Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å bli politi, men har bare 3 i snitt. Helt umulig å komme inn?

Isåfall finnes det noen andre yrker som ligner på politi?

Anonymkode: d6f8a...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker å bli politi, men har bare 3 i snitt. Helt umulig å komme inn?

Isåfall finnes det noen andre yrker som ligner på politi?

Forsvaret

F.eks. militærpolitiet,

Tollere

De har alle blålys på sine biler

Siden du er ung, og ikke helt i topp, så er tipset å være litt "forest gump" for å lykkes i disse tulleyrkene

Anonymkode: e8305...e41

Skrevet

Jeg har 5,8 i snitt, og jeg kommer ikke inn pga manglende fysisk styrke. Er mer enn karakterer som betyr noe på det studiet.

Anonymkode: 8e677...b0e

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 5,8 i snitt, og jeg kommer ikke inn pga manglende fysisk styrke. Er mer enn karakterer som betyr noe på det studiet.

Og det tilsier at du ikke har nok motivasjon for studiet heller. Det er mange som trener målrettet i lang tid før opptaket. 

Nei, karakterer er ikke alt som er av betydning, men det er klart at må overgå poenggrensen for å være aktuell.

Anonymkode: b6049...1ec

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det tilsier at du ikke har nok motivasjon for studiet heller. Det er mange som trener målrettet i lang tid før opptaket. 

Nei, karakterer er ikke alt som er av betydning, men det er klart at må overgå poenggrensen for å være aktuell.

Jeg har aldri ønsket politistudiet. Jeg sa det jeg sa fordi det er ikke alltid bare karakterer som teller. Om TS er motivert med psykisk og fysisk god helse så betyr det like mye. Når Samboeren min søkte for 3 år siden var det 3 i snitt +fysikk og psyke som gjaldt. Vet ikke hva som er regelen nå. Jeg synest det er en gode at politiet har en helhetlig vurdering av det hele.

Selv er jeg sykepleier, og det er jo noe helt annet.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forsvaret

F.eks. militærpolitiet,

Tollere

De har alle blålys på sine biler

Siden du er ung, og ikke helt i topp, så er tipset å være litt "forest gump" for å lykkes i disse tulleyrkene

Anonymkode: e8305...e41

Har tollere blålys?

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri ønsket politistudiet. Jeg sa det jeg sa fordi det er ikke alltid bare karakterer som teller. Om TS er motivert med psykisk og fysisk god helse så betyr det like mye. Når Samboeren min søkte for 3 år siden var det 3 i snitt +fysikk og psyke som gjaldt. Vet ikke hva som er regelen nå. Jeg synest det er en gode at politiet har en helhetlig vurdering av det hele.

Selv er jeg sykepleier, og det er jo noe helt annet.

Hva er det du ikke forstår? Man må være over en viss poenggrense for å i det hele tatt bli vurdert for opptak. Det samme gjelder de fysiske testene. Dersom man stryker på dette blir man ikke vurdert som aktuell. 

Ja, som nevnt, det er mange faktorer som spiller inn ved opptak til politihøgskolen, men det er noe som heter minstekrav. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du ikke forstår? Man må være over en viss poenggrense for å i det hele tatt bli vurdert for opptak. Det samme gjelder de fysiske testene. Dersom man stryker på dette blir man ikke vurdert som aktuell. 

Ja, som nevnt, det er mange faktorer som spiller inn ved opptak til politihøgskolen, men det er noe som heter minstekrav. 

Så 3 i snitt er uaktuelt?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så 3 i snitt er uaktuelt?

Det avhenger av hva slags tilleggspoeng du har, men i utgangspunktet ser det ikke lyst ut, nei. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av hva slags tilleggspoeng du har, men i utgangspunktet ser det ikke lyst ut, nei. 

Jeg har morsmåleksamen og der har jeg 3 ekstra poeng.

Skrevet

For tre år siden (det var en AB som hevdet det var 3 i snitt) var poenggrensen for å komme inn på PHS 48,4 i Oslo, 44,2 i Bodø, 46,4 i Stavern og 45 i Kongsvinger. (Med snitt på 4,5 får en 45 karakterpoeng).

I fjor (2016) var poenggrensen 50,2 i Oslo, 46,7 i Bodø, 48,2 i Stavern og 47,4 i Kongsvinger. Dokumentasjon her: http://www.phs.no/studies/Bachelor/soknadsprosess/rangering-av-kvalifiserte-sokere/

Politistudenter ønsker å bli politi for å bidra til et bedre og tryggere samfunn. Dokumentasjon her: https://www.idunn.no/nordisk_politiforskning/2016/01/hvorfor_velger_politi-studentene_aa_bli_politi_-_om_verdier

Det finnes for øvrig utførlig informasjon her: http://www.phs.no/

Skrevet

Ryddet for tulleinnlegg, brukerdebatt og svar til dette.

Edie, mod.

AnonymBruker
Skrevet
På 2/28/2017 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Har tollere blålys?

Ja, men det ble innført for noen få år siden, så det er et relativt nytt fenomen.

Anonymkode: ae476...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...