Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom Eplehuset i går og kjøpte en generasjon 0 Apple watch på nedbetaling i 4mnd. I går kveld overførte jeg 500kr og nå nettopp fikk jeg beskjed om at den klokken jeg bestilte ikke finnes til den prisen de har lovet(lagerstatus har vært feil) og jeg kan få en nyere Apple watch til 1000kr mer. De finner ingen generasjon 0(den første) på lager noe som jeg sto hos Eplehuset og fikk bekreftet at de hadde i går. Hvordan går jeg frem nå? Jeg har jo kjøpt en Apple watch, og hun skulle ringe meg opp igjen, men hva gjør jeg nå? Noen som har opplevd dette med Eplehuset før? Synes det er utrolig dårlig service!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er uheldig at de ikke hadde den på lager, men det er da ikke utrolig dårlig service? Du kan velge om du vil ha en nyere og dyrere klokke, eller be om å få tilbakeført de 500,-

Jeg forstår ikke at dette er et stort problem?

Anonymkode: 9dacd...92b

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er uheldig at de ikke hadde den på lager, men det er da ikke utrolig dårlig service? Du kan velge om du vil ha en nyere og dyrere klokke, eller be om å få tilbakeført de 500,-

Jeg forstår ikke at dette er et stort problem?

Anonymkode: 9dacd...92b

Er jo litt kjipt at de ikke har oppdatert lagerstatusen sin! Her sitter jeg og forventer en Apple watch i posten i løpet av noen dager og jeg kjøpte den KUN fordi den var nedsatt. Jeg ville ha den, og ikke den nyere fordi jeg ikke har penger til den. Jeg får vel bare be om pengene tilbake, men synes likevel det er dårlig. Hun skulle ringe meg opp igjen i løpet av dagen, men vi får se. Jeg har allerede inngått avtale, og begynt å nedbetale den. Har kvittering og alt...

Skrevet

Dessverre så gjør mennesker feil, slik er det i alle yrker. En sjef jeg hadde sa en gang "har du en ansatt som aldri har gjort en feil bør du sjekke om han gjør noe i det hele tatt:-)" 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, JannikeErMEg skrev:

Dessverre så gjør mennesker feil, slik er det i alle yrker. En sjef jeg hadde sa en gang "har du en ansatt som aldri har gjort en feil bør du sjekke om han gjør noe i det hele tatt:-)" 

Sant det.. men det er jo selvfølgelig litt kjipt å få den telefonen når du sitter å gleder deg, og allerede har overført penger :/ 

Skrevet
Akkurat nå, rundtfingern skrev:

Sant det.. men det er jo selvfølgelig litt kjipt å få den telefonen når du sitter å gleder deg, og allerede har overført penger :/ 

Absolutt, det skjønner jeg veldig godt!! 

Skrevet
1 minutt siden, JannikeErMEg skrev:

Absolutt, det skjønner jeg veldig godt!! 

Menmen! Fikk den til bruktpris fordi den skulle ut, og fikk beskjed om at det var en igjen. Så da tok jeg den, trodde jeg. De hadde visst ikke generasjon 0 igjen. Og dessuten, ja folk gjør feil i jobben sin. Jeg også. Jeg er muligens feilen for at mennesker ikke fikk maten de hadde bestilt i Adams matkasse f.eks. Jeg skjønner godt den, men det blir litt kjipt :(

Skrevet

Så klart er dette utrolig kjedelig TS, men til og med nettbutikker kan gjøre feil. Har opplevd noe av det samme selv så kjenner følelsen. Du må nok dessverre bare innse at klokken ikke var på lager, og enten kjøpe en dyrere eller droppe det. Hva med å kikke på Finn? Jeg fikk en nesten splitter ny Apple Watch der til langt under halv pris :)

Skrevet

Det finnes mange eksempler på butikker som må stå ved sitt uttalte tilbud selv om det senere viste seg å være en teknisk feil.

Det avgjørende er om tilbudet er av en slik at kunden burde vite at det ikke var reelt. 

I dette tilfellet er ikke tilbudet TS har slått til på så urimelig at hun burde vite at det var en teknisk feil.

TS har betalt bestilt og betalt delsum. Avtalen er da utvilsomt inngått. 

At butikken ikke kan levere den varen som TS har bestilt er et kontraktsbrudd som butikken må erstatte. 

Tenk dere motsatt tilfellet. En kunde og butikk inngår en kjøpsavtale. Så viser det seg at kunden ikke har penger til varen likevel. Tror dere butikken da bare kansellerer avtalen? Eller sender butikken regningen til inkasso?

Anonymkode: 30c4e...97f

Skrevet
42 minutter siden, Sirah skrev:

Så klart er dette utrolig kjedelig TS, men til og med nettbutikker kan gjøre feil. Har opplevd noe av det samme selv så kjenner følelsen. Du må nok dessverre bare innse at klokken ikke var på lager, og enten kjøpe en dyrere eller droppe det. Hva med å kikke på Finn? Jeg fikk en nesten splitter ny Apple Watch der til langt under halv pris :)

Har kikket på Finn, og de ligger på samme pris som jeg fikk den jeg kjøpte den for.. rundt 2000. Dessverre. Synes det bare er kjipt.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes mange eksempler på butikker som må stå ved sitt uttalte tilbud selv om det senere viste seg å være en teknisk feil.

Det avgjørende er om tilbudet er av en slik at kunden burde vite at det ikke var reelt. 

I dette tilfellet er ikke tilbudet TS har slått til på så urimelig at hun burde vite at det var en teknisk feil.

TS har betalt bestilt og betalt delsum. Avtalen er da utvilsomt inngått. 

At butikken ikke kan levere den varen som TS har bestilt er et kontraktsbrudd som butikken må erstatte. 

Tenk dere motsatt tilfellet. En kunde og butikk inngår en kjøpsavtale. Så viser det seg at kunden ikke har penger til varen likevel. Tror dere butikken da bare kansellerer avtalen? Eller sender butikken regningen til inkasso?

Anonymkode: 30c4e...97f

Jeg skjønner at de kan gjøre feil, men det at jeg allerede har begynt å betale den ned, og jeg aner ikke om jeg i det hele tatt får summen tilbake synes jeg er trist. Skjønner at det ikke er helt optimalt, men det er fortsatt kjipt å sitte å faktisk forvente noe og ikke få det, fordi de ikke har oppdatert lagerstatus synes jeg er dårlig, men det er menneskelig. Man gjør feil, og jeg vet ikke om jeg i det hele tatt får meg en Apple watch etter dette. Vi får se.

Skrevet
2 timer siden, rundtfingern skrev:

Jeg skjønner at de kan gjøre feil, men det at jeg allerede har begynt å betale den ned, og jeg aner ikke om jeg i det hele tatt får summen tilbake synes jeg er trist. Skjønner at det ikke er helt optimalt, men det er fortsatt kjipt å sitte å faktisk forvente noe og ikke få det, fordi de ikke har oppdatert lagerstatus synes jeg er dårlig, men det er menneskelig. Man gjør feil, og jeg vet ikke om jeg i det hele tatt får meg en Apple watch etter dette. Vi får se.

Så klart får du pengene tilbake. Det skulle jo bare mangle. Butikken kan dessverre ikke levere ut en vare de ikke har. Ufattelig kjedelig for deg, men ikke noe å gjøre noe med dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...