Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Skjelven
Skrevet

En kompis av meg sliter stort med å kunne stole på damer lenger.

For en stund tilbake siden var han sammen med en dame og de bruke kondom som prevensjon. Etter at de har vært sammen en god stund begynner hun å mase om at hun vil kjenne at han kommer inni seg uten kondom. Han nekter, men etter mye mas om at hun er i "en 100% sikker periode" går man motvillig med på forslaget siden hun truer med at det ikke blir noe mer på han hvis han ikke vil.

Natta etter begynner hun å mase om det samme. Han blir lettere irritert og bringer temaet p-piller på banen, og slenger på "tenk hvis du hadde blitt gravid etter i går, og alt styret med abort osv", hvorpå hun svarer: "Det hadde ikke blitt noe styr, jeg er helt imot abort! Ville aldri gått med på noe sånt."

Han blir helt fra seg og bestemmer seg for å slå opp der og da, men av frykt for at hun er en liten psykopat som vil bruke en potensiell graviditet mot han for å beholde han, bestemmer han seg for å vente til hun får mensen igjen.

I hvert fall så ender det opp med noen av de verste ukene i hans liv. Han er livredd og helt utafor. På toppen av det hele er han midt inne i eksamenstida. Han uteblir fra to eksamner og stryker på den tredje. Totalt så fører det til at han ikke får nok studiepoeng til å begynne på neste år klassetrinn og må gå om igjen.

Hun får mensen et par dager etter termin og han slår opp tvert. Dama skjønner ingen ting og nekter å innse at det er slutt. Han blir deretter forfulgt og "terrorisert" av henne i nesten to måneder.

Oppsummert så kostet hele situasjonen han over en halv million (ett år ekstra på skolebenken, studielån, skolepenger og tapt arbeidsfortjeneste).

Det spiller egentlig ikke så stor rolle, men det som er trist er at han ikke takler å omgås damer lenger. Han er blitt kald og kynisk og stoler ikke på noen lenger. Han har forandret karakter fullstendig og vi i vennegjengen kjenner han nesten ikke igjen.

Han klandrer seg selv mer enn henne etter "blunderten" og er ganske bitter. Han sier selv at han ikke skal involvere seg med en dame igjen før han er 100% sikker på at det er the one og at han vil ha unge. Problemet er at han ikke er i nærheten av å treffe noen siden den nye og veldig synlige holdningen hans gjør at han blir oppfattet som en drittsekk av alle han møter.

Hva kan vi i vennegjengen gjøre for å få han tilbake i sitt gamle jeg? Er det noe vi kan gjøre eller er han fortapt? Bør han oppsøke profesjonell hjelp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å beholde frakken på neste gang han ser og ikke gi etter for en kontrollfreak av en dame som vil ha sex uten? Da er jo alt opptil han...

Gjest Skjelven
Skrevet
Hva med å beholde frakken på neste gang han ser og ikke gi etter for en kontrollfreak av en dame som vil ha sex uten?  Da er jo alt opptil han...

Tror han har skjønt akkurat den biten. Men på det tidspunktet så visste han ikke hvilken kontrollfreak han var sammen med...

Gjest Anonymous
Skrevet

Men du er vel enig med meg i at han burde brukt kondom uansett ettersom ikke er interessert i barn? Samme om hun er kontrollfreak eller ikke :wink: .

Gjest Skjelven
Skrevet
Men du er vel enig med meg i at han burde brukt kondom uansett ettersom ikke er interessert i barn?  Samme om hun er kontrollfreak eller ikke  :wink: .

Helt enig med deg! Men han var redd for å miste dama på den tida, og "kjærleik gør blind" som det heter...

Men for å endre fokus:

Poenget nå er hva vi skal gjøre, og ikke hva som har skjedd. Det får vi ikke gjort så mye med...

Gjest Anonymous
Skrevet

Herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud :hoho:

Er dette et tulleinnlegg? Jeg kunne skjønt det om han ble provosert av den tåpelige oppførselen hennes. Men å bli så totalt handlingslammet av så lite :ler:

Å om det nå skulle komme et lite barn til verden? Hva så? Det er jo ikke slutten på livet uansett (heller begynnelsen).

Han kommer nok over det etterhvert, selv om jeg ikke helt ser problemet.

Gjest Er det mulig?
Skrevet
Herreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud :hoho:

Er dette et tulleinnlegg? Jeg kunne skjønt det om han ble provosert av den tåpelige oppførselen hennes. Men å bli så totalt handlingslammet av så lite :ler:

Å om det nå skulle komme et lite barn til verden? Hva så? Det er jo ikke slutten på livet uansett (heller begynnelsen).

Han kommer nok over det etterhvert, selv om jeg ikke helt ser problemet.

Det sier mer om deg enn han å kunne ha en så useriøs holdning til både innlegget og ikke minst det å få BARN.

"Å om det nå skulle komme et lite barn til verden? Hva så?"

Håper ingen barn får oppleve en mor (eller far) med den holdningen. Stakkars unge! Vi skylder dem vi setter til verden litt mer respekt og omtanke enn som så!

Jeg kom selv til verden som "uønsket", og selv om det aldri har blitt sagt direkte til meg, så har det vært problematisk for alle parter på flere områder gjennom mange år, uten at jeg trenger å gå nærmere inn på det her. Gjør deg selv og oss andre en tjeneste og vær så snill å ikke legg inn flere flåsete og ugjennomtenkte innlegg i tråden her. Takk.

Skrevet

Syns at dette hørtes ganske useriøst ut jeg også. :roll:

Særlig denne biten:

Sitat:

"Oppsummert så kostet hele situasjonen han over en halv million (ett år ekstra på skolebenken, studielån, skolepenger og tapt arbeidsfortjeneste). "

Dessuten må han være litt av en følsom kar, som blir så utafor at han uteblir fra to eksamener og stryker på den tredje pga at kanskje, dersom, hvis at ... kan dama være gravid.

Han må jo dessuten ha satset skikkelig på skippertak-metoden for å få det til. Isåfall har jeg ikke medlidenhet.

Og hvorfor er forresten DU "skjelven"?

Hvis dette ikke er tulle-innlegg, råder jeg deg til å si til kameraten din at han får bruke dong, være litt flinkere underveis i skoleåret, og ta livet litt mer med ro. Ting ordner seg som oftest på en eller annen måte! :wink:

Ingen vits å sitte å bekymre seg så mye over ting som har skjedd, bortsett fra da selvsagt å ta lærdom av det Bruk heller tiden til å gjøre noe fornuftig med tiden du har fremfor deg! Dessuten gjør det absolutt ingenting å være alene en periode. La han få lov til å være litt uinteressert og sær. Han vil nok tidsnok finne en å bli glad i likevel. Gi han tid.

Gjest Skjelven
Skrevet
Dessuten må han være litt av en følsom kar, som blir så utafor at han uteblir fra to eksamener og stryker på den tredje pga at kanskje, dersom, hvis at ... kan dama være gravid.

Han må jo dessuten ha satset skikkelig på skippertak-metoden for å få det til. Isåfall har jeg ikke medlidenhet.

Og hvorfor er forresten DU "skjelven"?

Du kan kanskje ha høy IQ, men når det kommer til EQ må du være nesten tilbakestående (på den emosjonelle delen i hvert fall). Hvis du hadde klart å sette deg inn i hans situasjon så kanskje du hadde svart annerledes.

Han gikk på en av de hardeste utdannelsene i landet, og han leste JEVNT hele semesteret. Undervisningen foregår nesten helt fram til eksamen, så eksamenslesing må taes i tillegg/utenom på kveldstid. Du skjønner kanskje at det kan være vanskelig å holde en så viktig ting helt ute av hodet. Hjernen må bearbeide kraftige inntrykk, og når det må holdes ute store deler av dagen da man er konsentrert på skolen må det nødvendigvis komme fram på kveldstid (her når han skulle forberede seg med eksamensoppgaver). For en som har strevd og drømt i så mange år om å studere det samme som han, så kan det være ganske forstyrrende å få vite noe som forandrer framtidsplanene så drastisk som et barn ville gjort her.

Når det gjelder den delen som gikk på penger, så er ikke det noe HAN har snakket om. Det er det vi i vennegjengen som har gjort, og det er fordi han har et enormt studielån og har svært dårlig råd og har alltid måtte jobbe mye ved siden av studier opp gjennom årene.

Grunnen til at jeg kaller meg skjelven her er at jeg er bekymret for hans allmenntilstand nå.

Takker for den siste seriøse delen av innlegget. Den første delen kunne du spart deg.

Skrevet

Hei

Kjempe fint at du bryr deg om ham :) jeg tror det er det eneste du egentlig kan gjøre: prate med ham, vise at du er der og og at du bryr deg om ham. (og selvsagt minne ham om at de fleste jenter holder seg alt for gode for den slags stunt som ex'en hans bedrev)

Tingeling

Skrevet

Er det lenge siden dette skjedde?

Det er dumt at dette skulle gå så innpå ham, men det var en lærdom dette også. Du spør om han bør oppsøke profesjonell hjelp - hvis dette har forandret ham så drastisk som du sier, så kan det jo være en god ide. Jeg synes kanskje også han virker vel følsom og lett å sette ut av spill, så kanskje en psykolog kan hjelpe ham med dette også?

Viktigst er kanskje at dere sørger for at han fortsatt treffer damer, så han skjønner at ikke alle er som eksen.

Skrevet

Men én kommentar til:

Det er jo ikke nytteløst å påpeke at han bør bruke kondom og ta ansvar for slike ting selv. Hvis han innser betydningen av det, vil han kanskje også innse at han hadde en del av skylden for denne affæren. Innser han at han har hovedansvaret, vil han vel heller ikke frykte slike damer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...