Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny i Nav-verdenen og har aldri vært arbeidsledig før. 

Da lurer jeg på, når skal jeg sende meldekort? Sendte søknad for 1 uke siden. Skal jeg vente til jeg har fått innvilget dagpenger før jeg sender meldekort? Dumt spm sikkert, men på Nav står det bare at man kan sende meldekort når man er registrert. 

Hjelp!

Anonymkode: 1b03f...808

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Logg inn på "min side" på NAV der vil det stå når det er klart for å sende inn meldekort!

Hvis det ikke står noe så sjekk med få dagers mellomrom.

Anonymkode: 45c5b...763

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Logg inn på "min side" på NAV der vil det stå når det er klart for å sende inn meldekort!

Hvis det ikke står noe så sjekk med få dagers mellomrom.

Anonymkode: 45c5b...763

Det har jo stått sånn lenge, siden jeg registrerte meg som arbeidsledig for sikkert 6 mnd siden, uten å søke dagpenger (var sykemeldt). Er livredd for å gjøre noe galt å få penger jeg ikke skal ha som må betales tilbake.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ny i Nav-verdenen og har aldri vært arbeidsledig før. 

Da lurer jeg på, når skal jeg sende meldekort? Sendte søknad for 1 uke siden. Skal jeg vente til jeg har fått innvilget dagpenger før jeg sender meldekort? Dumt spm sikkert, men på Nav står det bare at man kan sende meldekort når man er registrert. 

Hjelp!

Hvis du kommer fra en fast jobb, og nå er arbeidsledig, vil du få beskjed fra NAV når du skal sende inn første meldekort. Det gjorde i hvert fall jeg :) 

Anonymkode: 4565e...d6e

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kommer fra en fast jobb, og nå er arbeidsledig, vil du få beskjed fra NAV når du skal sende inn første meldekort. Det gjorde i hvert fall jeg :) 

Har vært sykemeldt i 1 år, men hadde fast jobb før det. Ble oppsagt pga konkurs.

Søker jobb som en helt, men det tar tid 😀

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært sykemeldt i 1 år, men hadde fast jobb før det. Ble oppsagt pga konkurs.

Søker jobb som en helt, men det tar tid 😀

Masse lykke til :)

Har selv gått ledig i over ett år nå, etter å ha blitt oppsagt. Vet hvordan det er....ting tar tid, men det ordner seg. Det gjorde det for meg sist uke :) 

Skrevet

Det vil ligge meldekort tilgjengelig når du kan begynne å sende. Du får ikke gjort noe galt. Egentlig skal det ligge tilgjengelig meldekort fra den dagen du registrerer deg som arbeidssøker (eller fra første helg, da), dette har egentlig ikke noe med om du får dagpenger eller ikke. 
Er du sikker på du fortsatt står som registrert, da? Dersom du ikke sender inn meldekort etter at du har registrert deg faller du ut av systemet etter få uker. Hvis du sender søknad om dagpenger uten å være registrert får du avslag på dagpenger..... 

Skrevet
26 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Det vil ligge meldekort tilgjengelig når du kan begynne å sende. Du får ikke gjort noe galt. Egentlig skal det ligge tilgjengelig meldekort fra den dagen du registrerer deg som arbeidssøker (eller fra første helg, da), dette har egentlig ikke noe med om du får dagpenger eller ikke. 
Er du sikker på du fortsatt står som registrert, da? Dersom du ikke sender inn meldekort etter at du har registrert deg faller du ut av systemet etter få uker. Hvis du sender søknad om dagpenger uten å være registrert får du avslag på dagpenger..... 

Signerer denne. Logg deg inn og sjekk - sannsynligvis står du ikke som arbeidssøker lengre da det er et vilkår for å være registrert at du sender meldekort. Du må sannsynligvis reaktivere deg som arbeidssøker og få sendt alle meldekortene som ligger på ditt NAV... Det er også korrekt at du risikerer avslag på søknad om dagpenger så sjekk NÅ hva statusen din er!

Anonymkode: ce034...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...