AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #1 Skrevet 27. februar 2017 Som heteroseksuell kvinne setter jeg frem denne påstanden om menn, men den kan like gjerne gjelde kvinner: Treffer jeg menn som har et pent ytre - pent ansikt, pent hår, pene øyne, pen kropp, så er de "kjedelige" og uinteressante som personer. Det er som om de flyter på utseendet og dermed ikke trenger noe mer enn det. Men de som sitter i sofaen og ofte blir oversett fordi de ikke er slående vakre, det er ofte de mest interessante personene jeg treffer og som jeg ender opp med å prate med i timevis. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 5db66...5d4 2
Tiara07 Skrevet 27. februar 2017 #2 Skrevet 27. februar 2017 Synes det er veldig dømmende.... :/ Så hvis man er født fin, så er man "tom" i hodet? Jeg har erfaring fra alle typer. De som er fin og dum, de som er fin og kul, sjarmerende og snill, de som er mindre pen, men interessant å snakke med, samt de som er mindre pen OG totalt uinteressant..... Her har du en holdningsfeil 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #3 Skrevet 27. februar 2017 Har ikke samme erfaring som deg. Har intrykk av at hvor interessant en person er ikke har sammenheng med utseende. Har heller ikke intrykk av at pene mennesker bare flyter rundt på utseende og ikke er interessert i utvikle seg som person. Anonymkode: 43159...1df 6
AnonymSjiraff Skrevet 27. februar 2017 #4 Skrevet 27. februar 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de som sitter i sofaen og ofte blir oversett fordi de ikke er slående vakre, Anonymkode: 5db66...5d4 Det handler jo ikke bare om utseende, men det at personen er sjenert. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #5 Skrevet 27. februar 2017 Utrolig dømmende ja ts. Sier kanskje mer om deg enn personene du sikter til? jeg personlig har et vakkert ytre, er trygg på å kunne si det, får mange komplimenter. jeg føler meg ikke uinteressant og får ofte god kjemi med de jeg samtaler og relaterer med. jeg kan være noe sjenert. En ting som kanskje kan være en utfordring for meg er å stole på at den andre parten er genuint interessert i meg som person enn bare det ytre. tveegget sverd beklageligvis. Anonymkode: 53ada...666 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #6 Skrevet 27. februar 2017 Disse to kvalitetene henger ikke sammen. Jeg er dessverre et eksempel på dette som mindre kjekk og ganske kjedelig. Men, de fleste er jo gjennomsnittlige på både utseende og karakter, så statistisk sett er det mindre sjanse for at de kjekkeste også er de mest spennende (krever at de skiller seg ut ikke bare på ett punkt men på to). Anonymkode: 9c912...143 1
Hulderen Skrevet 27. februar 2017 #7 Skrevet 27. februar 2017 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som heteroseksuell kvinne setter jeg frem denne påstanden om menn, men den kan like gjerne gjelde kvinner: Treffer jeg menn som har et pent ytre - pent ansikt, pent hår, pene øyne, pen kropp, så er de "kjedelige" og uinteressante som personer. Det er som om de flyter på utseendet og dermed ikke trenger noe mer enn det. Men de som sitter i sofaen og ofte blir oversett fordi de ikke er slående vakre, det er ofte de mest interessante personene jeg treffer og som jeg ender opp med å prate med i timevis. Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 5db66...5d4 Jeg tror heller at du blir så opphengt i et vakkert ytre at du ikke evner å se forbi det og finne de dybdene den vakre personen har. Endret 27. februar 2017 av Hulderen 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #8 Skrevet 27. februar 2017 TS her. Jeg synes det er bra å lese andres erfaring, for selvsagt er det ikke så enkelt at pent ytre = uinteressant og mindre pent ytre = interessant. Det finnes et hav av nyanser mellom ytterpunktene. Men etter min personlige erfaring så synes jeg at de med mest sjarme og penest ytre er de som har minst annet å by på, og at de som lett blir oversett i sofaen er de som ofte er de mest interessante å prate med. Det trenger ikke bety at andre har samme erfaring. Anonymkode: 5db66...5d4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #9 Skrevet 27. februar 2017 Nope, de fleste attraktive damer/menn som jeg har møtt eller blitt kjent med har vært ganske interessante. Anonymkode: 6c422...6fb 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #10 Skrevet 27. februar 2017 "Du har så fin personlighet" betyr, "du er en stygg j.vel". Anonymkode: 4a349...f5d 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2017 #11 Skrevet 27. februar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg synes det er bra å lese andres erfaring, for selvsagt er det ikke så enkelt at pent ytre = uinteressant og mindre pent ytre = interessant. Det finnes et hav av nyanser mellom ytterpunktene. Men etter min personlige erfaring så synes jeg at de med mest sjarme og penest ytre er de som har minst annet å by på, og at de som lett blir oversett i sofaen er de som ofte er de mest interessante å prate med. Det trenger ikke bety at andre har samme erfaring. Anonymkode: 5db66...5d4 Men har du tenkt på at dette kan være fordi du forventer at det er slik og da er det det du ser? Om man har en oppfattning av noe er det lett å ta alle tilfeller som viser dette som bekreftelse mens man overser de tilfellene der det ikke stemmer. Sier ikke at det er det, men det kan være en mulighet. Anonymkode: 43159...1df 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #12 Skrevet 28. februar 2017 Ja, det er absolutt en mulighet. Og det går begge veier. Anonymkode: 5db66...5d4
Perle Skrevet 28. februar 2017 #13 Skrevet 28. februar 2017 Jupp. Alle med et pent ytre er grunne og uintressante. Stygge folk er alltid smarte, og de tjukke, er bare blide gledesspredere
Gjest Ragnar Danneskjöld Skrevet 28. februar 2017 #14 Skrevet 28. februar 2017 Etter min erfaring stemmer ikke dette nok til at man kan generalisere. Det finnes mange vakre mennesker med et interessant både ytre og indre liv. De som påstår noe annet er kanskje rammet av sjalusi og misunnelse. Naturligvis kan utseendet for noen bli en hvilepute og jeg opplever at det er en økende tendens til dette i dagens samfunn hvor sosiale medier står så sterkt. De aller vakreste kan kanskje få en oppfatning av at de er verdt mer og fortjener mer enn andre kun i egenskap av å være vakker. Fokus på utseende og bekreftelse kan også gå på bekostning av viktigere ting ved ens person.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #15 Skrevet 28. februar 2017 Min erfaring er at dette stemmer. Det er en grunn til at det er en fordel å slå seg til ro med en mindre pen dame. Hun har måtte jobbe med personligheten, hun har møtt motgang, hun har måtte jobbe med å sjekke opp menn. Pene damer får alt servert, og de trenger dermed ikke utvikle noe som helst. Men det finnes også pene damer som gjør alt for mye. Disse er tryhards, og prøver være best i alt. Disse er i mine øyne de mest slitsomme å ha med å gjøre, for de har et overoppblåst ego. Klassisk er dette kvinner som enten studerer i prestisjestudier, eller har en master i statsvitenskap/sosiologi osv. Med menn så møter jeg ofte vakre menn, som ikke har den minste aning om hva de snakker om. Damer sluker som oftest det de sier rått, for det spiller ingen rolle hva disse mennene sier, men det er måten de sier det på som betyr noe. Disse mennene slipper billigere unna kritkk, fordi de ser bedre ut enn andre menn. En vits fra ham kan bli tatt godt imot, mens den samme fra en mindre attraktiv mann kan gi drama. Personlig er jeg lei av å få bekreftet at pene jenter ikke er verdt tiden min. Finner man en pen jente som faktisk vet hva hun snakker om, så er hun følelesmessig ustabil eller evig paranoid/emosjonelt knekt fra å bli lurt av menn. Nøyer meg med en mindre pen en, som i hvert fall er stabil og pen nok. Vi får vel heller bare elske i mørket. Det er ikke verdens undergang Anonymkode: 4ef8f...53a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #16 Skrevet 28. februar 2017 TS, jeg er vel en av dem som ikke blir umiddelbart lagt merke til, og jeg lurer på: Hvem er det du ligger med? Den interessante, eller den som ser bra ut. Jeg snakker ikke om å bli kjæreste med. Anonymkode: e3cec...b92
Cathrine88 Skrevet 28. februar 2017 #17 Skrevet 28. februar 2017 Da kan vi like gjerne sette frem en påstand om at mindre pene mennesker er bitre og sure fordi de aldri har hatt muligheten til å flyte på utseendet (vi ser blant annet stadig den forklaringen på hvorfor både kvinner og menn her inne er så ondskapsfulle mot mennesker av motsatt kjønn) mens pene mennesker alltid er hyggelige og blide fordi de alltid har hatt det lett. Ingen av påstandene stemmer, men man finner det man leter etter. Det virker også som om du tror at alle såkalt pene mennesker alltid har vært pene, og slik er det jo overhodet ikke. Mange har vokst seg pene etter mange år med "personlighetsbygging". 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #18 Skrevet 28. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at dette stemmer. Det er en grunn til at det er en fordel å slå seg til ro med en mindre pen dame. Hun har måtte jobbe med personligheten, hun har møtt motgang, hun har måtte jobbe med å sjekke opp menn. Pene damer får alt servert, og de trenger dermed ikke utvikle noe som helst. Men det finnes også pene damer som gjør alt for mye. Disse er tryhards, og prøver være best i alt. Disse er i mine øyne de mest slitsomme å ha med å gjøre, for de har et overoppblåst ego. Klassisk er dette kvinner som enten studerer i prestisjestudier, eller har en master i statsvitenskap/sosiologi osv. Med menn så møter jeg ofte vakre menn, som ikke har den minste aning om hva de snakker om. Damer sluker som oftest det de sier rått, for det spiller ingen rolle hva disse mennene sier, men det er måten de sier det på som betyr noe. Disse mennene slipper billigere unna kritkk, fordi de ser bedre ut enn andre menn. En vits fra ham kan bli tatt godt imot, mens den samme fra en mindre attraktiv mann kan gi drama. Personlig er jeg lei av å få bekreftet at pene jenter ikke er verdt tiden min. Finner man en pen jente som faktisk vet hva hun snakker om, så er hun følelesmessig ustabil eller evig paranoid/emosjonelt knekt fra å bli lurt av menn. Nøyer meg med en mindre pen en, som i hvert fall er stabil og pen nok. Vi får vel heller bare elske i mørket. Det er ikke verdens undergang Anonymkode: 4ef8f...53a Du er så borti natta frekk og lite reflektert om du virkelig tror at pene kvinner ikke har møtt motgang. Tror du et pent ytre automatisk gir en stabil oppvekst, snille kjærester og stor vennekrets? Mange er sjalu og vil behandle kvinnen dårlig, og sette ut rykter. Og tror du pene kvinner er sikret mot voldtekt og vold? Jeg kjenner en dritpen jente som ganske nylig hadde en blåveis hun har fått av typen sin. Hun har også mistet begge foreldrene til sykdom. Men fortsatt har hun et konge liv i følge deg? De som flyter gjennom livet og ikke trenger å utvikle personligheten stort er de som har hatt et bra liv med masse skryt og støtte fra fødselen av. En mindre pen med masse selvtillit vil nå mye lenger enn en pen med lite selvtillit. Anonymkode: 4f458...06c 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #19 Skrevet 28. februar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er så borti natta frekk og lite reflektert om du virkelig tror at pene kvinner ikke har møtt motgang. Tror du et pent ytre automatisk gir en stabil oppvekst, snille kjærester og stor vennekrets? Mange er sjalu og vil behandle kvinnen dårlig, og sette ut rykter. Og tror du pene kvinner er sikret mot voldtekt og vold? Jeg kjenner en dritpen jente som ganske nylig hadde en blåveis hun har fått av typen sin. Hun har også mistet begge foreldrene til sykdom. Men fortsatt har hun et konge liv i følge deg? De som flyter gjennom livet og ikke trenger å utvikle personligheten stort er de som har hatt et bra liv med masse skryt og støtte fra fødselen av. En mindre pen med masse selvtillit vil nå mye lenger enn en pen med lite selvtillit. Anonymkode: 4f458...06c Tror du misforstår det jeg prøver å si. En pen jente trenger ikke lære seg å snakke med det motsatte kjønn. Trenger ikke lære seg å selge seg selv på en god måte, når utseendet gjør det for henne. De får ting gratis, og da blir man lat. Vis meg en stygg kvinne med masse selvtillit, så skal jeg vise deg en flyvende gris. Anonymkode: 4ef8f...53a
ekkoet Skrevet 28. februar 2017 #20 Skrevet 28. februar 2017 Jeg er enig med den som sa at selv om det kan være en viss sannhet bak dette er det ikke nok til å generalisere. Jeg gikk eksempelvis i klasse med 2 jenter helt fra barneskolen. Begge var smarte og skoleflinke og bestevenninner. Spesielt fag som matte og naturfag gjorde de det skarpt i. Det som skjedde på vgs var litt spesielt. Ingen av dem var lite pene, men hun ene var slående pen, typen man snudde seg etter. De to jentene fortsatte i samme klasse, men oppførselen begynte å avvike. Hun "pene" fikk masse oppmerksomhet fra gutter og begynte å gjøre seg dummere enn hun var. Husker dette blant annet toppet seg i en krangel mellom disse 2 på hvor hun ene anklaget den andre for å "oppføre seg blondt" (jeg fikk dette referert). Det gikk ikke gale med noen av dem, begge tok høyere utdannelse (hun ene riktignok litt høyere enn hun andre sist jeg hørte).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå