevante, som om de var noen helter, som om de gjorde noe viktig? Å servere kaffe på ledermøtet er ikke en viktig handling for menneskeheten liksom.

Skrevet
5 minutter siden, Illuminatum skrev:

Så alt hun fant ut etter ektefellens død var bare noe han hadde funnet opp på forhånd, som atomvekten til radium? Noe hun fikk nobelprisen i kjemi for.

Han hadde banet vei, han gjorde mye av grovjobbet, ja. Uten han ville hun ikke vært stort annet enn en ukjent strikkedame.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fra 1906 til 1934 gjorde hun ingen ting, men fikk allikevel en nobelpris (sin andre), en haug med utmerkelser, et professorat ved pariseruniversitetet (som knapt slapp inn kvinner), grunnla Curie-instituttene i Frankrike og Polen, samt foreleste over hele verden (pluss sin krigsinnsats ved fronten i første verdenskrig, der hun bragte viktige diagnostiske teknikker til feltsykehusene og mobile enheter)?

Utrolig hva Pierre Curie gjorde etter sin død.......? Hvorfor hevder du ikke heller at Henri Béquerel skal ha æren for alt sammen?

Oppdagelsen av Polonium og Radium medførte dessuten en hel rekke oppfinnelser, både for ekstraksjons- og isolasjoonsteknikk, samt fremstilling av radiografier, så jeg tror du skal sette deg litt bedre inn i hva du snakker om. Du kunne knapt gjort en større skivebom dersom du vil udugeliggjøre kvinner.

Anonymkode: 964d7...ffe

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for personangrep.

Edie, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Så sinna! Blitt avvist igjen? :(

Anonymkode: 612d5...b51

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tankefeilen er at, "uten disse kvinnene, ingen månereise". Det er feil. Uten disse kvinnene som ikke gjorde noe viktig, noe unikt, noe ingen annen kunne gjort, ville vi helt klart ha vært på månen likevel.

Nei, hadde ikke menn brakt oss inn i sivilisasjonens tidsalder ville vi fortsatt ha sittet i huler foran ilden og diskutert klesvalg og sesongens fargevalg. 

wow - jeg liker når menn opphøyer seg selv, på grunn av hva andre menn har gjort.

Nei, kjære du. Det er nok helt feil. Ikke tro du er bedre kun fordi du har penis. du er så ubetydelig at Einstein vrir seg i grava når du snakker om hvor bra du er fordi du er mann.. 

Anonymkode: 9f3ed...9dd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...