ajarRun Skrevet 28. februar 2017 #1 Skrevet 28. februar 2017 Jeg ser tannforsikring koster 950 kroner. Jeg har ikke vært hos tannlege på 7-8 år. Burde jeg tegne en tannforsikring før jeg drar dit? Vil det i det hele tatt fungere? Ser IF ikke dekker skader som oppstår innen 30 dager, men det er vel bare å vente 30 dager? Tror egentlig ikke det er så mye feil med dem da. Ingen smerter eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #2 Skrevet 28. februar 2017 Forventer du at tannlegen skal skade tennene dine siden du vil vente 30 dager med å oppsøke tannlege? Anonymkode: 2ca41...0a8
ajarRun Skrevet 28. februar 2017 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forventer du at tannlegen skal skade tennene dine siden du vil vente 30 dager med å oppsøke tannlege? Anonymkode: 2ca41...0a8 Nei, men det er en viss risiko for at han finner noe han vil utbedre som koster mer enn de 950 tannforsikringen koster.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #4 Skrevet 28. februar 2017 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Nei, men det er en viss risiko for at han finner noe han vil utbedre som koster mer enn de 950 tannforsikringen koster. Å finne en skade betyr ikke at skaden har oppstått der og da. Skade vil derfor allerede ha skjedd før de 30 karantene dagene er ute. Anonymkode: 2ca41...0a8
Leo Skrevet 28. februar 2017 #5 Skrevet 28. februar 2017 Nå har ikke jeg lest vilkårene for den aktuelle forsikringen, men generelt er det ikke vanlig at forsikringer dekker skader som allerede har oppstått på det tidspunktet forsikringen tegnes. Et hull bruker lang tid på å utvikle seg så hvis tannlegen finner hull om 30 dager så er det hullet der allerede nå. Skaden har med andre ord allerede oppstått og du vil sannsynligvis ikke få den dekket. Hull som oppstår etter at du tegnet forsikringen derimot vil kunne være dekket. Akutte tannskader som at du for eksempel faller og slår ut en tann vil uansett som regel være dekket dersom du har en ulykkesforsikring (Men les i så fall vilkårene!)9 Alt i alt tviler jeg på at en tannforsikring vil lønne seg for deg. Du har ikke vært hos tannlegen på mange år og det tyder på at du har få problemer med tennene dine. 950 kroner i året betyr at du i løpet av disse årene ville ha betalt 7 - 8.000 i forsikringspremie og det dekker ganske mye tannbehandling. Det er også viktig å huske på at en god del tannbehandling faktisk også er delvis dekket av det offentlige. Jeg skal for eksempel til tannlegen nå om en time og fordi jeg har en bittfeil er det Helfo som betaler mesteparten.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #6 Skrevet 28. februar 2017 Har kun sjekket en tannforsikring, men i vilkårene der sto det at man måtte få tennene fikset og klarert før inngåelse av forsikring. Anonymkode: c4b7e...743
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #7 Skrevet 28. februar 2017 Har du reiseforsikring så dekker den akutte tannskader utenfor hjemmet. Den forsikringen du her prater om, vil dekke akutte skader i heimen. En annen forsikring dekker ikke tannskade eller andre ting som ligger bakover i tid. At du ikke har gått til tannlegen på årevis, og eventuelt har fått hull, det er ditt problem ikke forsikringen sitt. Anonymkode: 1ae3a...767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå