AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #1 Del Skrevet 28. februar 2017 Hei. Leser om at de fleste (?) har brystspreng som et tidlig symptom på graviditet. Men kommer det de to første ukene før man vet om man er gravid eller noe senere ? Etter at vi begynte å prøve så føler jeg at jeg kjenner alle symptomer på graviditet, hehe, men så kommer mensen alikevel .... Men ømme bryster har jeg aldri kjent , ( fordi jeg ikke har vært gravid selvfølgelig) men kan dette symptomet kanskje være et av det sikreste tegnet? for magesymptomer kan jo bety så mye annet , inkludert en kommende mens. Eller er det flere som ikke kjenner til ømme bryster før senere i graviditeten ? Anonymkode: 7fc2f...aa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #2 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg er en av de som alltid har ømme pupper før mensen, så det er ikke et tegn sånn sett for min del. Men da jeg ble gravid og før jeg testet (1-2 uker etter eggløsning) fikk jeg en helt annen følelse i puppene. De stakk og klødde, noe jeg aldri hadde kjent før, og jeg fikk positiv g-test. Og for deg som ikke har ømme pupper til vanlig, vil jeg jo tro at om du får det, er det en stor indikator på at du er gravid. "Menssmertene" var vanskelig å tolke som symptom, da de kjentes ganske like ut som de jeg får før mens. Anonymkode: a5b7a...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #3 Del Skrevet 28. februar 2017 Ømme bryst har jeg bare hatt som tegn i den ene av mine tre graviditeter. Men tok det egentlig ikke som tegn for hadde alltid ømme bryst mellom eggløsning og mens den gangen. I graviditet nr 2 ble ikke brystene ømme før rundt uke 10 Og i nr 3 var de aldri spesielt ømme. Murring i livmorområdet har vært et sikkert tidlig tegn for meg i alle graviditeter Anonymkode: 2b9b0...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tr.heimspia83 Skrevet 28. februar 2017 #4 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg har hatt ømme bryst alle de 3 gangene jeg har blitt gravid (mistet en i en tidlig SA). Men jeg har også hatt ømme bryst uten å være gravid, bare sånn "likevel" mellom EL og IKM Et sikkert tegn er det nok ikke, men ett tegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 28. februar 2017 #5 Del Skrevet 28. februar 2017 ømme bryst var en av grunnene til at jeg valgte å ta en test så tidlig som jeg gjorde. Da var jeg bare 1-2 uker på vei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #6 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg har alltid ømme bryster før mensstruasjon, så når jeg plutselig ikke hadde ømme bryster i det hele tatt så begynte jeg å stusse. Da viste det seg at jeg var gravid. Men, brystene ble ømme etter hvert, men ikke på samme måte som ved menstruasjon. De ble tunge og ekstremt ømme, var smertefullt å f.eks gå ned en trapp. Anonymkode: 70043...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #7 Del Skrevet 28. februar 2017 For meg er det sånn jeg har skjønt at jeg er gravid. Det kommer med en gang og før jeg ville testet positivt. Men jeg tror det er veldig individuelt..noen får migrene f.eks. Anonymkode: 46c99...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #8 Del Skrevet 28. februar 2017 Mine bryster vokste latterlig tidlig, trodde først det var noe jeg innbilte meg men så kommenterte mannen min det også. Merket ikke at de var noe ømmere enn hva de har vært før mens. Anonymkode: fde3d...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rapunzell Skrevet 1. mars 2017 #9 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg får som regel alltid ømme bryster mellom eggløsning og mensen. Men da jeg ble gravid, ble brystvortene såre i tillegg, og det var mitt første tegn. Var ca. 10 dager etter eggløsning da jeg merket det, og testet positivt samme dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #10 Del Skrevet 2. mars 2017 Ved graviditet nr.1 tok det et par uker etter positiv test(IKM) før jeg kjente at det definitivt var noe med puppene. Nå gik jeg bare 7 dager over IKM før jeg fikk veldig tidlig SA(eller hva man kaller det) - og det var positive tester frem til dag 3(hvor hcg også reduserte seg fra da). Puppene merket jeg litt i før IKM, men for meg er også dette et PMSsymptom. Men brystene ble bittelitt "endret"(bare såvidt). Og det varte faktisk til den dagen jeg startet ordentlige blødninger, og da merket jeg helt klar forskjell på brystene. Kunne også merke det på magen, ble litt sånn "småstinn" og følte meg litt ekstra oppblåst - litt som man gjerne gjør ved mens, bare at jeg jo ikke hadde andre symptomer på menstruasjon. Men puppene merket jeg det på før IKM - men ikke voldsomt. Når jeg hadde blødd endel i et par dager merket jeg at både pupper og mage var helt annerledes og som "før". Når jeg spottet og hcg senkes seg var det fortsatt ømme bryster, selv om det dabbet av. Husker dog at dette symptomet også forsvant sist jeg var gravid og det resultarte i en baby - og da fikk jeg jo lit panikk uten grunn. Anonymkode: be3f7...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå